Σε ένα κοινό έγγραφο κατέληξε η χθεσινή διευρυμένη σύσκεψη εκπαιδευτικών, οργανωμένων γονέων και μαθητών με θέμα τη βία και παραβατικότητα εντός των σχολικών χώρων.

Γονείς, μαθητές και εκπαιδευτικοί είναι αποφασισμένοι να απαιτήσουν τη λήψη συγκεκριμένων ρυθμίσεων από πλευράς Υπουργείου Παιδείας, ενώ όπως πληροφορούμαστε σε αντίθετη περίπτωση και εφόσον κάποιες από αυτές τις ρυθμίσεις δεν είναι έτοιμες την 1η Σεπτεμβρίου 2019, τότε θα προχωρήσουν σε μέτρα.

Σε ό,τι αφορά την προγραμματισμένη για σήμερα κοινή σύσκεψη για το θέμα αυτό με τον αρμόδιο Υπουργό Κώστα Χαμπιαούρη, αυτή έχει αναβληθεί για την ερχόμενη Δευτέρα αφού δεν μπορούσαν να παρευρεθούν όλα τα μέρη εκ των εμπλεκομένων. Όλες οι πλευρές επεσήμαναν πάντως ότι είναι ιδιαίτερα ανησυχητική η αυξητική τάση που καταγράφεται το τελευταίο διάστημα σε ό,τι αφορά θέματα παραβατικής και αντικοινωνικής συμπεριφοράς από μερίδα μαθητών/τριών σε βάρος μαθητών/τριών και καθηγητών/τριών.

Μεταξύ άλλων κατέληξαν πως θα πρέπει άμεσα να προωθηθεί από πλευράς Υπουργείου η φύλαξη των σχολικών μονάδων για προστασία των μαθητών, των εκπαιδευτικών και του λοιπού προσωπικού των σχολείων από εξωσχολικούς, που εισέρχονται παράνομα στους σχολικούς χώρους. Εάν δεν τοποθετηθεί η περίφραξη και τα θυροτηλέφωνα σε όλα τα σχολεία μέχρι την 1η Σεπτεμβρίου 2019, τότε θα προχωρήσουν στη λήψη μέτρων.

Ζητούν επίσης τη σταδιακή αύξηση του αριθμού των καθηγητών Συμβουλευτικής και Επαγγελματικής Αγωγής (ΣΕΑ) σε Γυμνάσια και Λύκεια, καθώς και πρόσληψη κοινωνικών λειτουργών σε όλες τις επαρχίες, οι οποίοι να μπορούν να αξιοποιηθούν από τα σχολεία. Σε ό,τι αφορά τους εκπαιδευτικούς ψυχολόγους ζητούν επίσης την αύξησή τους, καθώς και την παρουσία τους εντός σχολείων που είναι υψηλού κινδύνου.

Επίσης ζητούν τον έγκαιρο εντοπισμό παιδιών με αποκλίνουσες, παραβατικές ή άλλες συμπεριφορές από τα πρώτα στάδια της εκπαίδευσης (προδημοτική, δημοτική), παρακολούθηση της πορείας τους, καθώς και όπως οι εκάστοτε αξιολογήσεις μεταφέρονται από τη μια εκπαιδευτική δομή στην άλλη.

Παράλληλα, συναινούν όλες οι πλευρές στη δημιουργία κέντρων εναλλακτικής εκπαίδευσης εντός και εκτός σχολικών μονάδων.