Του Χρήστου Χαραλάμπους

Σίγουρα η θάλασσα και οι παραλίες της Λεμεσού είναι στοιχεία που ανέκαθεν αποτελούσαν για την πόλη ένα από ισχυρό ατού, ιδιαίτερα στον τομέα του τουρισμού. Και διαχρονικά οι Τοπικές Αρχές όπως και άλλοι ενδιαφερόμενοι φορείς που ασχολούνται με τα του τουρισμού, επένδυαν και παράλληλα φρόντιζαν για τη διατήρηση και κυρίως τη διεύρυνση αυτού του τομέα.

Τα απανωτά έργα υποδομής, υπηρεσιών και γενικότερου εξωραϊσμού στο παραλιακό μέτωπο που έγιναν ιδιαίτερα την τελευταία δεκαπενταετία από τον Δήμο, αλλά και οι ιδιωτικές πρωτοβουλίες που αναπτύχθηκαν με τη δημιουργία ξενοδοχειακών και άλλων τουριστικής φύσεως μονάδων, αποδεικνύουν αυτό το ενδιαφέρον. Όπως απόδειξη αποτελούν και οι καθιερωμένες, τα τελευταία χρόνια, εκστρατείες και δράσεις που αποσκοπούν στο να διατηρούνται καθαρές οι παραλίες και η θάλασσα.

Είναι όμως αρκετά όλα αυτά για τη φήμη της Λεμεσού ως ιδανικού τουριστικού προορισμού; Θεωρούν οι αρμόδιοι των Τοπικών Αρχών αλλά και οι επιχειρηματίες του τουρισμού ότι οι ξένοι που επιλέγουν τη Λεμεσό για τις διακοπές τους αναζητούν και ικανοποιούνται μόνο με την καθαρή θάλασσα και την όμορφη παραλία ή τις εγκαταστάσεις διαμονής που προσφέρουν άνεση και πολυτέλεια;

Αν πιστεύουν κάτι τέτοιο, τότε έχουν αποτύχει. Γιατί οι τουρίστες αναζητούν και κάποια άλλα βασικά στοιχεία, που αν τα βρουν θα λειτουργήσουν και σαν κίνητρο για επανάληψη της επίσκεψής τους. Ας μην περιοριζόμαστε, λοιπόν, μόνο στην ομορφιά της θάλασσας και της παραλίας. Το ενδιαφέρον θα πρέπει να εστιαστεί και σε άλλους τομείς, όπως ο τρόπος που λειτουργούν και συμπεριφέρονται όλοι εκείνοι που αποτελούν την έμψυχη βιτρίνα για τον τουρισμό….

Είναι κοινό μυστικό ότι επαγγελματίες με τους οποίους έρχονται σε συνεχή επαφή οι τουρίστες δεν λειτουργούν όπως θα έπρεπε. Και αναφέρομαι σε κάποιους που δραστηριοποιούνται στα λεγόμενα τουριστικά επαγγέλματα, οι οποίοι, «πατώντας» προφανώς και στην ασυνεννοησία που υπάρχει λόγω διαφορετικής γλώσσας, εκμεταλλεύονται με υπερχρεώσεις ή άλλους τρόπους τους ξένους, οι οποίοι βέβαια αντιλαμβάνονται το τι γίνεται, αλλά προκειμένου να εξυπηρετηθούν και να μην χαλάσουν τις διακοπές τους δεν αντιδρούν όπως θα έπρεπε. Κρατούν όμως στις αποσκευές τους ό,τι αρνητικό τους προέκυψε και το χρησιμοποιούν ως αποτρεπτικό για επανάληψη της επίσκεψής τους. Και δεν είναι λίγες οι φορές που είδαμε σε ξένα δημοσιεύματα ή σε Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης να γίνονται σχετικές αναφορές.