Η Cyta θα συνεχίσει να επιστρέφει µερίδια της κερδοφορίας της στον τόπο και τους καταναλωτές

  • Η Cyta είναι ένας εύρωστος οργανισµός και δεν χρειάζεται να µετακυλήσει το αυξηµένο κόστος στους πελάτες της
  • Ο αυξηµένος πληθωρισµός επηρεάζει το κόστος λειτουργίας του οργανισµού λόγω της αύξησης των τιµών των προµηθειών
  • Το 2021 έκλεισε µε €78 εκ. κέρδος, που αποτελεί την υψηλότερη κερδοφορία των τελευταίων 13 ετών, ενώ αναµένεται ότι και τα αποτελέσµατα του 2022 θα βρίσκονται στα ίδια επίπεδα
  • Η υγιής οικονοµική κατάσταση επιτρέπει να επιστραφούν κέρδη στην κοινωνία -µόνο φέτος επιστράφηκε στο κράτος µέρισµα €23 εκ., ενώ επιστράφηκαν άλλα €105 εκ. επενδύσεων σε ψηφιακές υποδοµές για τον τόπο
  • ∆όθηκαν µειωµένα τέλη και ειδικές διευκολύνσεις σε περίπου 26.900 συνδροµητές µε χαµηλά εισοδήµατα και σε άτοµα µε ειδικές κοινωνικές ανάγκες

 

Του Μιχάλη Μιχαήλ

Παρά την οικονοµική κρίση που ξεκίνησε µε την πανδηµία της Covid-19 και συνεχίστηκε µε το Ουκρανικό, η Cyta εξακολουθεί να είναι κερδοφόρα και µπορεί να επιστρέφει µέρος των κερδών της στους συνδροµητές της, δήλωσε στη «Χαραυγή» ο πρόεδρος του ∆.Σ. του οργανισµού, Μιχάλης Ιωαννίδης.

Η Cyta είναι ένας από τους µεγαλύτερους και κερδοφόρους οργανισµούς του ηµιδηµόσιου τοµέα, ο οποίος πολλές φορές βρέθηκε στο στόχαστρο της ιδιωτικοποίησης ή της µετοχοποίησης, όπως ονοµάζεται στην προσπάθεια ωραιοποίησης των επιδιώξεων της κυβέρνησης.

Όπως συνάγεται από τις απαντήσεις του προέδρου του ∆.Σ., ο Οργανισµός είναι εύρωστος και σε καµιά περίπτωση δεν δικαιολογούνται οι προσπάθειες για να µετατραπεί σε έναν ιδιωτικό οργανισµό που θα εργάζεται µόνο για το κέρδος των ιδιοκτητών του. Αυτό άλλωστε απέδειξε η ίδια η ζωή σε σχέση µε τους ηµικρατικούς οργανισµούς που παραδόθηκαν στο ιδιωτικό κεφάλαιο. Μέσα σε αυτές τις δύσκολες οικονοµικές συνθήκες, η Cyta καταφέρνει όχι µόνο να διατηρεί την κερδοφορία της, αλλά παράλληλα επιστρέφει σηµαντικό µέρος των κερδών τόσο στο κράτος, όσο και στους συνδροµητές της και γενικότερα στην κοινωνία.

∆εν µετακυλίεται το κόστος στον πελάτη

Ο πρόεδρος του ∆.Σ. της Cyta, απαντώντας στην ερώτηση πόσο επηρεάστηκε από την οικονοµική κρίση ο οργανισµός, ανέφερε στη «Χαραυγή» ότι οι ιδιόµορφες συνθήκες της αγοράς επηρεάζουν τη Cyta, όπως και την κάθε επιχείρηση. Ο αυξηµένος πληθωρισµός επηρεάζει το κόστος λειτουργίας της λόγω της αύξησης των τιµών των προµηθειών της. Το κόστος λειτουργίας επηρεάζει επίσης η αυξηµένη τιµή του ηλεκτρισµού, αφού η Cyta, όπως είπε ο κ. Ιωαννίδης, είναι από τους µεγαλύτερους καταναλωτές ηλεκτρικής ενέργειας στην Κύπρο. Ακόµα και οι δυσκολίες στον τοµέα των µεταφορών, λόγω Covid-19, επηρεάζουν την πρόοδο των έργων της.

