Δεκαετίες πίσω οδηγείται το εκπαιδευτικό σύστημα

Πολιτικές του Υπ. Παιδείας αναβιώνουν φαινόμενα του παρελθόντος

Τα πρόσφατα γεγονότα με τις επιθέσεις μαθητών εναντίον Τ/κυπρίων δυστυχώς καταδεικνύουν πολύ σοβαρότερα προβλήματα, τα οποία ταλανίζουν τον τομέα της εκπαίδευσης.
Ανθρωποι οι οποίοι βρίσκονται μέσα στα σχολεία γνωρίζουν από πρώτο χέρι τα τεκταινόμενα των τελευταίων χρόνων και τον κατήφορο που φαίνεται να έχει πάρει το δημόσιο σχολείο με τις δήθεν αλλαγές που στην ουσία μας οδηγούν δεκαετίες πίσω.

Ο πρόεδρος της Προοδευτικής Κίνησης Καθηγητών, Σωτήρης Χαραλάμπους, τονίζει ότι η νεοσυντηρητική αναχρονιστική πολιτική που ακολουθεί το Υπουργείο Παιδείας την τελευταία διετία εκτρέφει αρρωστημένες ιδεολογίες και νοοτροπίες με απαράδεκτες συμπεριφορές. Μάλιστα δεν διστάζει να ζητήσει την παρέμβαση και του ίδιου του Προέδρου της Δημοκρατίας, Νίκου Αναστασιάδη, εάν όντως θέλουμε να αλλάξει κάτι. «Ακούμε τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας να μας μιλά για ειρηνική συνύπαρξη Ε/κ και Τ/κ. Εάν πράγματι την κατανοεί ο κ. Αναστασιάδης πρέπει να παρέμβει σε όσα τεκταίνονται στο χώρο της Παιδείας πριν να είναι αργά. Καλά κάνει να αποτρέψει την οπισθοδρομική μισαλλόδοξη πορεία που έχει πάρει η εκπαίδευση και εκτρέφει απαράδεκτες συμπεριφορές, όπως τα πρόσφατα γεγονότα». Οπως επισημαίνει ο Σ. Χαραλάμπους, το Υπουργείο Παιδείας ακολουθεί μια πολιτική που όχι μόνο προκαλεί προβλήματα στην ομαλή λειτουργία των σχολείων, αλλά βοηθά με τον τρόπο της στην εμφάνιση και αναβίωση φαινομένων του μακρινού παρελθόντος με ακραίες εθνικιστικές εξάρσεις. Παράλληλα και μέσα από την καθημερινή διδακτική πράξη και με τις αλλαγές και τις παρεμβάσεις πάνω στα γνωστικά αντικείμενα βοηθά στη θρέψη τέτοιων φαινομένων. Από την πρώτη μέρα που οι κυβερνώντες ανέλαβαν την εξουσία έδειξαν τα σημάδια αυτά, ομολογεί, με πρώτο την ακύρωση της εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης, η οποία βρισκόταν στην πιο κρίσιμη φάση στη σταδιακή υλοποίησή της έναντι ενός ψευδεπίγραφου εκσυγχρονισμού. «Αυτό που βιώνουμε όσοι είμαστε άμεσα εμπλεκόμενοι με την εκπαίδευση είναι ότι βρισκόμαστε στον αστερισμό των πιο συντηρητικών αναδιαρθρώσεων στον τομέα της εκπαίδευσης. Χαλάνε μεθοδικά ό,τι έχει κτιστεί τα προηγούμενα χρόνια χωρίς να κτίζουν οτιδήποτε άλλο. Απλώς προβαίνουν σε πρόχειρες και αποσπασματικές ρυθμίσεις έναντι οποιουδήποτε κόστους και το μόνο που πετυχαίνουν είναι απορρύθμιση της σύγχρονης εκπαίδευσης». Ενδεικτικά ο πρόεδρος της Προοδευτικής αναφέρει τα νέα ωρολόγια προγράμματα και τα όσα έγιναν με τις κομπογιαννίτικες, όπως τις χαρακτηρίζει, αλλαγές χωρίς κανένα επιστημονικό υπόβαθρο. Την εφαρμογή της εξειδίκευσης προς τα κάτω την ώρα που σε όλη την Ευρώπη συμβαίνει το αντίθετο. Αυτό είχε σαν συνέπεια, επισημαίνει, το ρατσιστικό διαχωρισμό μαθητών αφού έχουν δημιουργηθεί τμήματα δυνατών και τμήματα αδυνάτων. «Παρά πολλοί μαθητές επιλέγουν το 4ο πεδίο που θεωρητικά μπορεί να είναι το πιο εύκολο με αποτέλεσμα να μαζεύονται οι αδύνατοι μαθητές σε ένα τμήμα». Επίσης ρατσιστική είναι και η αντιμετώπιση των μαθητών ειδικής εκπαίδευσης. «Ενώ σε όλες τις χώρες της Ευρώπης η ειδική εκπαίδευση συμπεριλαμβάνεται στον κύριο κορμό της εκπαιδευτικής διαδικασίας, σήμερα θέλουν να βγάλουν αυτά τα παιδιά εκτός του κορμού και άρχισαν σιγά-σιγά να το υλοποιούν μεταθέτοντας τις ώρες που θα πηγαίνουν στο σχολείο το απόγευμα». Παράλληλα τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες δεν θα κάνουν Μουσική και Γεωγραφία, την ίδια ώρα όμως κάνουν Αρχαία!
Ελένη Κωνσταντίνου

 

Καταργούν βιβλία γιατί γράφτηκαν από άλλους
Την ίδια ώρα, όπως καταγγέλλει ο Σ. Χαραλάμπους, καταργούν βιβλία απλά και μόνο γιατί έχουν γραφτεί από τους προηγούμενους! «Αξιόλογες εκδόσεις για παράδειγμα Νέων και Αρχαίων Ελληνικών που έχουν κερδίσει τις εντυπώσεις ακόμη και στην Ελλάδα και θέλουν και εκεί να τις εφαρμόσουν εδώ τις έριξαν στον κάλαθο των αχρήστων και θέλουν να εφαρμόσουν άλλα βιβλία από την Ελλάδα που είναι υπό απόσυρση. Αυτό είναι διασπάθιση και δημοσίου χρήματος, καθώς τα πετάνε και θα ξοδέψουν άλλα τόσα». Παράλληλα την ώρα που καταργούν βιβλία, οι εκπαιδευτικοί είναι υποχρεωμένοι να δίνουν φωτοτυπίες στους μαθητές!
Ακόμη ένα παράδειγμα οπισθοδρόμησης είναι το γεγονός ότι παρεμβαίνουν στα γνωστικά αντικείμενα.
Για παράδειγμα στο μάθημα Ιστορίας επιστρέφουν πίσω στην αποστήθιση και τον παπαγαλισμό, ενώ ο σύγχρονος τρόπος μάθησης θα ήταν παραπομπή στις πηγές, διαθεματικές κ.ά.
Ενώ όλα τα σύγχρονα εκπαιδευτικά συστήματα προχωρούν μπροστά, στην Κύπρο φαίνεται ότι γυρίζουμε δεκαετίες πίσω.

 

Διαβάστε το κύριο θέμα της εφημερίδας αλλά και όλα τα θέματα στη ζώνη συνδρομητών. Μπορείτε να βρείτε παλαιότερες εκδόσεις στο αρχείο της εφημερίδας.





Google News icon Aκολουθήστε μας στο Google News

Οι τελευταίες ειδήσεις από την Κύπρο και τον κόσμο και όλη η επικαιρότητα στο dialogos.com.cy