Απόφαση σταθμός: Πρώτη απόφαση δικαίωσης πελάτη τράπεζας για περίληψη καταχρηστικών ρητρών σε συμβόλαιο

Την πρώτη απόφαση δικαστηρίου που δικαιώνει πελάτη τράπεζας σε ότι αφορά την περίληψη καταχρηστικών ρητρών σε συμβόλαιο εξέδωσε την περασμένη εβδομάδα Κυπριακό δικαστήριο.

Η απόφαση αφορά χρεώσεις και αδιαφάνεια για τις χρεώσεις της τράπεζας προς τον πελάτη της και διατάσσεται άμεση παύση τους.
Δίνει ωστόσο το δικαίωμα στην τράπεζα να εφεσιβάλει την απόφαση.

Βουλευτές επεσήμαναν ότι η υπόθεση θα αποτελέσει πρότυπο και προηγούμενο και για πολλές άλλες ανάλογες υποθέσεις, οι οποίες αφορούν πολλές χιλιάδες δανειολήπτες.

Την ίδια ώρα, ενώπιον της επιτροπής ακούστηκαν για ακόμα μία φορά πράγματα και θαύματα για τη συμπεριφορά τραπεζών έναντι των πελατών του με παράνομες χρεώσεις για υπηρεσίες και συμπεριφορές που χαρακτηρίζονται από αυθαιρεσία και ασυδοσία.
Καταγγέλθηκε ότι τράπεζες αρνούνται να δώσουν σε πελάτες τους αναλυτική κατάσταση λογαριασμού για δάνεια τους, ώστε αυτοί να μπορέσουν να ζητήσουν συμβουλή από ειδικούς συμβούλους για αναδιάρθρωση.

Ο Πρόεδρος της Επιτροπής Εμπορίου Αντρέας Κυπριανού κατηγόρησε τις τράπεζες ότι συνεχίζουν την ασυδοσία και τις αυθαιρεσίες σε σχέση με τις καταχρηστικές ρήτρες και τις παράνομες χρεώσεις.

Ο Εκπρόσωπος Τύπου του ΑΚΕΛ Στέφανος Στεφάνου σημείωσε ότι είναι χαρακτηριστικό το γεγονός πως η Κύπρος έχει εις βάρος της καταγγελίες στην Ευρωπαϊκή Ένωση για το ότι δεν εφαρμόζει τις Ευρωπαϊκές Οδηγίες που αφορούν στις καταχρηστικές ρήτρες και στην προστασία του καταναλωτή.

Ο κ. Στεφάνου υπενθύμισε ότι το ΑΚΕΛ καταψήφισε το 2018 νομοσχέδιο που αφαίρεσε ουσιαστικά τη δυνατότητα σε δανειολήπτες να τυγχάνουν αποτελεσματικής νομικής κάλυψης και τη δυνατότητα να σταματούν διαδικασίες εκποιήσεων όταν στα συμβόλαια δανείων διαπιστώνεται η ύπαρξη καταχρηστικών ρητρών.

Το ΑΚΕΛ, είπε, θα συνεχίσει να ενεργεί ώστε να ενισχυθεί το νομοθετικό πλαίσιο για να ελέγχονται αποτελεσματικά οι τράπεζες και να μπει ένας ουσιαστικός φραγμός στην αυθαιρεσία και την ασυδοσία τους, ειδικά σήμερα που χιλιάδες πολίτες πιέζονται από θέματα που αφορούν εκποιήσεις, με δεδομένα τα οικονομικά προβλήματα που προκαλεί η πανδημία.

Συγκλονιστικές χαρακτήρισε τις παραδοχές ενώπιον της επιτροπής εμποριου για τις καταχρηστικές ρήτρες που επιβάλλουν τράπεζες σε πελάτες τους και τις χρεώσεις για υπηρεσίες που προσφέρουν, ο Βουλευτής του ΔΗΚΟ Παύλος Μυλωνάς.

Σημείωσε χαρακτηριστικά ότι ο ίδιος ο Χρηματο-οικονομικός επίτροπος Παύλος Ιωάννου κατήγγειλε ότι ο σύνδεσμος τραπεζών άσκησε πιέσεις για να μην προσλάβει το γραφείο του επιπλέον προσωπικό, ώστε να μπορεί να ανταποκριθεί στις χιλιάδες παράπονα και καταγγελίες πολιτών για τις παράνομες καταχρηστικές ρήτρες σε συμβόλαια τραπεζών.

Όλα αυτά, είπε ο κ. Μυλωνάς οδηγούν στο μοναδικό ερώτημα, ποιος ελέγχει τις τράπεζες. Δυστυχώς, είπε, υπάρχει κενό το οποίο η Βουλή είναι υποχρεωμένη να λύσει το συντομότερο δυνατόν.
Σε ότι αφορά την απόφαση του δικαστηρίου για τις καταχρηστικές ρήτρες, ο κ. Μυλωνάς τη χαρακτήρισε ως εξαιρετικά σημαντική, αφού δικαιώνει όλους οι οποίοι βρίσκονται στο έλεος των διαθέσεων των τραπεζών.

Από την πλευρά του ο Βουλευτής της Συνεργασίας Δημοκρατικών Δυνάμεων Μαρίνος Μουσιούττας κάλεσε τις τράπεζες όπως σταματήσουν να επιβάλλουν τις παράλογες χρεώσεις τους για υπηρεσίες που προσφέρουν στους πελάτες τους.

Υπέδειξε ότι οι τράπεζες έχουν μεν το δικαίωμα να επιβάλλουν όποιες χρεώσεις θεωρούν σωστές, ωστόσο θα πρέπει να ακούσουν και την καθολική κατακραυγή του κόσμου, ενώ θα πρέπει να λάβουν υπόψη το γεγονός ότι δεν έχουν όλοι οι πελάτες τους την ευχέρεια να χρησιμοποιούν την τεχνολογία για τις συναλλαγές τους.

Σε ότι αφορά την απόφαση του δικαστηρίου για τις καταχρηστικές ρήτρες, ο κ. Μουσιούττας κάλεσε κυβέρνηση, νομική υπηρεσία, βουλή και σύνδεσμο τραπεζών να βρουν λύση ώστε να μην συνεχίσει η παρωδία που ζούμε σήμερα, όπως είπε χαρακτηριστικά.

Eιδήσεις από την Κύπρο και τον κόσμο, όλη η επικαιρότητα στο dialogos.com.cy.
Ακολουθήστε μας και στο Google News.