Πρόσθεσε ότι ευτυχώς η Cyta είναι ένας εύρωστος οργανισµός και µπορεί να συνεχίζει να ανταποκρίνεται στην αποστολή της για όσο χρόνο χρειαστεί. Γι’ αυτό και δεν χρειάζεται να µετακυλιστεί το αυξηµένο κόστος στους πελάτες της. Αντίθετα, µάλιστα, θα αξιοποιήσει την περίοδο για να είναι ο οργανισµός χρήσιµος προς τον πολίτη.

Παράλληλα, πρόσθεσε, οι πολιτικές που έχει εκπονήσει πολύ πριν από την παρούσα κρίση, περιλαµβάνουν την ενεργειακή ανεξαρτητοποίηση των ψηφιακών υποδοµών της, που αποτελεί πλέον µία από τις µεγαλύτερες προκλήσεις για κάθε επιχείρηση.

Η υψηλότερη κερδοφορία των τελευταίων 13 χρόνων

Αξιοσηµείωτο είναι το γεγονός ότι το 2021 έκλεισε για τη Cyta µε €78 εκ. κέρδος, που αποτελεί την υψηλότερη κερδοφορία των τελευταίων 13 ετών, ενώ αναµένεται ότι τα αποτελέσµατα του 2022 θα βρίσκονται στα ίδια επίπεδα.

Αυτό αντικατοπτρίζει την αποτελεσµατικότητα της διαχείρισης των κεφαλαίων της Cyta και την οικονοµική υγεία του οργανισµού. Επίσης, της επιτρέπει να επιστρέφει αυτά τα χρήµατα στην κοινωνία µε επενδύσεις σε υποδοµές απαραίτητες για την οικονοµική ανάπτυξη και την τεχνολογική εξέλιξη της χώρας µας.

Μείωση των τιµών των υπηρεσιών

Η πολιτική που ακολουθείται από τον οργανισµό στοχεύει να βοηθήσει τους καταναλωτές του, ώστε να µην επιφορτίζονται περισσότερα έξοδα συνεπεία της κρίσης, ανέφερε απαντώντας σε άλλη ερώτηση ο Μιχάλης Ιωαννίδης. Και αυτό επιβεβαιώνεται, όπως είπε, µε κάποιες απλές συγκρίσεις.

Μερικά παραδείγµατα είναι το γεγονός ότι «η τιµή του πιο δηµοφιλούς πλάνου κινητής µε 1GB δεδοµένα το 2019 ήταν €28, ενώ σήµερα €11, µια µείωση της τάξης του 60%. Στη σύνδεση για το σπίτι η τιµή για ταχύτητες 100Mbps το 2019 ήταν στα €73, ενώ σήµερα στα €30, παρουσιάζοντας µείωση 59%. Αυτές οι µειώσεις», πρόσθεσε, «επιτυγχάνονται λόγω του ότι η κερδοφορία του οργανισµού επενδύεται στοχευµένα σε υποδοµές, πάντοτε µε βασικό κριτήριο το ποιες θα είναι οι ανάγκες των πελατών µας τα επόµενα χρόνια.

Συγκεκριµένα, φέτος η Cyta έχει αξιοποιήσει στο µέγιστο τις υποδοµές που ανέπτυξε τα προηγούµενα χρόνια στην κινητή τηλεφωνία και αναβαθµίσαµε 180.000 πελάτες µας σε προγράµµατα Freedom µε αύξηση ταχυτήτων και χωρίς περιορισµούς δεδοµένων. Το αποτέλεσµα ήταν η µείωση κατά 30% της τιµής για τον ίδιο όγκο δεδοµένων στα βασικά προγράµµατα από την αρχή του χρόνου µέχρι σήµερα».

