Τιμητική εκδήλωση σε ένα μεγάλο σκηνοθέτη που έφυγε.

Την Τρίτη 8 Μαϊου, στις 8:00 μμ στην Πολιτιστική Κίνηση Αγλαντζιάς Επί Σκηνής

 

 

Ένας μεγάλος σκηνοθέτης, που με τις ταινίες του πρόσφερε πολλά στην τέχνη και τον άνθρωπο, έφυγε πριν λίγες μέρες. Ο Βιττόριο Ταβιάνι, που με τον αδελφό του Πάολο έγραψαν και σκηνοθέτησαν μερικά αριστουργήματα του κινηματογράφου όπως τον «Πατέρα Αφέντη», το «Χάος», τη «Νύχτα του Σαν Λορέντζο» και το «Αλλοζανφάν», πέθανε στις 15 Απριλίου σε ηλικία 88 χρονών. Είμαστε τυχεροί, που πλούτισαν τη ζωή μας με αυτά τα δημιουργήματα, από τα οποία αντλούμε δύναμη για να ελπίζουμε σε ένα καλύτερο κόσμο.

 

Η Κυπριακή Ταινιοθήκη σε συνεργασία με Πολιτιστική Κίνηση Αγλαντζιάς Επί Σκηνής, τον Άστρα 92,8 και τη Δικοινοτική Επιτροπή για τον Κινηματογράφο και την Τέχνη οργανώνουν μια τιμητική εκδήλωση στον Βιττόριο Ταβιάνι και το σινεμά των μεγάλων αδελφών Ιταλών σκηνοθετών την Τρίτη 8 Μαϊου 2018, στις 8:00 μμ στην Πολιτιστική Κίνηση Αγλαντζιάς Επί Σκηνής (Γρηγορίου Λαμπράκη 13 στην Αγλαντζιά).

 

Στην εκδήλωση ο σκηνοθέτης Πανίκκος Χρυσάνθου θα κάμει μιαν εισαγωγή στο έργο των αδελφών Ταβιάνι με τον τίτλο «Άνθρωπος, το διλημματικό πλάσμα των αδελφών Ταβιάνι», που θα περιλαμβάνει και αποσπάσματα από το έργο τους. Στη συνέχεια θα προβληθεί η ταινία τους το «Χάος», παραγωγής 1984. Η είσοδος είναι ελεύθερη.

 

Το «Χάος» είναι μια σπωνδυλωτή ταινία βασισμένη σε διηγήματα του νομπελίστα συγγραφέα Λουίτζι Πιραντέλλο. Η δράση πραγματοποιείται στη Σικελία των αρχών του 20ου αιώνα, σε μια κοινωνία σχεδόν πρωτόγονη και αταβιστική, που λειτουργεί με μηχανισμούς ενστίκτων, παθών, δεισιδαιμονίας και κλειστών κοινωνικών σχέσεων. Ο Πιραντέλλο, που γεννήθηκε μέσα σ’ αυτό το περιβάλλον, περιγράφει με μοναδική διεισδυτικότητα το χάος της ανθρώπινης ψυχής, που βιώνει την ύπαρξη και το πάθος της υπο τη σκιά του θανάτου. Οι ιστορίες της μάνας, που δε σταματά να γράφει γράμματα στους γιους της που έφυγαν για την Αμερική και τη ξέχασαν, της γυναίκας του φεγγαροχτυπημένου, που ανακαλύπτει, νιόνυμφη, πως ο άντρας της σεληνιάζεται όποτε έρχεται πανσέληνος, του γαιοκτήμονα, που προσλαμβάνει ένα τεχνίτη για να ράψει το τεράστιο πιθάρι του που έσπασε και της συνάντησης του ίδιου του Πιραντέλλο με τη νεκρή του μητέρα, είναι αριστουργήματα που ανήκουν στην ιστορία του κινηματογράφου.