Χριστοφίδης: Μήνες μετά την κρίση στην εκπαίδευση οι κυβερνώντες μοιάζουν ανίκανοι

“Τόσους μήνες μετά, ούτε ο διάλογος για τα εργασιακά των εκπαιδευτικών προχωρεί, ούτε ο διάλογος για τα μεγάλα ζητήματα της Παιδείας. Και αυτό με ευθύνη των Κυβερνώντων”, αναφέρει μεταξύ άλλων σε δήλωσή του ο Χρίστος Χριστοφίδης Επικεφαλής Γραφείου Παιδείας ΑΚΕΛ

Αυτούσια η ανακοίνωση

Οι κυβερνώντες το καλοκαίρι δημιούργησαν μια πρωτόγνωρη κρίση στο χώρο της Παιδείας και στην προσπάθεια τους να επιβάλουν με το «έτσι θέλω» όσα αποφάσισαν επιτέθηκαν απαξιωτικά κατά των εκπαιδευτικών και του Δημόσιου Σχολείου.

Επικαλέστηκαν μάλιστα τότε για να γίνουν πιστευτοί υπαρκτά και ανύπαρκτα προβλήματα στα σχολεία μας. Τόσους μήνες μετά, ούτε ο διάλογος για τα εργασιακά των εκπαιδευτικών προχωρεί, ούτε ο διάλογος για τα μεγάλα ζητήματα της Παιδείας. Και αυτό με ευθύνη των Κυβερνώντων. Μήνες λοιπόν μετά, ακόμα εκκρεμεί η διαδικασία στη ΜΕΠΕΥ. Μήνες μετά τη κρίση που δημιούργησαν οι Κυβερνώντες ακόμα περιμένουμε να ακούσουμε προτάσεις και πρακτικές λύσεις για τα μεγάλα ζητήματα της Παιδείας.

  • Ενώ οι κυβερνώντες το Καλοκαίρι ανέδειξαν ως ένα από τα κύρια ζητήματα το ζήτημα αξιολόγησης των εκπαιδευτικών, απαξιώνοντας μάλιστα το λειτούργημα του εκπαιδευτικού, μέχρι σήμερα δεν έχουν οποιαδήποτε συγκεκριμένη πρόταση.  Έχουν όμως ολόκληρη την ευθύνη γιατί αυτό το ζήτημα δεν προχωρά.
  • Στον τομέα της ασφάλειας των σχολείων εκτός από τις εξαγγελίες για τη διάθεση κονδυλίων τίποτε δεν έχει αλλάξει πρακτικά στα σχολεία που να ενισχύει και να εμπεδώνει την ασφάλεια. Την ίδια στιγμή έρχονται στην επικαιρότητα προβλήματα ακατάλληλων και επικίνδυνων κτιριακών εγκαταστάσεων χωρίς να υπάρχει ταυτόχρονα πρόγραμμα αντιμετώπισης τους.
  • Σε σχέση με τη βία και τη παραβατικότητα στα σχολεία έχουμε σωρεία εξαγγελιών αλλά κανένα πρακτικό μέτρο.
  • Οι κυβερνώντες παραδέχτηκαν ότι ήταν ανέτιμοι και πρόχειροι στο ζήτημα των εξετάσεων στα τετράμηνα και μέχρι σήμερα αρνούνται να πραγματοποιήσουν ένα ουσιαστικό και γόνιμο διάλογο γύρω από αυτό το ζήτημα.
  • Τα αναλυτικά προγράμματα, ο όγκος της ύλης, ειδικά σε κάποιες τάξεις είναι τέτοιος που γεμίζει με άγχος και θυματοποιεί εκπαιδευτικούς, μαθητές και γονείς. Αυτό δεν φαίνεται να απασχολεί το Υπουργείο.
  • Σε ότι αφορά στα εργασιακά εξακολουθούν να βρίσκονται στον αέρα τα συνταξιοδοτικά δικαιώματα χιλιάδων εκπαιδευτικών.
  • Για ακόμα μια χρονιά τα Κρατικά Ινστιτούτα Επιμόρφωσης δουλεύουν με πάρα πολλά προβλήματα στη βάση του απαράδεχτου θεσμού της Αγοράς Υπηρεσιών. Θυματοποιώντας εκατοντάδες νέους εκπαιδευτικούς.
  • Μετά τις προεδρικές εκλογές, εδώ και σχεδόν ένα χρόνο, ενώ υπήρξαν σοβαρότατες εξελίξεις στα εκπαιδευτικά ζητήματα, ο νέος Υπουργός Παιδείας δεν έχει συγκαλέσει ούτε και μία φορά το Συμβούλιο Παιδείας και τα άλλα θεσμοθετημένα σώματα διαλόγου στο χώρο της Παιδείας.

Όλα αυτά αποδεικνύουν ότι η κρίση που το καλοκαίρι δημιούργησαν οι κυβερνώντες δεν είχε ως στόχο την επίλυση προβλημάτων και τη βελτίωση του δημόσιου σχολείου, αλλά εξυπηρετούσε δυστυχώς άλλες σκοπιμότητες. Μήνες μετά οι κυβερνώντες μοιάζουν απρόθυμοι και ανίκανοι να βελτιώσουν τα πράγματα στη δημόσια εκπαίδευση. Μήνες μετά οι κυβερνώντες συνεχίζουν να αρνούνται το δημοκρατικό και δημιουργικό διάλογο με τις πολιτικές δυνάμεις του τόπου και τους εκπαιδευτικούς εταίρους.

Google News icon Aκολουθήστε μας στο Google News

Οι τελευταίες ειδήσεις από την Κύπρο και τον κόσμο και όλη η επικαιρότητα στο dialogos.com.cy