Δύο περιστατικά παρενόχλησης μαθητών καταγγέλλουν οι Γονείς

Δύο περιστατικά παρενόχλησης μαθητών από εκπαιδευτικούς καταγγέλλει η Παγκύπρια Συνομοσπονδία Συνδέσμων Γονέων Σχολείων Δημοτικής Εκπαίδευσης.

Ο Πρόεδρος της Συνομοσπονδίας αναφέρθηκε και σε επιστολές από γονείς που καταγγέλλουν πέραν της ανεπάρκειας κάποιων εκπαιδευτικών, ανάρμοστες συμπεριφορές ή και παρενοχλήσεις μαθητών, οι οποίες έχουν καταγγελθεί και από τις διευθύνσεις των σχολείων, τόσο στο Υπουργείο Παιδείας όσο και στην αστυνομία.

Ερωτηθείς, συγκεκριμένα, αν γνωρίζουν αριθμούς σε ότι αφορά καταγγελίες γονέων πέραν της ανεπάρκειας εκπαιδευτικών, και για ανάρμοστες συμπεριφορές ή και παρενοχλήσεις μαθητών, ο κ. Σολομωνίδης είπε ότι το τελευταίο διάστημα έχουν δύο καταγγελίες οι οποίες έχουν φθάσει στα γραφεία της Συνομοσπονδίας. «Η μια περίπτωση έχει ήδη καταγγελθεί στην αστυνομία μετά το παράπονο των γονιών και εξετάζεται. Η άλλη περίπτωση είναι στα αρχικά στάδια και ήδη έχουμε προτρέψει τους γονείς να προβούν σε άμεση καταγγελία στην αστυνομία. Μιλούμε για παρενοχλήσεις στη δημοτική εκπαίδευση», ανέφερε.

Σημείωσε πως τις τελευταίες μέρες βλέπουν δημοσιεύματα που αναφέρουν ότι οι οργανωμένοι γονείς βρίσκονται απέναντι στους εκπαιδευτικούς. «Ουδέν αναληθέστερο… θέλουμε να είμαστε ξεκάθαροι, ότι αναγνωρίζουμε και εκτιμούμε το πολύτιμο έργο των μάχιμων εκπαιδευτικών που καθημερινά δίνουν όλο τους το είναι για τη διαπαιδαγώγηση των παιδιών μας. Οι δηλώσεις των αξιωματούχων της ΠΟΕΔ μέσω ανακοινώσεων ή αναρτήσεων στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, έχουν προκαλέσει μεγάλη αναστάτωση, εκφοβισμό και ανησυχία τόσο στο διευθυντικό / διδακτικό προσωπικό όσο και στους γονείς και τους μαθητές”.

“Σε ορισμένες περιπτώσεις έχουν ακόμη ξεπεράσει τα όρια σεβασμού έναντι των θεσμών του κράτους αλλά και των οργανωμένων γονιών. Ως Συνομοσπονδία ενημερωθήκαμε άμεσα από τον Υπουργό Παιδείας για όλες τις ενέργειες οι οποίες προγραμματίστηκαν να γίνουν σε σχέση με το ατυχές περιστατικό (ενημέρωση Γραφείου Ευημερίας, Υπουργείου Υγείας, Υπηρεσίας Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας, κλινικών ψυχολόγων, της Επιτρόπου Προστασίας των Δικαιωμάτων του Παιδιού)», συμπλήρωσε.

Όπως ανέφερε, από τη στιγμή που το καθ’ όλα αρμόδιο Υπουργείο έλαβε όλα τα ενδεικνυόμενα μέτρα και τις διαδικασίες για τη διαχείριση του περιστατικού και εν μέσω της έρευνας που ήδη διεξαγόταν, η συνάντηση που συγκάλεσε η ΠΟΕΔ την Κυριακή 13/5/18 στο σχολείο θα έπρεπε να αποφευχθεί.

