«Cyprus Made»: Το Σήμα που θα αποτελέσει την ενιαία ταυτότητα αυθεντικών κυπριακών προϊόντων

Υπουργός Εμπορίου – Συνέντευξη Τύπου για Σήμα Γνησιότητας «Cyprus Made» Καφεστιατόριο Πραλίνα, Λευκωσία, Κύπρος Η Υπουργός Ενέργειας, Εμπορίου και Βιομηχανίας κα Νατάσα Πηλείδου, παραχωρεί συνέντευξη Τύπου για παρουσίαση του Σήματος Γνησιότητας «Cyprus Made» για τα κυπριακά προϊόντα. // Commerce Minister – Press conference on “Cyprus Made” Pralina café-restaurant, Lefkosia, Cyprus The Minister of Energy, Commerce and Industry, Ms Natasa Pilides, holds a Press conference on the presentation of the “Cyprus Made” brand for Cypriot products.

“Cyprus Made” ή στα ελληνικά «Κυπριακής Προέλευσης» είναι το Σήμα που θα αποτελέσει την ενιαία ταυτότητα αυθεντικών κυπριακών προϊόντων και το οποίο στοχεύει στην περαιτέρω αύξηση των εγχώριων εξαγωγών, οι οποίες την τελευταία πενταετία αυξήθηκαν κατά 50%.

Την νέα ενιαία ταυτότητα των κυπριακών προϊόντων, που έχουν ως σλόγκαν “Unique by origin” η στα ελληνικά «Μοναδικά αυθεντικό», παρουσίασε σήμερα σε δημοσιογραφική διάσκεψη στη Λευκωσία, στο πλαίσιο της έναρξης της 3ης Εβδομάδας Βιομηχανίας, η Υπουργός Ενέργειας, Εμπορίου και Βιομηχανίας Νατάσα Πηλείδου.

Μιλώντας στη Διάσκεψη για την παρουσίαση της έναρξης της 3ης εβδομάδας Βιομηχανίας για την προώθηση της βιομηχανίας, η Υπουργός είπε αρχικά πως παρά τις προκλήσεις με τον κορωνοϊό και τώρα με τον πόλεμο στην Ουκρανία, η βιομηχανία στην Κύπρο μεγαλώνει και «ελπίζουμε ότι θα συνεχίσει να μεγαλώνει με ακόμα πιο γρήγορους ρυθμούς από αυτούς που έχουμε ζήσει τα τελευταία χρόνια».

Η κ. Πηλείδου αναφέρθηκε στη νέα ταυτότητα των κυπριακών προϊόντων και πώς αυτή μπορεί να βοηθήσει τις επιχειρήσεις στην Κύπρο. Είπε πως αυτή η προσπάθεια για τη δημιουργία της ταυτότητας των κυπριακών προϊόντων είναι στο πλαίσιο της νέας πολιτικής του Υπουργείου, η οποία συμπεριλαμβάνει και μια μελέτη, σε συνεργασία με την PWC και η οποία ξεκίνησε το 2020, για τις προοπτικές των κύριων εξαγωγικών προϊόντων.

Μέσα από αυτή τη μελέτη, σημείωσε, φάνηκε και αυτή η ανάγκη της δημιουργίας ενός στοχευμένου σχεδίου δράσης για την ευθυγράμμιση των πολιτικών που ακολουθούμε ως κράτος και των στόχων του ιδιωτικού τομέα.

Με τη δημιουργία του Σήματος «Cyprus Made», είπε, τα κυπριακά προϊόντα αποκτούν πλέον τη δική τους σφραγίδα ποιότητας στις διεθνείς αγορές, αλλά και εντός Κύπρου.

Όπως σημείωσε η κ. Πηλείδου, το «Cyprus Made» αποτελεί ακόμα ένα σημαντικό εργαλείο στη φαρέτρα κράτους και επιχειρήσεων, που ενδυναμώνει τις συνεχείς και άοκνες προσπάθειες που γίνονται τα τελευταία χρόνια για ενίσχυση των εξαγωγικών προοπτικών των κυπριακών προϊόντων.

