Χρίστος Χριστόφιας για σχολικούς συνοδούς: Αν κάποιος λέει ψέματα, αυτός είναι ο ΥΠΠΑΝ

Σε απάντηση στους χθεσινούς ισχυρισμούς του Υπουργού Παιδείας, Πρόδρομου Προδρόμου, προχώρησε ο βουλευτής του ΑΚΕΛ Χρίστος Χριστόφιας.

Αναλυτικά:

«Ήμουν παρόντας στη συνάντηση του ΥΠΑΝ με την Επιτροπή Παιδείας της Βουλή στο ισόγειο του ΥΠΑΝ που συγκάλεσε το καλοκαίρι ο Υπουργός με θέμα τους σχολικούς συνοδούς παιδιών με αναπηρία.

Στη συνάντηση στο ΥΠΑΝ με τον Υπουργό Παιδείας ο ίδιος έκανε εκτεταμένη αναφορά στο γεγονός ότι στη Λευκωσία υπάρχουν αναλογικά πολύ περισσότερες αιτήσεις για συνοδούς σε σχέση με άλλες επαρχίες και επαναλαμβάνοντας ότι «καταλαβαίνετε γιατί συμβαίνει αυτό» ή «ξέρουμε όλοι γιατί συμβαίνει» και «γιατί δεν υπάρχουν τόσες αιτήσεις αλλού», στέλνοντας το μήνυμα σαφώς και ξεκάθαρα ότι πολλά παιδιά και γονείς στη Λευκωσία υποβάλουν αίτηση και επιμένουν γιατί στη Λευκωσία είναι κακομαθημένοι.

Αν κάποιος λέει ψέματα σε σχέση με το θέμα που έχει προκύψει με τους συνοδούς των παιδιών μας με αναπηρία αυτός είναι ο ΥΠΑΝ.

Όχι μόνο λοιπόν για το συγκεκριμένο περιστατικό αλλά και για το νομοσχέδιο για την Ενιαία Εκπαίδευση που περιμένουμε για χρόνια και δεν ήρθε ποτέ. Για το οποίο εδώ και χρόνια ανακοινώνουν ότι είναι έτοιμο για κατάθεση και ποτέ δεν έχει κατατεθεί.

Όπως δυστυχώς έλεγαν ψέματα για το πλαφόν που υπάρχει και ορίζεται από την ηγεσία του ΥΠΑΝ για τον αριθμό των συνοδών, ανεξαρτήτως πραγματικών αναγκών.

Και για τις διορθωτικές κινήσεις για τα παιδιά με αναπηρία που όλο περιμένουμε, τις εξαγγέλλουν κάθε χρόνο και δεν ήρθαν ποτέ.

Καλούμε για ακόμα μια φορά τον ΥΠΑΝ να δείξει ενσυναίσθηση και να διορθώσει την απαράδεκτη κατάσταση που έχει δημιουργηθεί με τους συνοδούς για τα παιδιά με αναπηρία. Έστω και τώρα».

Για «κοινό ψέμα» έκανε λόγο ο ΥΠΠΑΝ

Υπενθυμίζεται ότι μέσω χθεσινής ανακοίνωσης, ο Πρόδρομος Προδρόμου ισχυρίστηκε ότι «εάν όντως ο Βουλευτής ΑΚΕΛ κ. Χρήστος Χριστοφίδης ισχυρίστηκε, όπως μεταδίδεται, ότι εγώ έχω πει πως: «σε κάποιες επαρχίες τα παιδιά είναι κακομαθημένα, γι’ αυτό θέλουν συνοδό», θα πρέπει να διευκρινίσω ότι αυτό είναι κοινό ψέμα. Ποτέ δεν θα μπορούσε να πω ούτε έχω πει κάτι τέτοιο».