«Από τη στιγμή που γίνεται μια έρευνα οφείλουμε όλοι να τη σεβαστούμε. Σε καμία περίπτωση ούτε η ΠΟΕΔ αλλά ούτε και οποιαδήποτε άλλη οργάνωση, δεν μπορεί να αναλαμβάνει το ρόλο του Υπουργείου. Οι ενέργειες της ΠΟΕΔ να συγκαλέσει σύσκεψη στο σχολείο αλλά και να προσέλθει τη Δευτέρα το πρωί με έτοιμες ανακοινώσεις, οι οποίες θα δίνονταν στους γονείς, με αυτό και μόνο το γεγονός θεωρείται ότι παρέμβηκαν στο ρόλο του Υπουργείου και της σχολικής μονάδας. Η ΠΟΕΔ σε παρόμοια σοβαρά περιστατικά δεν τήρησε την ίδια στάση. Και ας μην αρχίσουν πάλι να λένε ότι δεν στηρίζουμε τους εκπαιδευτικούς. Μιλάμε για τη στάση των συνδικαλιστών και όχι του διδασκαλικού κόσμου. Δεν μπορεί η στήριξη τους να απέχει τόσο πολύ σε κάθε περίπτωση», πρόσθεσε.

Ο κ. Σολομωνίδης διερωτήθηκε, παράλληλα, αν τελικά όλοι οι Υπουργοί Παιδείας είναι ακατάλληλοι σύμφωνα με το Δ.Σ της ΠΟΕΔ.
«Ας μη ξεχνάμε ότι αμέσως μετά τη ψήφιση του Νέου Συστήματος Διορισμών θεωρήθηκε ο τότε Υπουργός Παιδείας ως εχθρός της εκπαίδευσης και των εκπαιδευτικών. Αμέσως μετά τη δήλωση του νυν Υπουργού Παιδείας για ανεπαρκείς εκπαιδευτικούς άρχισαν οι καταγγελίες σε σχέση με τις δηλώσεις του», σημείωσε.

Ο κ.Σολομωνίδης υπογράμμισε ότι θα στηρίξουν όλες τις προσπάθειες του Υπουργού Παιδείας για την εκπαιδευτική μεταρρύθμιση σε όλα τα επίπεδα και θα ζητήσουν συνάντηση με τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας και με όλους τους αρχηγούς των κομμάτων για να καταθέσουν εμπεριστατωμένα τις απόψεις και εισηγήσεις τους για τα θέματα που απασχολούν την Παιδεία.

Αναφερόμενος στην αναγκαιότητα αλλαγής του τρόπου αξιολόγησης των εκπαιδευτικών και του εκπαιδευτικού έργου, ο κ. Σολομωνίδης είπε ότι «υπάρχουν, όπως σε όλους τους τομείς, άτομα που είναι ανεπαρκή και με ψυχολογικά προβλήματα διαπίστωση την οποία έχουν όλοι παραδεχθεί, και η ΠΟΕΔ”.

«Το υπάρχον σύστημα είναι αναχρονιστικό και πολύπλοκο και χρήζει άμεσης αλλαγής. Κατά διαστήματα και στο πρόσφατο παρελθόν, έχουν φτάσει στα χέρια μας επιστολές από γονείς που καταγγέλλουν πέραν της ανεπάρκειας των εκπαιδευτικών, ανάρμοστες συμπεριφορές ή και παρενοχλήσεις μαθητών, οι οποίες έχουν καταγγελθεί και από τις διευθύνσεις των σχολείων, τόσο στο ΥΠΠ όσο και στην αστυνομία. Δεν μπορεί να μην υπάρχουν ευέλικτες διαδικασίες που να μπορούν να απομακρύνουν τέτοιους εκπαιδευτικούς από τα σχολεία και αντί αυτού να μετατίθενται σε άλλα σχολεία χωρίς καμία άλλη επίπτωση», πρόσθεσε.

Ο κ. Σολομωνίδης είπε, επίσης, ότι είναι αδιανόητο να αξιολογούνται και να προάγονται εκπαιδευτικοί οι οποίοι απέχουν από τη διδασκαλία εδώ και πολλά χρόνια.

