Χριστοφίδης για «test to stay» και ΥΠΠΑΝ: Μνημείο προχειρότητας – Μέτρο γεμάτο αντιφάσεις

Σε δήλωση μετά τη συνεδρία της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Παιδείας, προχώρησε ο βουλευτής του ΑΚΕΛ, Χρίστος Χριστοφίδης.


Κατεβάστε το  Dialogos App
Apple | Android | Huawei



Αναφερόμενος στη λειτουργία των σχολείων και τα λεγόμενα «test to stay», ο κ. Χριστοφίδης έκανε λόγο για μνημείο προχειρότητας από το Υπουργείο Παιδείας.

Αυτούσια η δήλωση του κ. Χριστοφίδη:

«Κατά τη σημερινή συζήτηση στην Κοινοβουλευτική Επιτροπή Παιδείας αποδείχθηκε η προχειρότητα και η ανετοιμότητα του Υπουργείου Παιδείας σε σχέση με τη λειτουργία των σχολείων.

Χαρακτηριστικότερο παράδειγμα, η περιβόητη ιστορία με τα test to stay. Ανακοινώθηκε ένα μέτρο, το πήραν αμέσως πίσω, δεν ξέρουν πως θα εφαρμοστεί, δεν ξέρουν τι ακριβώς αποφάσισαν, δεν ξέρουν πως θα προχωρήσουν. Ένα μέτρο γεμάτο αντιφάσεις. Ένα παιδί, το οποίο είναι επαφή, μέχρι το μεσημέρι δικαιούται να είναι σχολείο και μετά πρέπει να μπει σε αυτοαπομόνωση.

Δεν μπορούν να απαντήσουν στο ερώτημα, εφόσον οι επιστήμονες λένε ότι για να δείξει το τεστ αν κάποιος είναι κρούσμα μπορεί να πάρει μερικές μέρες, πως θα προστατευθούν οι υπόλοιποι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί στο σχολείο; Και επικαλούνται ένα μέτρο ότι τάχατες το κάνουν για να αφήσει ανοικτά τα σχολεία. Στο τέλος αν έχουμε σημαντική διασπορά του ιού λόγω της προχειρότητας τους θα κλείσουμε τα σχολεία εξαιτίας του μεγάλου αριθμού κρουσμάτων.

Ταυτόχρονα αποδείχθηκε και σήμερα μέσα από τα όσα είπαν οι γονείς και οι εκπαιδευτικοί ότι αυτή η απίστευτη επιμονή, με το έτσι θέλω, να κάνουν τις εξετάσεις των τετραμήνων έχει δημιουργήσει σοβαρότατα προβλήματα. Κατ’ αρχήν, ζητήματα ισονομίας.

Έχει παιδιά τα οποία πήγαν αυτή την εβδομάδα στο σχολείο, η οποία ήταν εβδομάδα επίλυσης αποριών και δεν είχαν τον καθηγητή τους στο συγκεκριμένο αντικείμενο γιατί υποχρεώθηκε να μείνει στο σπίτι. Δεν έγιναν αντικαταστάσεις όπως θα έπρεπε.

Παιδιά υποχρεώθηκαν να μείνουν στο σπίτι χωρίς εκπαίδευση. Επίσης, θα έχουμε δυο σειρές εξετάσεων με διαφορετικά γραπτά, για να μπει τελικά ο βαθμός, ιδιαίτερα σε ότι αφορά τους τελειόφοιτους στο απολυτήριο τους, από διαφορετικές εξετάσεις.

Δεν μπορούν να απαντήσουν στις αγωνιώδεις ερωτήσεις των εκπαιδευτικών, των γονιών αλλά και εμάς, τι θα γίνει με την ύλη του β’ τετραμήνου εφόσον την εβδομάδα που θα γινόταν η ανατροφοδότηση θα υπάρχει δεύτερη εξεταστική περίοδος. Πότε θα γίνει η εμπέδωση, πότε θα καλυφθεί μέσα σε τόσο σύντομο διάστημα, μέχρι τις 10 Απριλίου, η ύλη του β’ τετραμήνου; Και πώς θα παν τα παιδιά, ιδιαίτερα οι τελειόφοιτοι να δώσουν διπλές εξετάσεις, εισαγωγικές και απολυτήριες.

Σε όλα αυτά τα ερωτήματα δεν υπάρχουν απαντήσεις. Γιατί; Γιατί λειτουργούν πρόχειρα, χωρίς διάλογο με τους εκπαιδευτικούς, τους γονείς και τους μαθητές. Είναι δυνατό να πήραν απόφαση για ένα μέτρο και όταν είδαν ότι δεν εφαρμόζεται κάλεσαν σε διάλογο την ερχόμενη Δευτέρα;

Και αυτή την προχειρότητα και τον ετσιθελισμό, τελικά ποιος τον πληρώνει; Τον πληρώνουν οι μαθητές, οι εκπαιδευτικοί, οι γονείς, χιλιάδες κόσμου που ταλαιπωρείται γιατί δεν μπορούν να κάνουν τα πολύ βασικά για τα σχολεία και την εκπαίδευση μας.

Λυπούμαι πάρα πολύ για αυτήν την κατάσταση. Έστω και την υστάτη ας σοβαρευτούν, ας συνθέσουν απόψεις, είμαστε κι εμείς έτοιμοι να συνεισφέρουμε προς αυτή την κατεύθυνση,  για να μείνουν τα σχολεία μας ανοικτά με την αναγκαία ασφάλεια για όλους».

Eιδήσεις από την Κύπρο και τον κόσμο, όλη η επικαιρότητα στο dialogos.com.cy.
Ακολουθήστε μας και στο Google News.