Αύριο η μάχη στο Διοικ. Δικαστήριο για τη σύμβαση δημοσίων μεταφορών

«Δεν απέδειξαν την απαιτούμενη πείρα», το κύριο νομικό επιχείρημα της ΟΣΕΑ

Με βασικό νομικό επιχείρημα τη μη εκπλήρωση του όρου που προνοεί για την απαιτούμενη επαγγελματική πείρα, η εταιρεία (Οργανισμός Συγκοινωνιών Επαρχίας Αμμοχώστου) ΟΣΕΑ επιχειρεί αύριο ενώπιον του Διοικητικού Δικαστηρίου να αποδείξει ότι η κατακύρωση της νέας σύμβασης δημοσίων μεταφορών της επαρχίας Αμμοχώστου στην κοινοπραξία MLKP (Malta Lines – Kapnos Airport Shuttle) πάσχει νομικά και ως εκ τούτου πρέπει να ακυρωθεί. Το Διοικητικό Δικαστήριο εξετάζει με διαδικασίες εξπρές τις προσφυγές που έχουν υποβάλει οι υφιστάμενοι ανάδοχοι των επαρχιών μετά

την κατακύρωση των νέων συμβάσεων από το Υπουργείο Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων και αύριο Τετάρτη 22 Ιανουαρίου 2020 είναι η σειρά της ΟΣΕΑ να αγορεύσει ζητώντας ακύρωση της απόφασης του κράτους. Η προσφυγή της ΟΣΕΑ θεμελιώνεται, μεταξύ άλλων, στο επιχείρημα ότι ούτε το ένα ούτε το άλλο μέλος της κοινοπραξίας που κέρδισε τη σύμβαση, πληροί τον όρο του διαγωνισμού για τα απαιτούμενα χρόνια πείρας στις δημόσιες μεταφορές.

Οι οικονομικοί φορείς που υπέβαλαν προσφορές είχαν υποχρέωση να τεκμηριώσουν την παροχή Δημοσίων Επιβατικών Μεταφορών με λεωφορεία με συγκεκριμένο μέγεθος στόλου λεωφορείων για συνεχή περίοδο τουλάχιστον πέντε (5) ετών, ή διακοπτόμενες περιόδους εντός ενός διαστήματος 20 ετών με άθροισμα της διάρκειας παρόμοιων συμβάσεων, με επιμέρους συνεχόμενη διάρκεια τουλάχιστον 2 ετών, η οποία αθροίζει σε τουλάχιστον 10ετή πείρα.

Θέση των νομικών συμβούλων της ΟΣΕΑ είναι ότι ούτε η Kapnos Airport Shuttle ούτε η Malta Lines πληρούν αυτό τον όρο. Για την Kapnos προβάλλεται το επιχείρημα ότι δεν έχει αποδειχθεί 11ετής συνεχόμενη πείρα (από το 2008 μέχρι το 2019 όπως υποστηρίζει η εταιρεία Kapnos), καθώς, σύμφωνα πάντα με τους ενάγοντες, οι όποιες άδειες κατείχε η Kapnos ακυρώθηκαν το 2010, με την εφαρμογή της τροποποιημένης νομοθεσίας. Θέση της ΟΣΕΑ είναι ότι η Kapnos, αφενός δεν κατείχε τις απαιτούμενες άδειες για το απαιτούμενο χρονικό διάστημα, αφετέρου οι άδειες που εξασφάλισε σε κατοπινό στάδιο δεν αποτελούν άδειες δημοσίων μεταφορών, αλλά άδειες τακτικής γραμμής ειδικής διαδρομής (αεροδρόμιο).

Η ΟΣΕΑ υποστηρίζει επίσης ότι η Kapnos δεν εκπλήρωσε τον όρο που προβλέπει τεκμηρίωση της επαγγελματικής της πείρας με πιστοποιητικό από αρμόδια δημόσια Αρχή από τη στιγμή που η σύμβαση είναι με το δημόσιο, αλλά περιορίστηκε σε μια βεβαίωση από διευθυντή της εταιρείας που έγινε αποδεκτή, όπως αναφέρεται στην προσφυγή. Για τη Malta Lines, το κράτος έκανε αποδεκτή τη θέση της ισπανικής εταιρείας ότι αντλεί την απαιτούμενη 5ετή εμπειρία από τη θυγατρική της «Malta Public Transport», η οποία φέρεται να είναι συμβεβλημένη με το δημόσιο στη Μάλτα για 20 χρόνια. Ωστόσο, όπως υποστηρίζει η ΟΣΕΑ, η θέση αυτή πάσχει από τη στιγμή που η Malta Public Transport κατέστη θυγατρική της Malta Lines τον Δεκέμβριο του 2014.

Συνεπώς, όπως υποστηρίζουν οι νομικοί σύμβουλοι της ΟΣΕΑ, η Malta Lines μπορεί μεν να δανειστεί την εμπειρία της θυγατρικής της εταιρείας, ωστόσο αυτό μπορεί να γίνει μόνο για το διάστημα που είναι θυγατρική της που είναι από τον Δεκέμβριο του 2014 μέχρι τον Οκτώβριο του 2019 όταν υποβλήθηκε η προσφορά για τις δημόσιες μεταφορές στην Κύπρο. Το διάστημα αυτό είναι μικρότερο των 5 απαιτούμενων ετών, σύμφωνα με την ΟΣΕΑ.

Τάσος Περδίος

Google News icon Aκολουθήστε μας στο Google News

Οι τελευταίες ειδήσεις από την Κύπρο και τον κόσμο και όλη η επικαιρότητα στο dialogos.com.cy