«Αναφερόμαστε συγκεκριμένα στα άτομα τα οποία είναι αποσπασμένα σε διάφορες υπηρεσίες του κράτους ή υπηρετούν τις συνδικαλιστικές οργανώσεις, αλλά προάγονται με μια επίσκεψη επιθεωρητή και μια μόνο διδασκαλία, εις βάρος των μάχιμων εκπαιδευτικών. Περισσότεροι από 10 εκπαιδευτικοί πήραν προαγωγή χωρίς να επιτελούν εκπαιδευτικό έργο. Αυτό είναι γεγονός και δεν μπορεί να αμφισβητηθεί από κανένα. Γεγονός επίσης είναι ότι γύρω στους 80 εκπαιδευτικούς (μη συμπεριλαμβανομένων αυτών που είναι αποσπασμένοι στο Υπουργείο Παιδείας) είναι απαλλαγμένοι από τα διδασκαλικά τους καθήκοντα για να υπηρετούν τις συνδικαλιστικές οργανώσεις αλλά ταυτόχρονα πληρώνονται από το κράτος και το φορολογούμενο πολίτη. Το ετήσιο κόστος τους για το κρατικό μισθολόγιο ανέρχεται στο €1 εκ.», συμπλήρωσε και διερωτήθηκε αν είναι αυτό το σύστημα αξιολόγησης που θέλουμε.

«Θα πρέπει μέσω του νέου συστήματος αξιολόγησης να υπάρχουν πρόνοιες οι οποίες θα καθορίζουν το πώς θα αξιολογούνται και προάγονται οι εκπαιδευτικοί ανάλογα με το που υπηρετούν», σημείωσε.

Ο κ. Σολομωνίδης είπε ότι με τον όρο αξιολόγηση αναφέρονται στην αξιολόγηση των μαθητών, των εκπαιδευτικών, της σχολικής μονάδας και ολόκληρου του εκπαιδευτικού συστήματος.

«Θεωρούμε ότι μέσα από ένα αναθεωρημένο σύστημα αξιολόγησης θα έρθουν και οι αναμενόμενες αλλαγές και βελτιώσεις στο εκπαιδευτικό μας σύστημα και θα εντοπίζεται η ανεπάρκεια και οι πραγματικές δυνατότητες ενός εκπαιδευτικού. Στη νέα πρόταση ευελπιστούμε εμπλοκή στην αξιολόγηση να έχουν τόσο οι μαθητές όσο και οι γονείς. Αναμένουμε ότι στην νέα πρόταση αξιολόγησης θα υπάρχουν ξεκάθαρες, σύγχρονες και ουσιαστικές διαδικασίες αξιολόγησης όλων των εμπλεκομένων. Οι μαθητές πρέπει να αξιοποιούνται από τον Επιθεωρητή ως εργαλείο για να αξιολογήσει τον εκπαιδευτικό και όχι ως εργαλείο από τον εκπαιδευτικό για να εντυπωσιάσει τον επιθεωρητή. Οι επιθεωρητές είναι έτοιμοι να καταθέσουν προτάσεις για αναθεώρηση του συστήματος αξιολόγησης όπως έχουν ήδη ανακοινώσει», πρόσθεσε.

Αναφορικά με την ασφάλεια και υγεία των μαθητών στα σχολεία, ο κ. Σολομωνίδης αφού είπε ότι είναι αδιαπραγμάτευτα θέματα, ανέφερε ότι η Συνομοσπονδία από την πρώτη στιγμή ζήτησε συνάντηση με τον Υπουργό Παιδείας και Πολιτισμού για να συζητήσουν την επαναξιολόγηση των οδηγιών σε σχέση με τις ενέργειες που ακολουθούνται έπειτα από σοβαρά ατυχήματα στις σχολικές μονάδες, και την πρόσληψη νοσηλευτών.

«Αντιλαμβανόμαστε ότι προκύπτουν πολλά ζητήματα κατά τη διάρκεια της μέρας που κάποιες φορές κανένα πρωτόκολλο δεν μπορεί να τα καλύψει. Παρόλα αυτά δεν μπορεί να μην υπάρχουν διαδικασίες που θα πρέπει να ακολουθούνται από τις σχολικές μονάδες γιατί διαφορετικά τα σχολεία μας θα ήταν ακυβέρνητα καράβια…άρα είναι επιτακτική ανάγκη η επαναξιολόγηση αυτών των οδηγιών που σκοπό θα έχουν να ελαχιστοποιήσουν τις πιθανότητες να προκύπτουν περιστατικά που δεν μπορούν να αντιμετωπιστούν», συμπλήρωσε.

