Στο 94% έφτασε η ανανέωση των αδειών κυκλοφορίας, ενώ συνεχίζονται οι ανανεώσεις παρά τη λήξη της προθεσμίας και την επιβολή προστίμου.

Σύμφωνα με τα χθεσινά στοιχεία του Τμήματος Οδικών Μεταφορών, ανανεώθηκαν οι άδειες κυκλοφορίας για 649.070 οχήματα. Ο αριθμός αυτός ανέρχεται στο 93,4% από τις 695 χιλιάδες άδειες κυκλοφορίας οι οποίες ήταν ανανεωμένες μέχρι την 31η Δεκεμβρίου 2018. Με βάση τα ίδια στοιχεία το κράτος εισέπραξε από τις ανανεώσεις των αδειών 78 εκατομμύρια και 437 χιλιάδες ευρώ, εκ των οποίων το 94,58% έγινε μέσω της εταιρείας παροχής υπηρεσιών καρτών (JCC). Σε δηλώσεις του στη «Χαραυγή», ο ανώτερος λειτουργός του Τμήματος Οδικών Μεταφορών, Πέτρος Ξενοφώντος, χαρακτήρισε μεγάλη επιτυχία το γεγονός ότι οι συναλλαγές μέσω της JCC έχουν πλησιάσει το απόλυτο, καθώς αυτό μειώνει το κόστος για το κράτος και αυξάνει την ποιότητα εξυπηρέτησης των πολιτών. Η ουσία είναι ότι ο κόσμος δεν ταλαιπωρείται, ανέφερε χαρακτηριστικά. Επίσης η ανανέωση αδειών φαίνεται να συνεχίζεται αφού η Αστυνομία έχει ξεκινήσει εκστρατεία επιβολής επιπρόσθετου προστίμου ύψους €85.

Μέχρι χθες, από την εκστρατεία της Αστυνομίας καταγγέλθηκαν πέραν των 80 περιπτώσεων για μη κατοχή άδειας κυκλοφορίας. Μέσα από τη διαδικασία ανανέωσης των αδειών, οι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων που δεν θέλουν να ανανεώσουν την άδεια για ορισμένο χρονικό διάστημα ή επ’ αόριστον, πρέπει να τα δηλώνουν ως ακινητοποιημένα. Βάσει των χθεσινών στοιχείων, δηλώθηκαν ως ακινητοποιημένα 104.816 οχήματα.

Εν τω μεταξύ αύριο, στην Ολομέλεια της Βουλής θα συζητηθούν τα δύο νομοσχέδια που αφορούν την κατάργηση του φόρου κατανάλωσης στα οχήματα και της τροποποίησης του τρόπου επιβολής των τελών κυκλοφορίας. Από ό,τι φαίνεται θα συνεχιστεί η αντιπαράθεση μεταξύ των εισαγωγέων καινούργιων και των εισαγωγέων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, καθώς όπως αναφέρουν οι εισαγωγείς μεταχειρισμένων «ο νόμος είναι κομμένος και ραμμένος στα μέτρα των αντιπροσωπειών».

Η αντιπαράθεση αναμένεται να εκφραστεί και μέσα από τις τροποποιήσεις που θα καταθέσουν τα κόμματα, καθώς υπάρχουν αρκετά προβλήματα. Για παράδειγμα η κατάργηση του φόρου κατανάλωσης θα προκαλέσει μεγάλη απώλεια εσόδων του κράτους και σε συνδυασμό με την έλλειψη κινήτρων για αντικατάσταση των παλιών οχημάτων, το ΑΚΕΛ προτείνει την επιβολή κλιμακωτού φόρου, ώστε τα λεφτά να αξιοποιηθούν για τη δημιουργία σχεδίου απόσυρσης.

Γιάννης Κακαρής