Χαράτσι μέχρι 250 ευρώ στα τέλη κυκλοφορίας για τα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα τα οποία θα εισάγονται στο εξής στην Κύπρο, συμφώνησαν χθες η κυβέρνηση και η πλειοψηφία των κομμάτων (ΔΗΣΥΔΗΚΟ-Οικολόγοι) σε συνεδρία της Επιτροπής Μεταφορών της Βουλής. Το σχετικό νομοσχέδιο, το οποίο αναμένεται να επιφέρει σημαντικές αλλαγές στην αγορά οχημάτων, αναμένεται να οδηγηθεί στην Ολομέλεια της Βουλής για ψήφιση την επόμενη Παρασκευή, 1η Μαρτίου. Επίσης, στην ίδια συνεδρία της Ολομέλειας ενδέχεται να τεθεί και το νομοσχέδιο για το φόρο κατανάλωσης, υπό την προϋπόθεση ότι θα διαμορφωθεί ανάλογη πλειοψηφία κατά τη συζήτησή του στην Επιτροπή Οικονομικών την ερχόμενη Δευτέρα 25 Φεβρουαρίου.

Κατά τη χθεσινή συνεδρία της Επιτροπής Μεταφορών, στην οποία συζητήθηκε για τελευταία φορά το νομοσχέδιο για τα νέα τέλη κυκλοφορίας, τα κόμματα κατάφεραν να περιορίσουν τις μεγάλες αυξήσεις τις οποίες ζητούσε αρχικά η κυβέρνηση. Ωστόσο το «παζάρι» σταμάτησε όταν η κυβέρνηση διαπίστωσε ότι εξασφάλισε την πλειοψηφία, με τα κόμματα ΔΗΣΥ, ΔΗΚΟ και Οικολόγους. Με βάση το τελικό κείμενο το οποίο συμφωνήθηκε μεταξύ της κυβέρνησης και των πιο πάνω κομμάτων, όσοι αγοράζουν στο εξής μεταχειρισμένα αυτοκίνητα τα οποία εγγράφονται για πρώτη φορά στην Κύπρο και τα οποία είναι ηλικίας μέχρι πέντε ετών, θα πληρώνουν σχεδόν διπλάσια τέλη κυκλοφορίας. Συγκεκριμένα, όσοι αγοράζουν βενζινοκίνητα τεχνολογίας Euro5, δηλαδή κατασκευής Σεπτεμβρίου 2009 μέχρι Αυγούστου του 2014, θα επιβαρύνονται με επιπρόσθετα 100 ευρώ, ενώ όσοι αγοράζουν πετρελαιοκίνητα τεχνολογίας Euro5 θα επιβαρύνονται με επιπρόσθετα 250 ευρώ. Επίσης όσοι αγοράζουν πετρελαιοκίνητα τεχνολογίας Euro6 και έπειτα, δηλαδή κατασκευής Σεπτεμβρίου 2014 μέχρι Δεκεμβρίου 2021, θα επιβαρύνονται με επιπρόσθετα 100 ευρώ.

Ακόμη, όλα τα οχήματα με εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα μέχρι 120 γραμμαρίων ανά χιλιόμετρο θα επιβαρύνονται με 0,50 ευρώ ανά γραμμάριο, από 120 – 150 γραμμάρια 3 ευρώ/γρ, από 150 – 180 γραμμάρια 5 ευρώ/γρ και από 180 γραμμάρια και πάνω 10 ευρώ/γρ.

Γενναιόδωρο σχέδιο απόσυρσης ζητά επιτακτικά το ΑΚΕΛ

Σε δηλώσεις μετά τη συνεδρία ο βουλευτής του ΑΚΕΛ Αντρέας Φακοντής υπέδειξε ότι τα κόμματα ΔΗΣΥ-ΔΗΚΟ-Οικολόγοι αύξησαν σημαντικά, σχεδόν στο διπλάσιο, το ετήσιο τέλος κυκλοφορίας για οχήματα μέχρι πέντε ετών. «Κάποιοι επιμένουν να υπερασπίζονται και να προωθούν συγκεκριμένα ιδιωτικά συμφέροντα μιας μικρής μερίδας, σε βάρος των χαμηλών και μεσαίων στρωμάτων», κατήγγειλε. Προανήγγειλε επίσης ότι το ΑΚΕΛ θα καταθέσει τροπολογίες στην Ολομέλεια της Βουλής, σε μία ακόμη προσπάθεια να εξαλείψει ή έστω να περιορίσει το «νέο χαράτσι που επιβάλλει η πλειοψηφία των κομμάτων στον μέσο καταναλωτή».
Ο Α. Φακοντής κάλεσε επίσης την κυβέρνηση να καταθέσει άμεσα «γενναιόδωρο σχέδιο απόσυρσης παλαιών οχημάτων», ώστε να δοθούν κίνητρα για αγορά οχημάτων αντιρρυπαντικής τεχνολογίας.

Κωνσταντίνος Ζαχαρίου

 

Δεν επηρεάζονται τα υφιστάμενα οχήματα από τα νέα τέλη κυκλοφορίας που θα επιβληθούν ξεκαθάρισε μιλώντας στον ΑΣΤΡΑ ο πρόεδρος της κοινοβουλευτικής επιτροπής μεταφορών Γιώργος Προκοπίου.

Τα τέλη είπε, θα στηρίζονται στη βάση των ρύπων που εκπέμπουν τα οχήματα στη φιλοσοφία του αυτός που ρυπαίνει πληρώνει. Το θέμα του φόρου κατανάλωσης, είπε, θα συζητηθεί ξανά καθώς υπάρχουν διαφορετικές προσεγγίσεις.

Το ΑΚΕΛ στοχεύει στη διαφοροποίηση των όσων αποφασίστηκαν από την πλειοψηφία των κομμάτων για τα τέλη κυκλοφορίας των οχημάτων, επισήμανε στον ΑΣΤΡΑ ο βουλευτής Ανδρέας Φακοντής.

Εξήγησε ότι με την απόφαση που πήραν τα τέλη κυκλοφορίας για οχήματα ηλικίας από πέντε μέχρι εννέα χρόνων θα είναι διπλάσια από ότι τώρα και αυτό δεν έχει να κάμει με την εκπομπή ρύπων αλλά με τα σωματίδια.
Το ΑΚΕΛ ξεκαθάρισε δεν πρόκειται να ψηφίσει το υφιστάμενο νομοσχέδιο ενώ πρόσθεσε δεν πρόκειται να ψηφίσει την κατάργηση του φόρου κατανάλωσης.

Μπήκαμε σε κυκεώνα διαπραγματεύσεων δίνοντας λανθασμένα μηνύματα στους καταναλωτές, επισήμανε στον ΑΣΤΡΑ εκ μέρους του συνδέσμου εισαγωγέων μεταχειρισμένων οχημάτων Πάμπος Κολοκοτρώνης.

Δεν πρέπει είπε να δημιουργούνται ψευδαισθήσεις στους καταναλωτές ότι θα γλυτώνουν φόρους.

Εξήγησε ακόμη ότι ο φόρος κατανάλωσης δεν αφορά τα μικρού κυβισμού αυτοκίνητα και η όποια διαφοροποίηση στο νόμο δεν έχει καμιά ωφέλεια για τους ιδιοκτήτες τους οι οποίοι και τώρα δεν πληρώνουν τίποτα.
Τώρα είπε πληρώνουν μόνο εκείνοι που ρυπαίνουν και με τις αλλαγές που επιχειρούνται τελικά θα πληρώνουν όλοι.

Μας έχεις Like στο Facebook ;