Η Συνομοσπονδία, συνέχισε ο κ. Σολομωνίδης, ζήτησε από την πρώτη στιγμή την πρόσληψη νοσηλευτών σε κάθε σχολική μονάδα, οι οποίοι θα μπορούν να καλύπτουν την ίδια ώρα δύο σχολεία, αφού στις πλείστες περιπτώσεις τα δημοτικά γειτνιάζουν με τα νηπιαγωγεία της κάθε περιοχής.

Όσον αφορά τα προβλήματα στις υποδομές των σχολικών μονάδων, ο Πρόεδρος της Συνομοσπονδίας είπε ότι αναγνωρίζουν ότι υπάρχουν και χρήζουν άμεσης βελτίωσης.

«Γι’ αυτό και η Συνομοσπονδία μας, άμεσα, κάλεσε σε διάλογο όλους τους εμπλεκόμενους φορείς (ΥΠΠ, ΠΟΕΔ, Παγκύπρια Συνομοσπονδία Μέσης και Τεχνικής Εκπαίδευσης και τις Τεχνικές Υπηρεσίες του Υπουργείου Παιδείας και Πολιτισμού), για να εξετασθούν όλα αυτά τα προβλήματα που έχουν σχέση με την ασφάλεια και υγεία στα σχολεία μας, καθώς επίσης να επιθεωρηθούν και να εκτιμηθούν πιθανοί κίνδυνοι που υπάρχουν στα σχολεία από ειδικούς”, ανέφερε, σημειώνοντας πως υπάρχουν κι άλλες εγκύκλιοι που αφορούν την ασφάλεια και υγεία, οι οποίες θα πρέπει να εφαρμόζονται αυστηρά, όπως αυτές που αφορούν τις επιλογές εκδρομικών χώρων.

Ανέφερε, ακόμη, ότι οι τοπικοί σύνδεσμοι γονέων ενισχύουν κάθε χρόνο το εκπαιδευτικό έργο με διάφορα μέσα, τα οποία είναι υποβοηθητικά στη διδασκαλία αλλά και τις σχολικές μονάδες με την επιχορήγηση για δημιουργία σημαντικών έργων υποδομών (π.χ κατασκευή στεγάστρων και αγορά ηλεκτρονικών μέσων).

«Το ποσό αυτό ξεπερνά το €1,5 εκ. το χρόνο.Το ΥΠΠ φαίνεται έτοιμο να συζητήσει για όλα αυτά στην σημερινή μας συνάντηση», σημείωσε.

Όσον αφορά το εξειδικευμένο προσωπικό, ο κ. Σολομωνίδης είπε ότι διαχρονική τους θέση είναι να δοθούν κίνητρα στους εν ενεργεία εκπαιδευτικούς για εξειδίκευση (Αγγλικά, Φυσική Αγωγή, Μουσική και Ηλεκτρονικούς Υπολογιστές) χωρίς να καταργείται ο θεσμός του υπεύθυνου δάσκαλου της τάξης.

«Η εξειδίκευση δεν πρέπει να είναι στα πλαίσια της επιμόρφωσης, άλλα ένα πρόγραμμα μεγαλύτερης διάρκειας και απαιτήσεων που θα τους δίνει τη δυνατότητα εξειδικευμένης διδασκαλίας σε κάθε γνωστικό αντικείμενο. Θα ζητήσουμε από τον Υπουργό όπως εξεταστεί άμεσα το ενδεχόμενο πρόσληψης γυμναστών με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς», πρόσθεσε.

 

Google News icon Aκολουθήστε μας στο Google News

Οι τελευταίες ειδήσεις από την Κύπρο και τον κόσμο και όλη η επικαιρότητα στο dialogos.com.cy