Aυτοκ. Κοκκινοτριμιθιάς – Ευρύχου: Κραυγή αγωνίας από τους κοινοτάρχες – Διαβεβαιώσεις από Υπ. Μεταφορών

Τη διαβεβαίωση ότι ο αυτοκινητόδρομος Κοκκινοτριμιθιάς – Ευρύχου (Δένεια – Αστρομερίτης και Αστρομερίτης – Ευρύχου) θα προχωρήσουν έδωσε την Παρασκευή η Υπουργός Μεταφορών Επικοινωνιών και Έργων Βασιλική Αναστασιάδου ενώπιον της κοινοβουλευτικής επιτροπής Μεταφορών.

Η κ. Αναστασιάδου παρουσίασε τα νέα χρονοδιαγράμματα που μεταφέρουν κατά ένα χρόνο αργότερα την έναρξη των έργων, δηλαδή το τμήμα Δένειας – Αστρομερίτη στο τέλος του 2021 και το τμήμα Δένειας – Αστρομερίτη στα τέλη του 2023.

Κατά τη συνεδρία οι επικεφαλής των επηρεαζόμενων κοινοτήτων μετέφεραν για ακόμη μια φορά κραυγή αγωνίας, καθότι εγείρονται θέματα ασφάλειας, αλλά και απομόνωσης των κοινοτήτων με αποτέλεσμα οι κάτοικοι τους να μειώνονται. Όπως αναφέρθηκε, ο δρόμος που συνδέει τη Λευκωσία με το Τρόοδος χρονολογείται από το 1971.

«Οι Κοινοτάρχες έχουν τα δίκαιά τους να δυσπιστούν γιατί εδώ και δεκαετίες τους υπόσχονται διάφορες κυβερνήσεις την εκτέλεση του έργου. Όμως αυτή τη στιγμή βρισκόμαστε στο κατώφλι, δηλαδή πιο κοντά από όσο ποτέ. Έχουν γίνει οι μελέτες, ολοκληρώνονται, υπάρχει πρόβλεψη στον προϋπολογισμό, δηλαδή μιλάμε για πράξεις τώρα και όχι για υποσχέσεις», ανέφερε η κ. Αναστασιάδου σε δηλώσεις μετά το πέρας της συνεδρίας.

Βάσει προηγούμενης ενημέρωσης που το Υπουργείο είχε δώσει στην επιτροπή, οι σχεδιασμοί για το τμήμα Αστρομερίτη – Ευρύχου (12 χλμ) προνοούσαν έναρξη των κατασκευαστικών έργων το 2020 και για το Τμήμα Δένειας – Αστρομερίτη (19 χλμ) προνοούσαν έναρξη των έργων στα τέλη του 2023.

Μιλώντας ενώπιον της επιτροπής, η κ. Αναστασιάδου είπε ότι το Υπουργείο Οικονομικών ζήτησε όπως επανεξεταστεί το τμήμα Αστρομερίτη – Ευρύχου επανεξεταστεί για να επιτευχθούν εξοικονομήσεις και έτσι προκηρύχθηκε διαγωνισμός για σύμβουλο, ενώ ζητήθηκε και νέα περιβαλλοντική μελέτη καθώς διαπιστώθηκε ότι το τμήμα αυτό περνά μέσα από περιοχές που εμπίπτουν στο σχέδιο Νατούρα. Για το Τμήμα Δένειας – Αστρομερίτη προέκυψε θέμα με την όδευση λόγω της γειτνίασης με τα κατεχόμενα, ενώ θα υποβληθεί σημείωμα έργου στο Υπουργείο Οικονομικών όπως καθορίζει ο νόμος περί δημοσιονομικού πλαισίου και στη συνέχεια θα προχωρήσουν οι υπόλοιπες απαιτούμενες διαδικασίες (περιβαλλοντική μελέτη, προκήρυξη προσφορών).

Η κ. Αναστασιάδου ενημέρωσε πως σε σύσκεψη με την Υπηρεσία Περιβάλλοντος και το Κτηματολόγιο δόθηκαν οδηγίες έτσι ώστε κατά την περίοδο μέχρι την ετοιμασία της περιβαλλοντικής μελέτης θα προχωρούν παράλληλα και όλες οι διαδικασίες όπως απαλλοτριώσεις, έτσι ώστε με την ολοκλήρωση της μελέτης να προκηρυχθούν αμέσως οι προσφορές.

Ο Πρόεδρος της επιτροπής Γιώργος Προκοπίου είπε πως θα επανεξεταστεί το θέμα και ότι στην επόμενη συνεδρία για συζήτηση του θέματος θα κληθούν οι Υπουργοί Εσωτερικών και τον Υπουργό Οικονομικών, ενώ με αφορμή τα όσα εγείρονται στην Επιτροπή Περιβάλλοντος παρατήρησε ότι οι άνθρωποι έρχονται σε τρίτη μοίρα μετά τα ζώα και τα πουλιά, όπως είπε.

Κραυγή αγωνίας

Αγανακτισμένοι παρουσιάστηκαν οι επικεφαλής των επηρεαζόμενων κοινοτήτων.