«Είναι πραγματικά αξιολύπητο όταν κάποιος δεν έχει πειστικές θέσεις να καταφεύγει σε ψέματα και συκοφαντίες. Ελπίζω να μην έχει όντως πέσει στο ολίσθημα αυτό, όπως μεταδίδεται», υποστήριξε.

«Αν όμως έφτασε σε αυτό το σημείο, για να δημιουργεί εντυπώσεις ή να προωθεί κομματικές θέσεις, θα ήθελα να τον παρακαλέσω να προτιμήσει να χρησιμοποιεί επιχειρήματα και να παρουσιάζει δικές του θέσεις, αντί να αυταπατάται ότι κερδίζει κάτι διαβάλλοντας άλλους», ισχυρίστηκε ο κ. Προδρόμου.

Επανήλθε με νέα ανακοίνωση το ΥΠΠΑΝ

«Ως απάντηση σε επικρίσεις που διατυπώθηκαν, κυρίως από την πλευρά του ΑΚΕΛ, σχετικά με την Ειδική Εκπαίδευση, το Υπουργείο Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας παραθέτει στοιχεία, όπως φαίνονται στον ακόλουθο πίνακα», αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση μετά την τοποθέτηση του Χρίστου Χριστόφια.

  2013 2022
Μαθητές/-τριες στην Ειδική Εκπαίδευση 6.782 14.213
Εκπαιδευτικοί Ειδικής Εκπαίδευσης 580 1.044
Μαθητές/-τριες με ανάγκη συνοδού 1.519 2.600
Σχολικοί βοηθοί/συνοδοί 622 1.200
Αναλογία μαθητών ανά συνοδό 2,4 2,2
Σχολικοί συνεργάτες (Ο.Α.Π.) 135
Σχολ. βοηθοί/συνοδοί + σχολ. συνεργάτες 622 1.335

 

«Όπως φαίνεται καθαρά από τα στοιχεία, η προσπάθεια που έχει γίνει από το Υπουργείο στη διάρκεια αυτής της διακυβέρνησης έχει βελτιώσει κατά πολύ τις συνθήκες στην Ειδική Εκπαίδευση σε σχέση με την προηγούμενη διακυβέρνηση, πριν το 2013.

Συγκεκριμένα, με τον ταχύ ρυθμό αύξησης των μαθητών/-τριών Ειδικής Εκπαίδευσης των οποίων ο αριθμός έχει υπερδιπλασιαστεί μεταξύ 2013 και 2022, φαίνεται ότι το εκπαιδευτικό σύστημα έχει γίνει πολύ πιο συμπεριληπτικό. Δηλαδή πολύ περισσότερα παιδιά με αναπηρίες εντάσσονται στο σχολείο», υποστηρίζει το ΥΠΠΑΝ.

Ισχυρίζεται επίσης ότι «ποσοστό περίπου 90% των παιδιών της Ειδικής Εκπαίδευσης εντάσσονται στις συμβατικές τάξεις του σχολείου, ενώ στα Ειδικά Σχολεία φοιτούν λιγότεροι από 4% των μαθητών/-τριών της Ειδικής.

Καταγράφεται μεγάλη αύξηση και του αριθμού των εκπαιδευτικών Ειδικής Εκπαίδευσης στη Δημοτική Εκπαίδευση, όσο και του αριθμού των σχολικών βοηθών/συνοδών που έχουν περίπου διπλασιαστεί μεταξύ 2013 και 2022».

Συγκριτικά σήμερα σε κάθε ένα σχολικό βοηθό/συνοδό αναλογούν 2,2 παιδιά με ανάγκη συνοδείας, έναντι 2,4 που ήταν το 2013, υποστηρίζει το ΥΠΠΑΝ.

Αναφέρεται ότι «ενδεικτικά σημειώνεται ότι έναντι 622 σχολ. βοηθών/συνοδών το 2013, σήμερα έχουμε 1.335 σχολ. βοηθούς και σχολ. συνεργάτες στα σχολεία.

