Πρόταση νόμου για κατάργηση του θεσμού των εξετάσεων ανά τετράμηνο στην μέση εκπαίδευση θα καταθέσει το ΑΚΕΛ στην επόμενη συνεδρία της Ολομέλειας της Βουλής.

Σύμφωνα με τον Βουλευτή του ΑΚΕΛ Αντρέα Καυκαλιά, ο οποίος μιλούσε στον ΑΣΤΡΑ, η πρόταση στοχεύει να αποτρέψει την εφαρμογή του θεσμού στον οποίο πέραν από το Υπουργείο Παιδείας, όλοι οι υπόλοιποι εμπλεκόμενοι είναι αντίθετοι.

Ο κ. Καυκαλιάς σημείωσε ότι ο Υπουργός επιμένει να αγνοεί τις απόψεις εκπαιδευτικών, μαθητών και γονιών, αλλά και κομμάτων.
Σημειώνεται ότι το θέμα συζητήθηκε σε σημερινή συνεδρία της Επιτροπής Παιδείας της βουλής, στην οποία, όπως κατήγγειλε ο Βουλευτής του ΑΚΕΛ, δεν κλήθηκαν από τον Προέδρο της, ο οποίος προέρχεται από τον ΔΗΣΥ, οι γονείς, μαθητές και εκπαιδευτικοί, αλλά ο Υπουργός Παιδείας προχώρησε σε ένα μονόλογο υποστηρίζοντας τη θέση του, ώστε να αποφύγει την κριτική.

Υπέδειξε ότι ο διάλογος δεν έχει ολοκληρωθεί στο κρίσιμο αυτό θέμα και ο Υπουργός επιμένει ότι η κυβέρνηση είναι έτοιμη να εφαρμόσει το θεσμό.

Ο ίδιος ο Υπουργός Κώστας Χαμπιαούρης, ενώπιον της επιτροπής υποστήριξε ότι η Κύπρος έχει τον υψηλότερο συγκριτικά προϋπολογισμό για την παιδεία στην Ευρωπαϊκή Ενωση, και τα φτωχότερα αποτελέσματα.

«Πιάσαμε πάτο. Αν διαβάζουν λίγο περισσότερο οι μαθητές, δεν είναι κακό. Πρέπει να παύσουμε να χαϊδεύουμε τα αυτιά των γονιών και των μαθητών. Απαιτούνται αλλαγές», είπε χαρακτηριστικά ο Υπουργός.

Ο Υπουργός Παιδείας υποστήριξε επίσης ότι με την αλλαγή, σίγουρα θα αναβαθμιστεί η ποιότητα της εκπαίδευσης και τα μαθησιακά αποτελέσματα.

Ο Κώστας Χαμπιαούρης αναλύοντας τον νέο θεσμό σημείωσε:

• Από την πρώτη ημέρα της σχολικής χρονιάς, οι μαθητές θα γνωρίζουν τι ακριβώς θα διδαχθούν, ποιοι είναι οι στόχοι και πότε θα παρακαθίσουν σε εξετάσεις. Δηλαδή θα λαμβάνουν ένα συγκεκριμένο πρόγραμμα, ένα είδος syllabus, όπως λαμβάνουν οι φοιτητές σε κολλέγια και τα πανεπιστήμια.
• Οι μαθητές θα παρακάθονται σε μία μόνο εξέταση, στα μη εξεταζόμενα μαθήματα στο τέλος του τετραμήνου. Σήμερα παρακάθονται σε 35 με 40 διαγωνίσματα.
• Για τα εξεταζόμενα μαθήματα, θα παρακάθονται σε μία εξέταση 90 λεπτών, επί της μισής διδακτέας ύλης, στο τέλος του τετραμήνου.
• Ο τελικός βαθμός θα βασίζεται σε ποσοστό 40% επί της γραπτής εξέτασης και σε ποσοστό 60% επί της προφορικής απόδοσης. Θα υπάρχουν 9 διαφορετικά κριτήρια, όπως η συμμετοχή στην τάξη, η κατ΄ οίκον εργασία και η κοινωνική προσφορά.

Ο Υπουργός Παιδείας τόνισε ότι με την αλλαγή, σίγουρα θα αναβαθμιστεί η ποιότητα της εκπαίδευσης και τα μαθησιακά αποτελέσματα.
Ανέφερε ότι με επισκέψεις σε σχολεία από την Πόλη Χρυσοχούς, μέχρι και τα Κοκκινοχώρια, ενημέρωσε τους μαθητές, πολλοί από τους οποίους παραδέχθηκαν ότι δεν ήταν ενημερωμένοι.
Σημείωσε ότι συνεχίζεται ο διάλογος με τους γονείς και τους καθηγητές, υποδεικνύοντας ότι ήδη πολλοί στηρίζουν τις αλλαγές.