Boeing 737-MAX 8: Ποιες αεροπορικές εταιρίες που πετάνε Κύπρο τα χρησιμοποιούν

Αυτές είναι οι εταιρίες που έχουν ή θα αποκτήσουν το ύποπτο αεροσκάφος και δραστηριοποιούνται και στην Κύπρο

Του Τάσου Αναστάση

Παγκόσμια ανησυχία συνεχίζει να προκαλεί η πτώση ενός ολοκαίνουργιου Boeing 737-MAX8 την περασμένη Κυριακή στην Αιθιοπία, μερικά μόλις λεπτά μετά την απογείωση του, παρασέρνοντας στον θάνατο 157 επιβαίνοντες.

Διαβάστε επίσης: Αιθιοπικές αερογραμμές: Αναστολή των πτήσεων για τα Boeing 737 MAX 8

Διαβάστε επίσης: Πολιτική αεροπορία: Καμία απαγόρευση πτήσεων των Boeing 737-MAX 8

Πολλές αεροπορικές εταιρίες-κολοσσοί έχουν καθηλώσει τα συγκεκριμένα αεροσκάφη που βρίσκονται στους στόλους τους μέχρι νεωτέρας, ενώ η Boeing ανακοίνωσε αργά το βράδυ της Δευτέρας (τα ξημερώματα της Τρίτης ώρα Κύπρου) ότι θα εγκαταστήσει μια αναβάθμιση του λογισμικού σε όλα τα αεροσκάφη του τύπου 737 MAX 8, λίγες ώρες αφότου η ομοσπονδιακή υπηρεσία πολιτικής αεροπορίας (FAA) ανακοίνωσε πως θα ζητήσει να γίνουν “αλλαγές στον σχεδιασμό” του μοντέλου ως τον Απρίλιο.

Η Μπόινγκ δεν έκανε ρητώς καμία συσχέτιση ανάμεσα στην αναβάθμιση αυτή και στη συντριβή ενός 737 MAX 8 της Ethiopian Airlines προχθές Κυριακή στην Αιθιοπία.

Αυτό ήταν το δεύτερο ατύχημα με αεροσκάφος ιδίου τύπου σε μόλις πέντε μήνες με τις ίδιες ακριβώς συνθήκες. Δηλαδή, και τα δύο έπεσαν λεπτά μετά την απογείωση τους ενώ επικρατούσαν καλές καιρικές συνθήκες χωρίς να σημειωθεί κάποιο μηχανικό ή ηλεκτρονικό πρόβλημα.

Διαβάστε επίσης: Βρέθηκε το δεύτερο μαύρο κουτί του αεροσκάφους της Lion Air που συνετρίβη στην Ινδονησία

Αυτή είναι η λίστα με τις εταιρίες που έχουν στους στόλους τους το αεροσκάφος και τα έλαβαν μέτρα μετά το ατύχημα.

Κυβερνήσεις και Οργανισμοί

Πολιτική αεροπορία Σιγκαπούρης: Αναβολή όλων των πτήσεων των συγκεκριμένων αεροσκαφών στον εναέριο χώρο της χώρας.

Πολιτική αεροπορία Κίνας: Εντολή στις εταιρίες της χώρας για καθήλωση όλων των μοντέλων

Ινδονησία– Καθήλωση όλων των 737 Max 8 μέχρι νεωτέρας

Πολιτική αεροπορία ΗΠΑ: Έκδοση οδηγίας γοα το 737 Max 8 με την οποία ενημερώνει τις εταιρίες ότι είναι ασφαλή τα αεροσκάφη.

Οι εταιρίες που δραστηριοποιούνται στην Κύπρο

Το αεροδρόμιο Λάρνακας δέχεται καθημερινά δεκάδες αεροσκάφη με την θερινή περίοδο να είναι προ των πυλών σηματοδοτώντας την έναρξη της αυξημένης κίνησης στο FIR Λευκωσίας και και στα δύο αεροδρόμια της χώρας.