Συγκρίνοντας τα σημερινά δεδομένα με εκείνα που ίσχυαν πριν δέκα χρόνια και στη διάρκεια της προηγούμενης διακυβέρνησης, είναι φανερό ότι τώρα προσφέρονται περισσότερες υπηρεσίες, πλαισιώνονται και ενισχύονται καλύτερα οι μαθητές/-τριες Ειδικής Εκπαίδευσης και το Υπουργείο μπορεί να κάνει περισσότερα».

«Επομένως, οι επικρίσεις που διατυπώνονται από την πλευρά του ΑΚΕΛ δεν στηρίζονται στα στοιχεία και σε πραγματικά γεγονότα. Όσο και αν εξακολουθούν να υπάρχουν ανάγκες, η πρόοδος που έχει γίνει τα τελευταία χρόνια είναι σαφώς μεγαλύτερη από ότι στη διάρκεια της προηγούμενης διακυβέρνησης.

Όταν μάλιστα διατυπώνονται έντονοι ισχυρισμοί αντίθετα προς τα πραγματικά στοιχεία, τότε η βαριά καταγγελία που ακούστηκε ότι (δήθεν) «το Υπουργείο Παιδείας τα τελευταία χρόνια μας κοροϊδεύει» θα πρέπει να αντιστραφεί. Αν κάποιος κοροϊδεύει, είναι εκείνος που προβάλλει ισχυρισμούς αντίθετους στην πραγματικότητα και τα στοιχεία», ισχυρίζεται το Υπουργείο Παιδείας.

«Όσον αφορά ακόμα τη χαρακτηριστική όσο και αξιοπερίεργη δήλωση βουλευτή του ΑΚΕΛ ότι το Υπουργείο κινείται με τη λογική «αυτά είναι τα λεφτά που θέλουμε να δώσουμε» και «με την οροφή, με το πλαφόν που μπαίνει αδικούνται τα παιδιά», θα πρέπει να υποδείξουμε ότι το ΥΠΑΝ ενεργεί στη βάση του Προϋπολογισμού που είναι νόμος του κράτους, ψηφισμένος από τη Βουλή. Όπως βεβαίως συνέβαινε πάντα και με όλες τις προηγούμενες κυβερνήσεις. Σε όλα τα ευνομούμενα κράτη η πολιτική ασκείται στο πλαίσιο προϋπολογισμού, ο οποίος προβλέπει εγκεκριμένες δαπάνες», υποστηρίζει.

«Σε περίπτωση που διαπιστώνεται μέσα από τις ανάγκες ότι κάποια προβλεπόμενα κονδύλια δεν αρκούν τότε αυτό αντιμετωπίζεται, ως γνωστόν, και με συμπληρωματικούς προϋπολογισμούς.

Ενώ σε περίπτωση που διαπιστώνεται ότι κάποιοι μηχανισμοί και διαδικασίες που ίσχυαν προηγουμένως δεν μπορεί πλέον να ανταποκριθούν στα δεδομένα και τις ανάγκες όπως μεταβάλλονται, τότε το Υπουργείο προωθεί προτάσεις για αλλαγές. Όπως συμβαίνει αυτήν ακριβώς την περίοδο, σχετικά με τη διαδικασία εξέτασης των αναγκών και αιτήσεων μέσω της διαδικασίας των Επαρχιακών Επιτροπών (που προβλέπονται από τη νομοθεσία) και την οποία διαδικασία το ΥΠΑΝ προβλέπει να ενισχύσει και να κάνει αποτελεσματικότερη με τη δημιουργία του Κέντρου Αξιολόγησης Ειδικής Εκπαίδευσης», ισχυρίζεται το Υπουργείο.

Google News icon Aκολουθήστε μας στο Google News

Οι τελευταίες ειδήσεις από την Κύπρο και τον κόσμο και όλη η επικαιρότητα στο dialogos.com.cy