Διεύθυνση Διαχείρισης Πρώτων Καθυστερήσεων από τη ΣΚΤ

Την πρότυπη Διεύθυνση Εισπράξεων και Διαχείρισης Πρώτων Καθυστερήσεων παρουσίασε την Πέμπτη η Συνεργατική Κεντρική Τράπεζα.

Στόχος της Μονάδας είναι η συγκράτηση και αποτροπή της μετατροπής δανείων σε μη εξυπηρετούμενα, δηλαδή οι καθυστερήσεις να ξεπεράσουν τις 90 μέρες. Η νέα Διεύθυνση, μαζί με τη Διεύθυνση Αναδιαρθρώσεων και της Διεύθυνσης Ανάκτησης Χρεών συμπληρώνει τα εργαλεία διαχείρισης του ευρύτερου προβλήματος των μη εξυπηρετούμενων δανείων της ΣΚΤ.

Η διεύθυνση δημιουργήθηκε στη βάση των διεθνών βέλτιστων πρακτικών το Μάιο του 2016.

«Έχε γίνει μια καταπληκτική δουλειά τους τελευταίους μήνες και ήδη έχουμε δει σημαντική βελτίωση στον συγκεκριμένο τομέα, δηλαδή έχουμε δει μείωση στα δάνεια τα οποία είναι σε καθυστέρηση από 7 μέχρι 90 μέρες. Είμαστε αισιόδοξοι ότι θα δούμε ακόμη καλύτερα αποτελέσματα και εφαρμόζουμε όλες τις βέλτιστες διεθνείς πρακτικές αλλά και λύσεις τεχνολογίας σε αυτό το συγκεκριμένο τομέα», ανέφερε σε δηλώσεις του ο Γενικός Διευθυντής της ΣΚΤ Νικόλας Χατζηγιάννης.

Όπως είπε, εφαρμόστηκαν βέλτιστες διεθνείς πρακτικές όσον αφορά το συγκεκριμένο θέμα και έχουμε δημιουργήσει ένα πρότυπης διαχείρισης πρόωρων καθυστερήσεων για τα δάνεια, με προσωπικό από όλα τα συνεργατικά πιστωτικά ιδρύματα (ΣΠΙ) παγκυπρίως και χειρίζονται τις καθυστερήσεις από 7 έως 90 μέρες.

Η διεύθυνση 2016 διαχειρίζεται 9.000 λογαριασμούς και δάνεια που πλησιάζουν τα €600 εκατομμύρια, και ήδη τα στοιχεία καταδεικνύουν περιορισμό των καθυστερήσεων σε περίοδο από 0 μέχρι 7 μέρες και για τον σκοπό αυτό παρουσιάζεται επικέντρωση σε αυτή την ομάδα δανειοληπτών.

Ο Μιχάλης Ζεβλάρης, Διευθυντής της Διεύθυνσης δήλωσε ότι στόχος της διεύθυνσης είναι η αποτροπή της αύξησης των ΜΕΔ.

Πρόσθεσε ότι με το έργο που γίνεται να μειώνονται οι καθυστερήσεις, σημειώνοντας ότι ήδη διαφαίνεται μια βελτίωση στις πρόωρες καθυστερήσεις της τάξης του 20%.

Οι 46 εργαζόμενοι στη διεύθυνση έχουν χωριστεί σε τέσσερις ομάδες και επικοινωνούν με τους δανειολήπτες, προκειμένου να ενημερώσουν για τις καθυστερήσεις και να διαμορφώσουν σε συνεργασία μαζί τους σε ένα πρόγραμμα εξόφλησης των καθυστερημένων δόσεων.

Οι ενέργειες της διεύθυνσης διέπονται από τον κώδικα συμπεριφοράς διαχείρισης καθυστερήσεων που εξέδωσε η Κεντρική Τράπεζα. Αν ο δανειολήπτης δεν είναι σε θέση να αποπληρώσει τις καθυστερήσεις, τότε αυτός παραπέμπεται στην Διεύθυνση Αναδιαρθρώσεων προκειμένου να συνομολογηθεί συμφωνία αναδιάρθρωσης.

Ήδη τα συστήματα της διεύθυνσης παρακολουθούν την εξέλιξη του έργου αλλά και τις ενέργειες της κάθε ομάδας σε ημερήσια και σε μηνιαία βάση και εξετάζεται η αποτελεσματικότητα και αποδοτικότητα του όλου έργου, σε σύγκριση με τους στόχους που τίθενται.

Ο κ. Ζεβλάρης ανέφερε ότι η αποτελεσματικότητα της διεύθυνσης θα ενισχυθεί ακόμη περισσότερο εντός του 2017 όταν η διεύθυνση θα αποκτήσει νέο σύστημα, που θα της επιτρέψει περισσότερη αυτοματοποίηση.

Παραδέχθηκε πάντως πως οι εργαζόμενοι στη διεύθυνση βρέθηκαν αντιμέτωποι με αντιδράσεις εκ μέρους των δανειοληπτών, οι οποίοι συνηθισμένοι με παλαιότερες και χαλαρότερες πρακτικές των μεμονωμένων συνεργατικών πιστωτικών ιδρυμάτων, ήταν συνηθισμένοι σε ένα λιγότερο αυστηρό πρόγραμμα αποπληρωμής των δανείων τους.

«Για τον Συνεργατισμό τίποτα δεν είναι απλό διότι ο τομέας ήρθε και ενσωμάτωσε 100 τόσα ΣΠΙ. Βρεθήκαμε σε μια κατάσταση που έπρεπε να γίνει διαχείριση χθες», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Χατζηγιάννης.

Η Διεύθυνση βρίσκεται στην κοινότητα του Ψευδά με τον κ. Χατζηγιάννη να εξηγεί ότι εδώ υπάρχει κατάλληλο περιβάλλον, σημειώνοντας ότι η μονάδα δεν θα μπορούσε να δημιουργηθεί στα αστικά κέντρα.

Google News icon Aκολουθήστε μας στο Google News

Οι τελευταίες ειδήσεις από την Κύπρο και τον κόσμο και όλη η επικαιρότητα στο dialogos.com.cy