Διαδικτυακή συλλογή υπογραφών για να μην ανοίξουν τα σχολεία

Ìïíüùñç óôÜóç åñãáóßáò ðñáãìáôïðïßçóå óÞìåñá ç åêðáéäåõôéêÞ ïñãÜíùóç ÐÏÅÄ ùò Ýíäåéîç äéáìáñôõñßáò ãéá ôá ðñïâëÞìáôá ðïõ ðáñáôçñïýíôáé êáé êáôáãñÜöïíôáé ìå ôçí Ýíáñîç ôçò íÝáò ó÷ïëéêÞò ÷ñïíéÜò, Ëåõêùóßá 23 Óåðôåìâñßïõ 2019. ÊÕÐÅ/ÊÁÔÉÁ ×ÑÉÓÔÏÄÏÕËÏÕ

Διαδικτυακή συλλογή υπογραφών ζητούν μαθητές ούτως ώστε να μην ανοίξουν τα σχολεία σε όλες τις βαθμίδες στις 21 Μαϊου όπως ανακοινώθηκε σήμερα από τον Υπ. Παιδείας, Πρ. Προδρόμου.


Κατεβάστε το  Dialogos App
Apple | Android | Huawei



Διαβάστε επίσης: 

Κατακεραυνώνουν τον Προδρόμου οι εκπαιδευτικοί για το άνοιγμα των σχολείων

Στις 21 Μαϊου ανοίγουν ΟΛΑ τα σχολεία – Ποια ιδιωτικά ανοίγουν – Τι θα ισχύει

Στην ιστοσελίδα που πραγματοποιείται το ψήφισμα, οι μαθητές επικαλούνται δηλώσεις του  Καθηγητή Μοριακής Ιολογίας του Τμήματος Βιολογικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Κύπρου και μέλος της Επιστημονικής Συμβουλευτικής Επιτροπής στο Υπουργείο Υγείας, Λεόντιου Κωστρίκη, ο οποίος ανέφερε πως τα σχολεία είναι χώρος που μπορεί να υπάρξει διασπορά του ιού».

Πατήστε εδώ εαν επιθυμείτε να ψηφίσετε

Αναλυτικά τα όσα αναφέρουν στο ψήφισμα :

Οι θέσεις μας: 


Τα παιδιά δεν είναι πειραματόζωα!

Είμαστε βέβαιοι πως οι μαθητές και μαθήτριες, οι γονείς και κηδεμόνες καθώς και οι εκπαιδευτικοί σε όλες τις εκπαιδευτικές βαθμίδες έχουν τη δημόσια υγεία ως κύριο μέλημα τους. Τώρα βρίσκονται αντιμέτωποι, όπως και ολόκληρη η κοινωνία, με την πανδημία του κορωνοϊού (COVID-19) η οποία έχει πλήξει και τη χώρα μας, στην οποία μέχρι και τις (28/4) καταγραφόταν διψήφιος αριθμός νέων κρουσμάτων.

Θεωρούμε πως θα ήταν εξαιρετικά ριψοκίνδυνο να ανοίξουν τα σχολεία τόσο σύντομα όπως εισηγείται το Υπουργείο Παιδείας, και σημειώνουμε:

1. Πώς είναι δυνατόν να αποφασίστηκε η επιστροφή των τελειόφοιτων μαθητών στα θρανία στις 11 του Μάη τη στιγμή που καφεστιατόρια και γενικά χώροι συνάθροισης πολλών ατόμων δεν προβλέπεται να ανοίξουν την ίδια περίοδο;

2. Το επιχείρημα κάποιων ότι παιδιά ηλικίας κάτω των 10 ετών δεν φαίνεται να έχουν παρουσιάσει σοβαρές επιπλοκές ή θάνατο καταρρίπτεται από αναφορές στο διεθνή τύπο ( Live Science- “Not all children are spared from coronavirus” ) . Συνεπώς, ούτε δημοτικά ούτε νηπιαγωγεία θα έπρεπε να ανοίξουν. Επιπλέον, τυχόν επαναλειτουργία σχολικών μονάδων θα θέσει σε άμεσο κίνδυνο και γονείς/κηδεμόνες και γιαγιάδες/παππούδες, oι οποίοι σε πολλές περιπτώσεις θα κληθούν να αναλάβουν την επιτήρηση των παιδιών μετά το σχολείο. Τα παιδιά αυτά, αν και τα πλείστα δεν νοσούν σοβαρά με COVID-19, μπορούν πολύ εύκολα να μεταδώσουν τον ιό στο οικογενειακό τους περιβάλλον, ακόμα και χωρίς να το αντιληφθούν (εάν είναι ασυμπτωματικοί).    