Ποιες από αυτές τις εταιρίες χρησιμοποιούν ή όχι τα συγκεκριμένα αεροσκάφη όμως;

 

Blue Air: Αν και η εταιρία που δραστηριοποιείται σε μεγάλο βαθμό στους κυπριακούς αιθέρες δεν έχει ακόμα στο στόλο της τα συγκεκριμένα αεροσκάφη, αυτό πρόκειται να αλλάξει σε λίγους μήνες αφού η εταιρία έχει παραγγείλει από το 2016, δώδεκα συνολικά αεροσκάφη Boeing 737-MAX 8 τα οποία αναμένονται το δεύτερο εξάμηνο του ΄19 να ενσωματωθούν στο στόλο. Η γνωστή εταιρία που συνδέει τη Λάρνακα με δεκάδες προορισμούς, έχει στο στόλο της αποκλειστικά αεροπλάνα Boeing των σειρών 737-300/400/500/700/800. Η εταιρία δεν έκανε γνωστό ποιες πτήσεις θα πραγματοποιούν τα αεροσκάφη.

 

Cyprus Airways: Η εταιρία που φέρει το όνμα της Κύπρου χρησιμοποιεί μόνο αεροπλάνα τύπου AirBus A319

Aegean: Ακόμα μία εταιρία που δραστηριοποιείται έντονα στην Κύπρο. Ωστόσο και αυτή η εταιρία χρησιμοποιεί Airbus για τις διεθνείς της πτήσεις και αεροσκάφη τύπου Dash για τις εσωτερικές πτήσεις.

Easy Jet: Η εταιρία του γνωστού Κύπριου δισεκατομμυριούχου Στέλιου Χατζηιωάννου δραστηριοποιείται επίσης έντονα στο FIR Λευκωσίας. Η εταιρία χρησιμοποιεί τόσο αεροσκάφη της Airbus όσο και της Boeing. Εντούτοις πρόκειται για τα μοντέλα 737-200/300/700 και 757-200.

LOT: Η πολωνική εταιρία που συνδέει την Κύπρο με την Ευρώπη έχει επίσης ένα μεγάλο στόλο αεροπλάνων που αποτελείται στην πλειοψηφία του από αροσκάφη τύπου Boeing. Η εταιρία ήδη έχει στον αέρα πέντε αεροσκάφη 737-MAX8 ενώ αναμένεται να εντάξει ακόμη επτά. Η εταιρία πραγματοποιεί πτήσεις με αυτό το αεροσκάφος από και προς την Κύπρο.

Ryanair: Η Ryanair χρησιμοποιεί μόνο αεροσκάφη Boeing 737-800. Προς το παρόν διαθέτει πάνω από 300 αεροσκάφη σε λειτουργία ενώ η μέση ηλικία των αεροπλάνων είναι 5,5 χρόνια.
Επί του παρόντος η εταιρία έχει παραγγείλει 183 Boeing 737 -800 με επιλογή για άλλα 100 Boeing 737 ΜΑΧ 200.

Emirates: Η εταιρία που κατατάσσεται στους κολοσσούς των αερομεταφορέων έχει στο στόλο της Boeing 777-200LR, Boeing 777-300 και το Boeing 777-300ER. Ταυτόχρονα χρησιμοποιεί τα πιο μικρά αεροσκάφη της Airbus, Α380 για τις μικρότερες αποστάσεις.

S7: Η ρωσική εταιρία που συνδέει την Λάρνακα με τη Rωσία έχει στο στόλο της Boeing 737-MAX 8 ενώ αναμένεται μέχρι το 2020 να αποκτήσει ακόμα 10.

Αυτές ήταν οι γνωστές εταιρίες που δραστηριοποιούνται στο FIR της Κύπρου και κάποιες έχουν ή θα έχουν στο δυναμικό τους το αεροσκάφος Boeinh 737-MAX 8/7

Παρακάτω οι εταιρίες σε παγκόσμια κλίμακα που χρησιμοποιούν ακόμα το αεροσκάφος και το status τους:

Norwegian Air shuttle – “σε συνεχή επαφή με την Boeing”

Flydubai – “παρακολουθούμε την κατάσταση”

TUI Group – “συνεχής επαφή με τον κατασκευαστή”

Air Italy – “σε συνεχή επαφή με τις Αρχές”

Icelandair – “θα ακολουθήσουμε τις όποις εξελίξεις”

S7 – “cσυνεχής επαφή με τον κατασκευαστή”

Southwest Airlines – “σε επαφή με την Boeing”

Fiji Airways – “σε εκπαιδευτικό επίπεδο”

WestJet – “”συνεχής επαφή με τον κατασκευαστή”