«Αυτός ο δρόμος δεν είχε τη δική του ιστορία, αυτός ο δρόμος είναι παραμύθι. Φτάνει η κοροϊδία, είναι ντροπή να μιλούμε για εξοικονόμηση χρημάτων για ένα έργο που εκκρεμεί τόσα χρόνια. Ζητούμε απλό δρόμο δε δεχόμαστε περιβαλλοντική μελέτη», ανέφερε χαρακτηριστικά ο Ιωάννης Ιακωβίδης Κοινοτάρχης Κακοπετριάς.

Από την πλευρά του, ο Γιανάκης Ιωαννίδης Κοινοτάρχης Ποταμιού είπε χαρακτηριστικά πως άκουγε για τον δρόμο αυτό όταν ήταν μαθητής «Σήμερα τα παιδιά μου είναι στο πανεπιστήμιο Εμείς ζητούμε αποφασιστικότητα και όχι βούληση. Ήμασταν νέοι γεράσαμε και ακόμα ο δρόμος δεν έγινε», συμπλήρωσε.

Άλλη μια πτυχή ανέδειξε ο Κοινοτάρχης Ορούντας, Ανδρέας Ταουσιάνης, ο οποίος είπε χαρακτηριστικά ότι «ανέβηκε η πίεσή του» κατά την τελευταία συνάντηση με την υπηρεσία περιβάλλοντος όταν ηγέρθηκαν θέματα όπως τα ρυάκια και τα αργάκια, τα πουλιά και τα ηχοπετάσματα.

Μέλη της επιτροπής σημείωσαν πως δεν αμφισβητούν τη βούληση της Υπουργού για την προώθηση του έργου, τονίζοντας πως πρέπει να εξευρεθεί τρόπος να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα της γραφειοκρατίας.

Ο Πρόεδρος της Επιτροπής Γιώργος Προκοπίου είπε πως πρέπει να υπάρξει παράλληλη εργασία έτσι ώστε να εξοικονομείται χρόνος, με τον βουλευτή του ΔΗΣΥ Δημήτρη Δημητρίου να λέει ότι δεν πρέπει η γραφειοκρατία να σκοτώνει την πολιτική βούληση.

Σε δηλώσεις του, ο κ. Δημητρίου απηύθυνε έκκληση όπως αξιοποιηθεί πολιτική βούληση της ίδιας της Υπουργού και της κυβέρνησης «και να μην αφήσει να δολοφονηθεί το έργο αυτό ή και αυτό το έργο από τη γραφειοκρατία ή από σκοπέλους που θα είναι αντίθετοι με την ξεκάθαρη με την πολιτική βούληση».

Βουλευτής ΑΚΕΛ Κώστας Κώστα: H προώθηση του έργου επείγει καθώς εγείρεται θέμα ασφάλειας

Ο βουλευτής του ΑΚΕΛ, Κώστας Κώστα διερωτήθηκε γιατί χρειάστηκε να γίνουν εξοικονομήσεις στο έργο και υπογράμμισε ότι η προώθηση του έργου επείγει καθώς εγείρεται θέμα ασφάλειας, αφού στην περιοχή του Αστρομερίτη υπήρξαν τρία θανατηφόρα δυστυχήματα το τελευταίο διάστημα.

«Υπάρχει σοβαρό ζήτημα ασφάλειας και πρέπει να ιεραρχήσουμε που διατίθενται τα χρήματα του κράτους. Κανένας δεν είδε με σοβαρότητα τα ζητήματα της υπαίθρου», είπε.

Ο εγγράψας το θέμα, βουλευτής του ΔΗΚΟ Μαρίνος Μουσιούττας είπε ότι ο δρόμος δεν είναι πολυτέλεια, αλλά είναι αναγκαίος πρώτον για λόγους ασφαλείας και για να βοηθηθούν οι κάτοικοι των περιοχών να παραμείνουν στα χωριά τους.

«Παρόλο που δεν μας ικανοποιεί αυτή η νέα καθυστέρηση εντούτοις νοιώθουμε ότι η Υπουργός έχει πειστεί και θα διαβιβάσει εκεί που πρέπει την αναγκαιότητα να τηρηθούν αυτά τα χρονοδιαγράμματα επιτέλους», πρόσθεσε.

Προειδοποίησε τέλος ότι δεν θα διστάσουμε ακόμη και στους προϋπολογισμούς που έχουμε ενώπιον μας να προβούμε σε αναγκαίες ενέργειες ή περικοπές έτσι ώστε να πείσουμε ως βουλευτές και ως βουλή ότι εννοούμε αυτά που λέμε και εξασκούμε τον έλεγχο εκεί που πρέπει με τα μέσα που έχουμε στη διάθεσή μας.

Ο βουλευτής της ΕΔΕΚ Ηλίας Μυριάνθους υπενθύμισε ότι και ο δρόμος Πάφου Πόλης Χρυσοχούς μεταφέρθηκε για το 2020 ενώ υπήρχε απόφαση από το 2000 και πρόσθεσε πως οι περιοχές αυτές είναι απομονωμένες και υποβαθμισμένες και ότι κάθε χρόνος καθυστέρησης λειτουργεί προς την ολική καταστροφή μιας ολόκληρης περιοχής, ενώ το κόστος διπλασιάζεται.

Google News icon Aκολουθήστε μας στο Google News

Οι τελευταίες ειδήσεις από την Κύπρο και τον κόσμο και όλη η επικαιρότητα στο dialogos.com.cy