3. Όσον αφορά μαθητές Λυκείου και Γυμνασίου, δεν θα έπρεπε να τίθεται θέμα για επιστροφή τους στα σχολεία από τη στιγμή που έχει καταγραφεί ένας σημαντικός αριθμός θανάτων στις ηλικίες τους παγκοσμίως. Είναι επίσης αξιοσημείωτο το γεγονός ότι ένας σημαντικός αριθμός από αυτούς ανήκει στις ευπαθείς ομάδες. Βέβαια, με βάση τα λεγόμενα του Υπουργού Παιδείας, οι ευπαθείς μαθητές θα μπορούν να παρακολουθούν μαθήματα από το σπίτι- πράγμα που κρίνεται θετικό. Εντούτοις, η διευθέτηση αυτή θα δημιουργούσε ανισότητες και μαθητές δύο ταχυτήτων.

4. Τα σχετικά μέτρα προφύλαξης που ανακοίνωσε το Υπουργείο Παιδείας (αποστάσεις, απολυμάνσεις, περιορισμοί στον αριθμό των μαθητών ανά τάξη κτλ.), στην περίπτωση που τα σχολεία θα ανοίξουν, είναι στην πλειονότητά τους ανεφάρμοστα ενώ κάποια άλλα είναι ανεπαρκή. Πώς είναι δυνατόν μαθητές να κρατήσουν αποστάσεις από τους συμμαθητές τους, από τη στιγμή μάλιστα που μέχρι και ενήλικες αδυνατούν;

5. Η περίπτωση να πραγματοποιθούν εξετάσεις μόνο για τους τελειόφοιτους μαθητές, λόγω της απόλυτης ανάγκης για απολυτήριο, είναι εφικτή, με την προϋπόθεση ότι θα τηρηθούν αυστηρά όλα τα απαραίτητα μέτρα προφύλαξης. Ωστόσο, πέρα από αυτήν την εξαίρεση, τα σχολεία θα πρέπει να παραμείνουν κλειστά, ενώ επίσης δεν θα πρέπει να πραγματοποιηθούν εξετάσεις για τους υπόλοιπους μαθητές εφόσον δεν παίρνουν απολυτήριο τη φετινή χρονιά. Προαγωγή στις πιο πάνω τάξεις θα μπορούσε να γίνει με βάση τις ήδη προϋπάρχουσες αξιολογήσεις.

6. Χαιρετίζουμε την απόφαση του Υπουργού με την οποία οι εκπαιδευτικοί οι οποίοι ανήκουν στις ευπαθείς ομάδες θα εργάζονται από το σπίτι τους (τηλεργασία). Θα ήταν όμως παράληψη να αγνοήσουμε τους εκπαιδευτικούς που δεν ανήκουν στις ευπαθείς ομάδες, αλλά που έχουν ευπαθή άτομα στην οικογένειά τους. Δεν θα ήταν καλύτερα να δούλευαν και αυτοί από το σπίτι για να προστατεύσουν τους οικείους τους;

7. Δεν θα δεκτούμε να αυξηθούν τα κρούσματα ανάμεσα σε μαθητές και εκπαιδευτικούς. Δεν θα δεκτούμε να γίνουμε πειραματόζωα για χάρη της επανεκκίνησης της οικονομίας.

Με βάση τα παραπάνω, απευθύνουμε έκκληση – πάντα καλοπροαίρετα- στο Υπουργείο Παιδείας και στην κυβέρνηση να μην προχωρήσουν στο άνοιγμα των σχολείων προτού επέλθει πλήρης ύφεση του παρόντος κύματος της πανδημίας του κορονοϊού (0 νέα κρούσματα για τουλάχιστον 1 εβδομάδα). Τους καλούμε επίσης να ενισχύσουν την τηλεκπαίδευση ούτως ώστε να έχει κάθε μαθητής και μαθήτρια την απαραίτητη τεχνολογία.  

Πηγή: Dialogos

Eιδήσεις από την Κύπρο και τον κόσμο, όλη η επικαιρότητα στο dialogos.com.cy.
Ακολουθήστε μας και στο Google News.