Ας σταματήσει πια ο εμπαιγμός

Της

Λίας Ιωάννου

Κάθε φορά που μας προκύπτει ένας αυτοκινητόδρομος, πιο πρόσφατα ο τετραπλής κατεύθυνσης αυτοκινητόδρομος της Λεωφ. Στροβόλου-Αρχαγγέλου που θα τέμνει τον Πεδιαίο, διατυμπανίζονται όλα τα «οφέλη» που θα προκύψουν από το συγκεκριμένο έργο:

«Αποσυμφόρηση, πεζόδρομοι, ποδηλατόδρομοι, νησίδες πρασίνου, φύτευση περισσότερων δέντρων από αυτά που θα κοπούν, αναβαθμισμένα περιβαλλοντικά χαρακτηριστικά», μια τέλος πάντων ατέλειωτη αλυσίδα πλεονεκτημάτων από τη συγκεκριμένη κατασκευή με τη γνωστή επωδό φυσικά της επισήμανσης «του ουσιαστικού στόχου, που δεν είναι άλλος από την προώθηση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς (ΜΜΜ) και των εναλλακτικών μέσων κυκλοφορίας». Προς τούτο και «οι ειδικές λωρίδες για αποκλειστική χρήση από το λεωφορείο». Άσχετο φυσικά αν κάποιες απ’ αυτές στερούνται λεωφορείων (π.χ. λεωφόρος Αγλαντζιάς).

Καμία αναφορά φυσικά στις άκρως αρνητικές, καταστροφικές επιπτώσεις που προκύπτουν από τέτοια έργα, σκοπίμως μάλιστα παραλείποντας το ουσιαστικό: Ότι αυτοί όλοι οι αυτοκινητόδρομοι διασχίζουν ευαίσθητες περιβαλλοντικά περιοχές, περιοχές πρασίνου με ήδη αναβαθμισμένα περιβαλλοντικά χαρακτηριστικά, όπως εθνικά δασικά και γραμμικά πάρκα, π.χ. η επέκταση της Λεωφ. Ακαδημίας διαμέσου του Εθνικού Δασικού Πάρκου Αθαλάσσας και πρόσφατα το ως άνω έργο που θα τέμνει το Γραμμικό Πάρκο του Πεδιαίου.

Συνεχείς είναι οι διακηρύξεις διατήρησης του περιβάλλοντος, αναχαίτισης της κλιματικής αλλαγής, της αναγκαιότητας μείωσης των ρύπων και της ανάπτυξης προς τούτο των ΜΜΜ. Εξαγγελίες όμως που μένουν χωρίς πρακτικό αντίκρισμα.

Πρόσφατα ο καθηγητής του Πανεπιστήμιου Κύπρου, κ. Λουκάς Δημητρίου, επεσήμανε εμφαντικά ότι σε πολύ λίγα χρόνια, τα επόμενα 2-3, αν δεν γίνει κάτι, θα υπάρξουν εκτεταμένα φαινόμενα συμφόρησης, μπλοκαρίσματος, ακινητοποίησης. Για να αμβλυνθεί η συμφόρηση, είπε, πρέπει να γίνουν επενδύσεις στα άλλα μέσα μεταφοράς, τονίζοντας εμφαντικά ότι «για πολλές δεκαετίες βάλαμε πάρα πολλά χρήματα, εκατοντάδες, εκατομμύρια στο να βελτιώνουμε τους δρόμους που μας έφεραν εδώ που μας έφεραν. Διότι δώσαμε τόση πολλή ενθάρρυνση στα ΙΧ και ο κόσμος προφανώς προτιμά τα οχήματα. Τώρα πρέπει να σταματήσει αυτό».

Πολλές και από πολλούς οι αξιόλογες και εναλλακτικές εισηγήσεις για να υπάρξει αποσυμφόρηση, αλλά σε ώτα μη ακουόντων. Γιατί τέτοια άρνηση στο να υλοποιηθούν έστω μερικές από αυτές προτού ακολουθηθεί η πεπατημένη «των νέων δρόμων, με πιο πολλά αυτοκίνητα»;

Μία σημαντική εισήγηση που θα συνέβαλλε σίγουρα στην αποσυμφόρηση της Λευκωσίας και που εδώ και χρόνια διατυπώνεται είναι αυτή του σταθμού μετεπιβίβασης (park and ride).

Πρόσφατα, με την εξαγγελία των διάφορων οδικών έργων, αναφέρεται και η δημιουργία ενός τέτοιου χώρου στην περιοχή του νέου σταδίου ΓΣΠ καθώς και στην περιοχή Αρχαγγέλου.

Γιατί δεν προηγήθηκε η δημιουργία τους ώστε να αποτελέσει πράγματι «ένεση στο κυκλοφοριακό της Λευκωσίας»; Άραγε, γιατί τότε θα διαφοροποιείτο το σκηνικό της δήθεν αναγκαιότητας όλων αυτών των αυτοκινητόδρομων;

Είναι ή δεν είναι αυτός ένας συνεχής εμπαιγμός;

Google News icon Aκολουθήστε μας στο Google News

Οι τελευταίες ειδήσεις από την Κύπρο και τον κόσμο και όλη η επικαιρότητα στο dialogos.com.cy