Προσπάθειες που εκ του αποτελέσματος, όπως τόνισε, αποδεικνύεται ότι κινούνται προς τη σωστή κατεύθυνση. Όπως ανέφερε η κ. Πηλείδου σημαντική αύξηση παρουσιάζουν οι εγχώριες εξαγωγές, σχεδόν 50% την περίοδο 2016-2021, €962,8 εκατ. το 2016 – €1,5 δις το 2021. Η αύξηση αυτή, με βάση τις έως σήμερα ενδείξεις, θα συνεχιστεί και το 2022, όπως εκτίμησε.

«Το 2020, εν μέσω της υγειονομικής κρίσης, οι εγχώριες εξαγωγές απέδειξαν την ανθεκτικότητά τους, παραμένοντας σταθερές, ενώ το 2021 επανήλθαν δριμύτερες με άνοδο 14%. Όπως όλα δείχνουν η άνοδος θα συνεχιστεί και φέτος, αφού κατά το πρώτο εξάμηνο του 2022 σημείωσαν αύξηση 21,8%», είπε Υπουργός και υπογράμμισε πως η θετική αυτή εξέλιξη δημιουργεί εύλογες προσδοκίες ότι η κυπριακή βιομηχανία, η οποία εκσυγχρονίζεται και δημιουργεί προηγμένα προϊόντα υψηλής ποιότητας, που ισότιμα ανταγωνίζονται πλέον αντίστοιχα στη διεθνή αγορά, μπορεί να συνεισφέρει πολύ περισσότερα στην ανάπτυξη της κυπριακής οικονομίας.

Όπως ανέφερε η Υπουργός, τα πρώτα αποτελέσματα από την εφαρμογή της Νέας Βιομηχανικής Πολιτικής 2019-2030 και της Νέας Εμπορικής Πολιτικής 2021-2023, που δείχνουν αύξηση της συνεισφοράς του τομέα της μεταποίησης στο ΑΕΠ από το 7,9% το 2019 στο 8,1% το 2020 και στο 8,5%, με βάση την εκτίμηση, το 2022, είναι άκρως ενθαρρυντικά.

Παρουσιάζοντας το Σήμα «Cyprus Made» η Υπουργός Εμπορίου και Βιομηχανίας εξήγησε πως αυτό θα ενισχύσει την ανταγωνιστικότητα και αναγνωρισιμότητα των κυπριακών προϊόντων μέσα από μία δυνατή οπτική ταυτότητα, θα αναδείξει τη μοναδικότητα, ποιότητα και αυθεντικότητά τους, ενώ θα εδραιώσει και την εμπιστοσύνη των καταναλωτών, αποτελώντας ασπίδα προστασίας από τις απομιμήσεις.

Όπως είπε η κ. Πηλείδου, σε πρώτη φάση το Σήμα θα παραχωρείται στα βιομηχανικά προϊόντα όπως για παράδειγμα φάρμακα, πλαστικά, μεταλλικές κατασκευές, καλλυντικά, παιχνίδια, ηλεκτρονικό εξοπλισμό, συστήματα άρδευσης και άλλα, στα χειροτεχνήματα όπως προϊόντα κεντητικής, υφαντικής, κεραμικής, ξυλοτεχνίας, αργυροχρυσοχοΐας, και στα κυπριακά πιστοποιημένα προϊόντα ως ΠΟΠ/ΠΓΕ, στα οποία θα απονέμεται αυτόματα.

Σε μεταγενέστερο στάδιο η Εθνική Οπτική Ταυτότητα θα επεκταθεί και σε άλλες κατηγορίες προϊόντων, όπως γεωργικά και μεταποιημένα γεωργικά προϊόντα, αγροδιατροφικά, οινικά, καθώς και στον τομέα παροχής υπηρεσιών.

Όπως αναφέρθηκε στην παρουσίαση, το σήμα «Cyprus Made» αποτελεί μία σύνθεση γραμμών και όγκων, τα οποία δημιουργούν την εικόνα της Κύπρου ως ψηφιδωτό, αποτελούμενο από τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της. Οι όγκοι είναι τοποθετημένοι ώστε οι γωνιές τους να δείχνουν προς όλες τις κατευθύνσεις. Ένας συμβολισμός ότι τα κυπριακά προϊόντα μπορούν να φτάσουν σε όλο τον κόσμο. Οι δύο κεντρικοί όγκοι σχηματίζουν το σύμβολο √ που πιστοποιεί την αυθεντική ποιότητα των προϊόντων.