Θα δούµε πολλά µέχρι το τέλος του χρόνου

«Αν πάρουµε µόνο τη φετινή χρόνια, χάρη στη Cyta, οι Κύπριοι καταναλωτές διαθέτουν το γρηγορότερο δίκτυο κινητής στην Ευρώπη µε 100% πληθυσµιακή κάλυψη 5G. Ακόµα και οι πιο αποµακρυσµένες κοινότητες διαθέτουν πλέον τις πιο σύγχρονες τηλεπικοινωνιακές τεχνολογίες για να µπορούν να αναπτύσσονται και να ευηµερούν», σηµείωσε ο κ. Ιωαννίδης.

«Μόνο φέτος επιστρέψαµε στο κράτος €23 εκ. µέρισµα. Επιστρέψαµε στους πολίτες επιπλέον €105 εκ. επενδύσεων σε ψηφιακές υποδοµές για τον τόπο. Παραδώσαµε ένα ακόµα υποθαλάσσιο καλώδιο που προσφέρει βελτιωµένη τηλεπικοινωνιακή σύνδεση µεταξύ Ισραήλ – Κύπρου – Γαλλίας. Συνδέσαµε 200.000 σπίτια και όλα τα σχολεία µε οπτικές ίνες. Μειώσαµε τα τέλη για τους νέους, προσθέτοντας ακόµα περίπου 20.000 δικαιούχους στο πακέτο Freedom Youth. ∆ώσαµε µειωµένα τέλη και ειδικές διευκολύνσεις σε περίπου 26.900 συµπολίτες µας µε χαµηλά εισοδήµατα και σε άτοµα µε ειδικές κοινωνικές ανάγκες.

Η συµβολή µας όµως δεν είναι µόνο οικονοµική. Καταβάλλουµε κάθε προσπάθεια για να λειτουργούµε στη βάση στρατηγικής που σέβεται τις αρχές βιώσιµης ανάπτυξης και ειδικά του περιβάλλοντος. ∆ιατηρούµε το πιστοποιητικό περιβαλλοντικής ποιότητας “Green Offices” για όλα τα καταστήµατα και τα στελεχωµένα κτίρια Cyta παγκύπρια, ενώ εδώ και χρόνια είµαστε ο πρώτος οργανισµός στην Κύπρο µε “µηδενικά” απόβλητα στις χωµατερές, µε το ποσοστό ανακύκλωσης/επαναχρησιµοποίησης των αποβλήτων να φτάνει το 98,6% για το 2021, πιστοποιηµένο από ανεξάρτητους επιθεωρητές (TÜV AUSTRIA Cyprus).

Ως ο 1ος στρατηγικός συνεργάτης της πρωτοβουλίας “Πρασινίζουµε την Κύπρο”, προβαίνουµε σε στοχευµένες φυτεύσεις δέντρων προς µείωση του ανθρακικού αποτυπώµατός µας, ενώ ως ο 1ος στρατηγικός συνεργάτης του Φιλοδασικού Συνδέσµου Κύπρου αναλάβαµε δράση για προστασία της βιοποικιλότητας στο νησί µας. Μέχρι το τέλος της χρονιάς θα δείτε πολλά ακόµα», υποσχέθηκε κλείνοντας.

Όλα όσα ανέφερε ο πρόεδρος του ∆.Σ. της Cyta πείθουν και τον πιο δύσπιστο ότι ο οργανισµός προσφέρει πολλά στον τόπο και δεν χωρεί καµιά δικαιολογία για µερική ή ολική ιδιωτικοποίησή του.

Google News icon Aκολουθήστε μας στο Google News

Οι τελευταίες ειδήσεις από την Κύπρο και τον κόσμο και όλη η επικαιρότητα στο dialogos.com.cy