Δεν φτάνει ο χρόνος για να καλύψουν την ύλη

Ανάστατοι είναι οι γονείς με τα προβλήματα που φαίνεται να έχουν προκύψει από την εφαρμογή των Νέων Κανονισμών Λειτουργίας των σχολείων, ιδιαίτερα αν αναλογιστεί κανείς ότι στο παρον στάδιο δεν εφαρμόζονται οι εξετάσεις ανα τετράμηνο ούτε και ο διαχωρισμός των Παγκύπριων Εξετάσεων.

Οπως προκύπτει μέσα και από πληροφόρηση που έχει η  Ομοσπονδία Γονέων Μέσης και Τεχνικής της Επαρχίας Λάρνακας ο χρόνος έχει μειωθεί ενώ η ύλη παραμένει ακόμη η ίδια με αποτέλεσμα εκπαιδευτικοί αλλά και μαθητές να έχουν πανικοβληθεί.

Οι γονείς καλούν την επίσημη πλευρά να αναλάβει επιτέλους τις ευθύνες της και να ενεργοποιήσει ξανά τον διάλογο με όλους του εμπλεκόμενους φορείς γονείς, μαθητές, εκπαιδευτικούς για να βρεθούν όσο το δυνατόν καλύτερες λύσεις.

Οπως επισημαίνει η Ομοσπονδία Γονέων Μέσης και Τεχνικής της Επαρχίας Λάρνακας αμέσως μετά την ψήφιση των Νέων Κανονισμών παρουσιάστηκαν τα πρώτα σοβαρά προβλήματα, που φανερώνουν την προχειρότητα με την οποία προωθήθηκαν και τώρα υλοποιούνται.

Σημειώνει ότι το πρώτο σοκ των μαθητών, γονιών, καθηγητών στα Γυμνάσια προέκυψε με την εγκύκλιο με την οποία ανακοινώθηκε η λήξη των μαθημάτων και οι εξετάσεις σε πέντε συνεχόμενες εργάσιμες μέρες. Οπως κατάγγελουν μετά την άμεση αντίδραση των οργανωμένων γονιών, αλλά και των διευθύνσεων των σχολείων έγινε μια διόρθωση σε αυτό το ζήτημα που όμως δεν επιλύει τα μεγάλα προβλήματα που εξακολουθούν να παραμένουν.

Με βάση την νέα εγκύκλιο από τη Διεύθυνση Μέσης Εκπαίδευσης, η λήξη των μαθημάτων στα Γυμνάσια θα γίνει στις 24/5/2017, δέκα μέρες νωρίτερα από την περσινή χρονιά.

Ο προγραμματισμός, όμως, της διδακτέας ύλης έγινε από το Σεπτέμβριο, για όλα τα μαθήματα, στην βάση των δέκα αυτών επιπλέον ημερών.

Σύμφωνα με την πληροφόρηση που έχουν οι γονείς οι εκπαιδευτικοί όλων των εξεταζόμενων μαθημάτων είναι πανικόβλητοι, διότι ενώ αναζητούν απεγνωσμένα οδηγίες για το πώς θα χειριστούν την διδακτέα ύλη, τα μηνύματα που λαμβάνουν από την επίσημη πλευρά είναι ότι δεν πρόκειται να δοθούν επίσημες οδηγίες για αφαίρεση ύλης, διότι πιθανότατα θα δημιουργούνταν άλλα προβλήματα με την ύλη της επόμενης χρονιάς.

Ως αποτέλεσμα, σε ένα πολύ αγχωτικό περιβάλλον μάθησης, οι μαθητές θα πρέπει να καλύψουν όλη την ύλη, σε δέκα μέρες λιγότερες και πολύ πιθανόν χωρίς καθόλου περιθώριο για επανάληψη πριν από τις εξετάσεις. Πολλές φορές οδηγούνται να παραδίδουν ένα ολόκληρο κεφάλαιο αλλά και περισσότερη ακόμα υλη σε μια περίοδο. Αυτή η τακτική δεν βοηθά καθόλου στην εμπέδωση της νέας γνώσης.

Είναι γεγονός ότι τα γεγονότα οδηγούν περισσότερο στην παραπαιδεία πιέζοντας ακόμα περισσότερο τον προϋπολογισμό του φορολογούμενου γονιού και καθιστούν την παιδεία κάτι άλλο από κοινωνικό αγαθό.

Ενώ σημειώνουν και το πρόβλημα αξιοπιστίας των αποτελεσμάτων λόγω των πολύ στενών περιθωρίων που δόθηκαν στην διόρθωση και την ανακοίνωση τους.

Επίσης ένα άλλο ερώτημα που προκύπτει είναι γιατί την ώρα που εκατοντάδες εκπαιδευτικοί της πρώτης γραμμής μέσα στα σχολεία εντοπίζουν το πρόβλημα αυτό η ηγεσία της ΟΕΛΜΕΚ δεν έχει αντιδράσει και να ζητήσει αναθεώρηση αν όχι χρονοδιαγραμμάτων τουλάχιστο της ύλης.

Ελένη Κωνσταντίνου

Google News icon Aκολουθήστε μας στο Google News

Οι τελευταίες ειδήσεις από την Κύπρο και τον κόσμο και όλη η επικαιρότητα στο dialogos.com.cy