Όσον αφορά την επιλογή του πορτοκαλί χρώματος, αυτή συνδέεται με τη σημαία και τον θυρεό της Κυπριακής Δημοκρατίας, ενισχύοντας το «κυπριακό DNA» του λογότυπου. Το όνομα που επιλέγηκε, «Cyprus Made» επικοινωνεί ξεκάθαρα τη χώρα προέλευσης, τονίζοντας τον τόπο καταγωγής με αυτοπεποίθηση και υπερηφάνεια. Το σλόγκαν που επιλέγηκε για να συνοδεύει το Σήμα «Cyprus Made» είναι το «Unique by origin.», που δηλώνει τη μοναδικότητα των προϊόντων μας. Για την ελληνική γλώσσα επιλέγηκε το όνομα «Κυπριακής Προέλευσης» και το σλόγκαν «Μοναδικά αυθεντικό.».

Η νέα οπτική ταυτότητα, σημειώνεται, έχει κατοχυρωθεί ως εμπορικό σήμα με ιδιοκτήτη την Κυπριακή Δημοκρατία και θα παραχωρείται με βάση συγκεκριμένα κριτήρια και κανόνες, μέσω άδειας χρήσης σε εταιρείες για τοποθέτησή του στα εξουσιοδοτημένα προϊόντα τους, σύμφωνα με το Brand Manual, καθώς και στις διαφημίσεις.

Το Σχέδιο Δράσης για την τοποθέτηση του brand στις αγορές είναι διετές, εκτιμάται θα κοστίσει €400 χιλ. και θα αξιοποιεί τα ΜΜΕ και τα ΜΚΔ. Ήδη βρίσκεται υπό κατασκευή η ιστοσελίδα «Cyprus Made».

Η κ. Πηλείδου είπε πως ένα brand δεν είναι μόνο μία εικόνα καθώς χρειάζεται στέρεο υπόβαθρο για να αποκτήσει δυναμική και σημείωσε πως το Υπουργείο στηρίζει τον εκσυγχρονισμό, την ψηφιοποίηση, την πράσινη μετάβαση, την εξωστρέφεια της βιομηχανίας και, γενικά, της επιχειρηματικότητας, μέσα από οικονομικά κίνητρα, εργαλεία και πολιτικές που παράγουν νέες θέσεις εργασίας και δημιουργούν αξία και ευημερία.

Τα τελευταία δύο χρόνια, είπε η Υπουργός, προκηρύχθηκαν σχέδια χορηγιών €170 εκατ. για επιχειρήσεις, βιομηχανίες και υπάρχει προγραμματισμός για προκήρυξη νέων σχεδίων ύψους €50 εκατ. για την περίοδο 2023-2024, εκ των οποίων και το Σχέδιο Χορηγιών για την εξωστρέφεια των κυπριακών επιχειρήσεων ύψους €8 εκατ.

Παράλληλα, είπε η κ. Πηλείδου, «προωθούμε στοχευμένες πολιτικές, μεταξύ των οποίων τα Σχέδια Δράσης για προώθηση Χαλλουμιού ΠΟΠ και του κυπριακού κρασιού, η αναβάθμιση της Υπηρεσίας Export Helpdesk που παρέχει στήριξη και δικτύωση στις επιχειρήσεις που επιθυμούν να στραφούν στις εξαγωγές και η προώθηση της βιομηχανίας ως χώρος σταδιοδρομίας για νέους».

Στο πλαίσιο της Εβδομάδας Βιομηχανίας 17 – 21 Οκτωβρίου ξεκινά σήμερα μεγάλη εκστρατεία ενημέρωσης για την προώθηση της βιομηχανίας ως χώρου εργασίας, ενώ σε συνεργασία με τη Διεύθυνση Μέσης Τεχνικής Εκπαίδευσης του Υπουργείου Παιδείας θα πραγματοποιηθούν επισκέψεις σε Τεχνικές Σχολές, μέσα από τις οποίες οι νέοι θα ενημερωθούν για τις προοπτικές εργοδότησης στον τομέα της βιομηχανίας.

(ΚΥΠΕ/ΘΚΕ/ΑΓΚ)

Google News icon Aκολουθήστε μας στο Google News

Οι τελευταίες ειδήσεις από την Κύπρο και τον κόσμο και όλη η επικαιρότητα στο dialogos.com.cy