Αρχισε η αντίστροφη μέτρηση για κλείσιμο των Κυπριακών Αερογραμμών

Tη διαδικασία της αντίστροφης μέτρησης για κλείσιμο των Κυπριακών Αερογραμμών, του εθνικού αερομεταφορέα που για 67 χρόνια συνδέει τηνΚύπρο με το εξωτερικό, ενεργοποίησε και επίσημα η κυβέρνηση.

Το σενάριο ότι η κυβέρνηση εξετάζει κλείσιμο της εταιρείας επιβεβαίωσε χθες ο Υπουργός Οικονομικών Χάρης Γεωργιάδης, σε μια θυελλώδη συνεδρία των Επιτροπών Οικονομικών και Ελέγχου της Βουλής, η οποία διήρκεσε σχεδόν οκτώ ώρες και η οποία αποκάλυψε το οργιώδες παρασκήνιο, το οποίο διαδραματίζεται τις τελευταίες μέρες.

Οπως διαφάνηκε μέσα από τη συνεδρία, παρά τις δημόσιες διαβεβαιώσεις η κυβέρνηση ουδέποτε είχε πρόθεση να σώσει την εταιρεία. Αντίθετα, μέσα από σκιώδεις και αδιαφανείς διαδικασίες την έσπρωξε στο χείλος της καταστροφής, για να έρθει μετά να την ξεπουλήσει όσα-όσα σε συγκεκριμένες εταιρείες.

«Δεν ξέρουμε τι πωλείται»

Ενδεικτικό του τρόπου με τον οποίον χειρίστηκε η κυβέρνηση το θέμα είναι και η δημόσια καταγγελία του μέλους του ΔΣ των Κ.Α. Ανδρέα Πέτρου ενώπιον της Επιτροπής ότι, δεν γνώριζε για τις κινήσεις της κυβέρνησης και ότι ο ίδιος είχε την εντύπωση ότι η απόφαση αφορούσε την εξεύρεση στρατηγικού επενδυτή και ότι την πώληση μεμονωμένων περιουσιακών στοιχείων, όπως λέχθηκε χθες από κυβερνητικούς αξιωματούχους.

Ενδιαφέρθηκαν 22, επιλέχθηκαν 2

Επίσης σε άλλο σημείο της συνεδρίας επιβεβαιώθηκε ότι ενώ η διαπραγματευτική ομάδα η οποία συνέστησε η κυβέρνηση για την εξεύρεση στρατηγικού επενδυτή είχε δεχτεί αρχικά 22 αιτήσεις και ενώ της είχαν υποβληθεί εννέα προσφορές, τελικά η ίδια επέλεξε να συνεχίσει τις διαπραγματεύσεις με μόνο δύο εξ αυτών, τη Ryanair και την Aegean.

Μάλιστα όπως αποκαλύφθηκε μεταξύ των ενδιαφερόμενων ήταν και εταιρείες όπως η Etihad.

Ωστόσο η κυβέρνηση απέρριψε το γνωστό αεροπορικό κολοσσό επειδή, όπως ισχυρίστηκε, ο μεσολαβητής ζητούσε 1 εκ. ευρώ για να… φέρει σε επαφή την Etihad με την κυβέρνηση.

Επίσης άλλος επενδυτής, ο οποίος σύμφωνα με τον τέως πρόεδρο των Κ.Α. Τώνη Αντωνίου ήταν έτοιμος να διαθέσει τα απαιτούμενα χρήματα, αποκλείστηκε και αυτός.

cyprus airways

Πολλά αναπάντητα ερωτήματα

Την κυβέρνηση εκπροσώπησαν στη συνεδρία οι υπουργοί Οικονομικών και Συγκοινωνιών, Χάρης Γεωργιάδης και Μάριος Δημητριάδης, οι οποίοι δέχτηκαν καταιγισμό ερωτήσεων από τους βουλευτές, κυρίως από το ΑΚΕΛ.

Μεταξύ των ερωτήσεων που έθεσαν τα μέλη των Επιτροπών ήταν ποιος έδωσε οδηγίες να μεταφερθεί στις Βρυξέλλες το μήνυμα ότι η κυβέρνηση δεν ενδιαφέρεται να πωλήσει μετοχικό πακέτο της εταιρείας αλλά μόνο περιουσιακά στοιχεία, γιατί δεν ακολουθήθηκαν οι προβλεπόμενες διαδικασίες, γιατί αποκλείστηκαν διάφοροι ενδιαφερόμενοι και με ποια κριτήρια επιλέχθηκαν τελικά η Ryanair και η Aegean.

Επίσης ο βουλευτής του ΑΚΕΛ Αριστος Δαμιανού ρώτησε επανειλημμένα και σε έντονο ύφος -χωρίς να λάβει ικανοποιητικά απάντηση από τους κυβερνώντεςκατά πόσο διερευνήθηκε νομικά εάν προκύπτει σύγκρουση συμφερόντων, αφού η KPMG είναι ελεγκτής τόσο της Κ.Α. όσο και της Ryanair, της εταιρείας που ενδιαφέρεται για εξαγορά των ΚΑ.

Δημοπράτηση διακρατικών συμφωνιών

Οι αξιωματούχοι της κυβέρνησης απέφυγαν να απαντήσουν στις περισσότερες ερωτήσεις και περιορίστηκαν να αναφέρουν ότι προτεραιότητά τους είναι η διασφάλιση της αεροπορικής συνδεσιμότητας της Κύπρου με βασικούς προορισμούς.

Προς το σκοπό αυτό, όπως ανέφεραν, η κυβέρνηση σκοπεύει να προχωρήσει στη δημοπράτηση των δικαιωμάτων πτήσεων που ρυθμίζονται από διακρατικές συμφωνίες με τρίτα κράτη (εκτός ΕΕ) και ότι γίνονται διαβουλεύσεις με εταιρείες για την ανάληψη των πτήσεων που έχουν αποκλειστικά οι Κ.Α. αλλά δεν εκτελούνται δρομολόγια λόγω οικονομικής στενότητας.

Δριμεία κριτική εναντίον της κυβέρνησης άσκησαν το σύνολο των συντεχνιών, ενώ εκφράστηκαν ανησυχίες ακόμη και για εμπλοκή τουρκικών συμφερόντων πίσω από την παράδοση των εργασιών των Κ.Α. σε συγκεκριμένη εταιρία.

Εάν δεν κλείσουν λόγω οικονομικών. Θα κλείσουν λόγω έλλειψης εμπιστοσύνης

Οι τουριστικοί πράκτορες από το εξωτερικό ζητούν πληροφορίες σχετικά με το μέλλον των Κ.Α., όπως ανέφερε ο πρόεδρος του Συνδέσμου Ταξιδιωτικών Πρακτόρων Ντίνος Κάκκουρας, εκφράζοντας την ανησυχία ότι ακόμη και εάν η εταιρεία δεν κλείσει λόγω οικονομικών λόγων, θα οδηγηθεί σε κλείσιμο διότι δεν θα την εμπιστεύεται κανείς.

Google News icon Aκολουθήστε μας στο Google News

Οι τελευταίες ειδήσεις από την Κύπρο και τον κόσμο και όλη η επικαιρότητα στο dialogos.com.cy