Διαγνωστική εξέταση κατά τη μετάβαση σε κάθε εκπαιδευτική βαθμίδα

Το Νέο Σχέδιο Αξιολόγησης Μαθητή είναι γεγονός και δεν αφορά μόνο τη συγκριτική αξιολόγηση

Το Νέο Σχέδιο Αξιολόγησης του Μαθητή είναι πλέον γεγονός. Χθες η αρμόδια Επιτροπή το παρέδωσε αρχικά στον Υπουργό Παιδείας Κώστα Χαμπιαούρη και έπειτα η πρόεδρός της Μαίρη Κουτσελίνη προχώρησε σε παρουσίασή του προς τους εμπλεκόμενους φορείς (εκπαιδευτικές οργανώσεις, γονείς και μαθητές).

Μέσα από το Νέο Σχέδιο θεμελιώνεται η αντισταθμιστική λειτουργία που πρέπει να έχει η εκπαίδευση ενώ προτείνονται μια σειρά από αλλαγές που προσδοκούν στην εφαρμογή ενός ολοκληρωμένου και ενιαίου συστήματος αξιολόγησης μαθητών και μαθητριών. Το σύστημα αξιολόγησης δεν αποτυπώνει, απλώς, πού βρίσκεται και τι έχει επιτύχει ο μαθητής/μαθήτρια (συγκριτική αξιολόγηση), αλλά επισημαίνει συγκεκριμένες αδυναμίες και πώς μπορεί ο μαθητής/μαθήτρια να βελτιωθεί (διαμορφωτική αξιολόγηση).

Το σύστημα αξιολόγησης είναι πολυδιάστατο και μπορεί να δώσει πληροφορίες, όπως για παράδειγμα διάγνωση, ανατροφοδότηση, ενίσχυση και τελική συγκριτική αξιολόγηση των μαθητών και μαθητριών, καθώς και για αναβάθμιση της διδασκαλίας και μάθησης.

Αξιολόγηση από το Δημοτικό

Σε ό,τι αφορά στην αξιολόγηση και κοινοποίηση των αποτελεσμάτων στην Α΄-Δ΄ τάξη του δημοτικού σχολείου, αυτή γίνεται με σύμβολα (*).

Στην Ε΄ και Στ΄ τάξη τα σύμβολα αντικαθίστανται με την αλφαβητική βαθμολογία, η οποία αντικαθιστά την αξιολόγηση με σύμβολα. Συγκεκριμένα, τα τέσσερα αστεράκια αντικαθιστώνται με το γράμμα Α, τα τρία με το γράμμα Β, τα δύο με το γράμμα Γ και το ένα με το γράμμα Δ. Επιπλέον θα εισάγεται ως εργαλείο συγκέντρωσης πληροφοριών για τις ανάγκες μάθησης του κάθε μαθητή, το Ατομικό Δελτίο Προόδου (ΑΔΕΠ) για όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης.

Τα ΑΔΕΠ είναι ενδεικτικά εργαλεία συγκέντρωσης πληροφοριών για την πρόοδο του/της μαθητή/μαθήτριας. Προτείνεται ακόμη στο Δελτίο Επίδοσης και στο Απολυτήριο να μην υπολογίζεται και να μην αναγράφεται ο μέσος όρος βαθμολογίας. Οπως εξήγησε κατά την παρουσίαση η κ. Κουτσελίνη συνυπολογίζονται, σήμερα, ανόμοια δεδομένα, για την εξαγωγή ενός πλασματικού συνολικού βαθμού.

Ο βαθμός του μέσου όρου δεν μπορεί να απεικονίσει την πραγματική επίδοση, εφόσον ανόμοια μαθήματα, με διαφορετικές ώρες διδασκαλίας, συνυπολογίζονται. Παράλληλα προτείνονται η διεξαγωγή διαγνωστικής εξέτασης στην Α΄ Γυμνασίου, κατά τη μετάβαση από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο στα Μαθηματικά και στα Ελληνικά και διεξαγωγή διαγνωστικής εξέτασης στην Α΄ Λυκείου και Τεχνικών Σχολών, κατά τη μετάβαση από το Γυμνάσιο στο Λύκειο. Με την ολοκλήρωση των γυμνασιακών σπουδών, συστήνεται ο/η μαθητής/μαθήτρια να εξετάζεται με διαγνωστικό τεστ στα κύρια μαθήματα της Ομάδας Προσανατολισμού που έχει επιλέξει για το Λύκειο και του Κλάδου Σπουδών στην Τεχνική Εκπαίδευση.

Ελένη Κωνσταντίνου

Google News icon Aκολουθήστε μας στο Google News

Οι τελευταίες ειδήσεις από την Κύπρο και τον κόσμο και όλη η επικαιρότητα στο dialogos.com.cy