Χριστοφίδης: Νοσεί η φιλοσοφία των εξετάσεων τετραμήνων – Το Υπ. Παιδείας μετέτρεψε σε πειραματόζωα τους μαθητές

«Με την εφαρμογή των εξετάσεων τετραμήνων έχει συντελεστεί ένα παιδαγωγικό έγκλημα σε βάρος των παιδιών μας» τονίζει ο Χρίστος Χριστοφίδης.

Μετά την συνεδρία της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Παιδείας και Πολιτισμού ο Βουλευτής του ΑΚΕΛ επεσήμανε πως έχει ενισχυθεί η παραπαιδεία, έχουν μετατρέψει τα παιδιά σε ρομπότ, τα οποία αγχωμένα συνεχώς τρέχουν να προλάβουν να γράψουν εξετάσεις, έχει μειωθεί ο διδακτικός χρόνος, ενώ η αξιολόγηση αυτή δεν είναι διαμορφωτική, είναι συγκριτική.

Ο κ. Χριστοφίδης στη δήλωση του προσθέτει:

«Έχουμε καταδείξει και σήμερα ότι με αυτό τον θεσμό, όπως εφαρμόζεται, διαφωνούν όλοι οι πανεπιστημιακοί, οι γονείς, οι μαθητές, οι εκπαιδευτικοί. Το Υπουργείο Παιδείας, όμως, συνεχίζει ετσιθελικά να εφαρμόζει αυτό τον θεσμό. Δεν ήρθε με οποιαδήποτε διορθωτική εισήγηση ή πρόθεση για την φετινή χρονιά. Είναι ξεκάθαρο ότι με ευθύνη του Υπουργού Παιδείας και του ΔΗΣΥ χιλιάδες μαθητές οι οποίοι στην Α’ και στη Β’ τάξη  του Λυκείου βίωσαν τα αποτελέσματα του κορονοϊού, ενώ έκαμαν λειψή την Γ’ Λυκείου θα θυματοποιηθούν και πάλι. Τα δε επιχειρήματα του Υπουργού, επικαλούμενος πολύ χαμηλά αποτελέσματα τα επιδόσεις των μαθητών, στην ουσία συνιστούν την πιο ωμή παραδοχή από έναν Υπουργό Παιδείας, του οποίου η κυβέρνηση κυβερνά εδώ και δέκα χρόνια, της αποτυχίας του εκπαιδευτικού συστήματος.

Εμείς, έχουμε πρόταση λύσης στο πρόβλημα. Για ακόμα μια φορά ακούσαμε για γενικό και αόριστο διάλογο, όπως ακούμε εδώ και ένα χρόνο, για εισηγήσεις, για προσπάθεια βελτίωσης. Είναι η φιλοσοφία του θεσμού που νοσεί. Και ο καρκίνος δεν αντιμετωπίζεται με ασπιρίνες. Οπόταν η δική μας η πρόταση είναι όπως με πρόταση νόμου να καταργήσουμε τις εξετάσεις ανά τετράμηνο και να υποχρεώσουμε, επιτέλους, τον Υπουργό Παιδείας να μπει σε ένα διάλογο για ένα νέο σύστημα αξιολόγησης των παιδιών, το οποίο να στηρίζεται στην πραγματική μάθηση, στη δημιουργικότητα των παιδιών μέσα στο σχολείου, στην επίτευξη των μαθησιακών στόχων και όχι στην αποστήθιση και τη μάθηση δεξιοτήτων για να γράφουν μόνο εξετάσεις.

Μπροστά σε αυτή την πρόταση, ο καθένας από εμάς πρέπει να αναλάβει τις ευθύνες που του αναλογούν. Είτε θα κάτσουν να παρακολουθούν τον Υπουργό να κάμνει τα όσα κάμνει και ουσιαστικά έμμεσα ή άμεσα να τον στηρίζουν, ή επιτελούς θα κάνουμε κάτι συγκεκριμένο για να τον υποχρεώσουμε να μπει σε ένα διάλογο.

Θέλω να κλείσω με το εξής, διότι ο κ. Υπουργός έδειξε τις προθέσεις του πρωί- πρωί πριν έρθει στην Επιτροπή, εκδίδοντας μια ανακοίνωση με την οποία επιτίθεται στο ΑΚΕΛ. Αυτό το κάνει διότι έχει όλη την κοινωνία απέναντι του και θέλει να φανατίσει. Δεν είναι το ΑΚΕΛ που διαφωνεί μαζί του κι ας το καταλάβει. Διαφωνούν οι γονείς όλοι που είναι απεγνωσμένοι, διαφωνούν οι μαθητές όλοι που είναι καταπιεσμένοι, διαφωνούν οι εκπαιδευτικοί όλοι που τα ζουν καθημερινά στα σχολεία, το πόσο κακό κάμνει με τις αποφάσεις του, διαφωνεί η επιστημονική και ακαδημαϊκή κοινότητα.

Η δε τελευταία πρωτοβουλία να αποστείλει νέες εισηγήσεις προς τους εκπαιδευτικούς ουσιαστικά αποδεικνύει για ακόμα μια φορά το πόσο πρόχειρο είναι το Υπουργείο Παιδείας τα τελευταία χρόνια και πως έχουν μετατρέψει, χωρίς καμιά επιστημονική τεκμηρίωση, τα παιδιά μας σε πειραματόζωα».

Google News icon Aκολουθήστε μας στο Google News

Οι τελευταίες ειδήσεις από την Κύπρο και τον κόσμο και όλη η επικαιρότητα στο dialogos.com.cy