LOT Polish Airlines – “”συνεχής επαφή με τον κατασκευαστή”

American Airlines – “απόλυτη εμπιστοσύνη στον κατασκευαστή – Συνεχής επαφή με τον κατασκευαστή”

Τα χαρακτηριστικά του Boeing 737 Max 8 

Το αεροσκάφος 737 Max 8 της Boeing παρουσιάστηκε το Δεκέμβριο του 2015. Πρόκειται για το νεότερο μέλος της «οικογένειας» των Boeing 737, που αποτελεί το best seller στην ιστορία της εμπορικής αεροπορίας, έχοντας πουλήσει πάνω από 13.000 αεροσκάφη από το 1965 μέχρι σήμερα.

Τότε ο αντιπρόεδρος της Boeing Keith Leverkuhn είχε αναφέρει «με το λανσάρισμα του νέου 737 Max, του πρώτου αεροσκάφους του δεύτερου αιώνα ζωής της Boeing, η ομάδα μας συνεχίζει μία απίστευτη ιστορία, ανεβάζοντας παράλληλα το 737 στο επόμενο επίπεδο απόδοσης».

  1. Η κατασκευή του πρώτου 737 Max ολοκληρώθηκε στις 30 Νοεμβρίου 2015. Σύμφωνα με την Boeing, το αεροσκάφος κατασκευάστηκε μέσα στο χρονοδιάγραμμα της εταιρείας, που είχε τεθεί πριν από τέσσερα και πλέον χρόνια.
  2. Για να κατασκευάσει το 737 Max, η Boeing έκανε αξιοσημείωτες αλλαγές στο υπάρχον 737. Σύμφωνα με την εταιρεία οι άκρες των φτερών του 737 Max μειώνουν την κατανάλωση καυσίμων κατά 1,8%, σε σύγκριση με τα φτερά του σημερινού 737.

Το αεροσκάφος είναι εξοπλισμένο με τελευταίας τεχνολογίας κινητήρες CFM International Leap 1B που εξοικονομούν καύσιμα. Παράλληλα η Boeing επανασχεδίασε την άτρακτο και τα φτερά του αεροσκάφους για να μειώσουν το βάρος και να βελτιστοποιήσει την αεροδυναμική του.

Τα ερωτήματα -Τι συμβαίνει στην απογείωση 

Οπως και στην περίπτωση της τραγωδίας της Lion Air, έτσι και στο δυστύχημα Ethiopian Airlines, το αεροσκάφος φαίνεται να αντιμετωπίζει πρόβλημα μετά την απογείωση και οι πιλότοι εκπέμπουν μηνύματα για να πουν ότι αντιμετωπίζουν δυσκολίες. Στην συνέχεια το αεροσκάφος πέφτει.

«Πρόκειται για ομοιότητες και η σύγκριση σταματά εκεί στο μέτρο που δεν έχουμε αξιόπιστες πληροφορίες προς το παρόν», επέμεινε από την πλευρά του ο Μισέλ Μερλουζό, διευθυντής της Aerospace & Defence Market Analysis.

Μετά το δυστύχημα της Lion Air, το 737 MAX δημιούργησε πολλά ερωτήματα στην αεροναυτική κοινότητα, την στιγμή που είναι γνωστό ότι το πρόγραμμα 737 MAX είχε συναντήσει προβλήματα στην κατασκευή του αεροσκάφους.

  • Η εταιρεία Boeing είχε μάλιστα αποφασίσει την διακοπή τον Μάιο 2017 των δοκιμαστικών πτήσεων του προγράμματος 737 Max, εξαιτίας ενός προβλήματος στην κατασκευή του κινητήρα από την CFM, που συμμετέχει σε joint venture με την αμερικανική General Electric και την γαλλική Safran.

Έπειτα από το δυστύχημα του πρώτου 737 MAX της εταιρείας Lion Air , η αεροναυτική κοινότητα έθεσε ερωτήματα για την έλλειψη πληροφοριών προς τις εταιρείες και τους πιλότους για το νέο σύστημα ελέγχου απώλειας άντωσης που διαθέτει το μοντέλο αυτό.

Google News icon Aκολουθήστε μας στο Google News

Οι τελευταίες ειδήσεις από την Κύπρο και τον κόσμο και όλη η επικαιρότητα στο dialogos.com.cy