Δυσλειτουργούν Γυμνάσια και Λύκεια

Προβλήματα δυσλειτουργίας φαίνεται ότι παρουσιάζουν Γυμνάσια και Λύκεια μετά την ψήφιση των νέων Κανονισμών Λειτουργίας καθώς και από εγκυκλίους με οδηγίες προς εφαρμογή τους. Ήδη η ΟΕΛΜΕΚ μετά την πρόσφατη συνεδρία του ΚΔΣ αποφάσισε να ζητήσει συνάντηση με τη Διεύθυνση Μέσης Εκπαίδευσης για να κοινοποιήσει τα προβλήματα καθώς και για να βρεθούν λύσεις.

Ήδη μέσα στα σχολεία οι εκπαιδευτικοί «τρέχουν» να καλύψουν ύλη, αφού τα περιθώρια έχουν συρρικνωθεί, πριν και από το κλείσιμο των σχολείων, ενώ όλοι γνωρίζουμε πολύ καλά ότι, μετά τις διακοπές του Πάσχα, ιδιαίτερα οι τελειόφοιτοι θα «τρέχουν» και αυτοί με τη σειρά τους στα φροντιστήρια, φαινόμενο καθεχρονικό. Συγκεκριμένα, το πρώτο πρόβλημα που αναδεικνύεται είναι ακριβώς τα ασφυκτικά χρονοδιαγράμματα για μαθητές και εκπαιδευτικούς και η συρρίκνωση του διδακτικού χρόνου, με στρεβλώσεις σε σχέση με τα Αναλυτικά Προγράμματα και τον προγραμματισμό της διδακτέας και εξεταστέας ύλης. Όπως σημειώνουν οι εκπαιδευτικοί, δεν δίνονται, και απ’ ό,τι φαίνεται δεν υπάρχει διάθεση να δοθούν, οδηγίες για τη διαχείριση της διδακτέας ύλης, με αποτέλεσμα οι καθηγητές απλά να τρέχουν για να καταγράψουν ότι διδάχθηκε, με πολύ δυσμενείς συνέπειες για τους μαθητές.

Δεν υπάρχει καμιά διευκρίνιση για την περίοδο υποστηρικτικής διδασκαλίας (ποιοι διδάσκουν, σε πόσες περιόδους, ποιο το περιεχόμενο κ.λπ.).

Δεν υπάρχουν καθόλου οδηγίες για τα καθήκοντα και τις ευθύνες που θα αναλάβει ο κάθε κλάδος εκπαιδευτικών, ανάλογα με τον φόρτο που τους αναλογεί.

Εκτός πλάνου ο προγραμματισμός διδασκαλίας των μαθηματικών 

Εντονος είναι ο προβληματισμός που επικρατεί μεταξύ των εκπαιδευτικών για τους νέους κανονισμούς λειτουργίας των σχολείων καθώς και της πρακτικής εφαρμογής συγκεκριμένων προνοιών. Ηδη και το ΚΔΣ της ΟΕΛΜΕΚ έχει ζητήσει συνάντηση με την Διεύθυνση Μέσης Εκπαίδευσης ώστε να βρεθούν λύσεις στα προβλήματα που παρουσιάζονται και αφορούν μεταξύ άλλων τα  ασφυκτικά χρονοδιαγράμματα.

Το ζήτημα απασχολεί και τις κατηγορίες των εκπαιδευτικών ξεχωριστά. Το  Κ. Σ. του Συνδέσμου Μαθηματικών Κύπρου, στην τελευταία συνεδρίασή του ασχολήθηκε μεταξύ άλλων και με τις αλλαγές που εισάγονται στα σχολεία με τους νέους κανονισμούς.

Κοινή διαπίστωση και των Μαθηματικών πως η εισαγωγή των αλλαγών θα φέρει σημαντική αναστάτωση στα σχολεία, κάποιες από τις οποίες είναι ήδη ορατές. Μάλιστα όπως καταγγέλλει ο Σύνδεσμος έχει δεχτεί πολλά παράπονα εκπαιδευτικών που ανησυχούν για την ομαλή ολοκλήρωση της διδασκαλίας και την διεκπεραίωση των εξετάσεων Ιουνίου.

Σε ότι αφορά τα Γυμνάσια η απόφαση του Υπουργού Παιδείας, όπως καταγγέλλει ο Σύνδεσμος Μαθηματικών, για συντόμευση του σχολικού έτους κατά 10 εργάσιμες ημέρες, έχει οδηγήσει όλους τους προγραμματισμούς διδασκαλίας εκτός πλάνου.  «Οι συνάδελφοι των γυμνασίων, μας μεταφέρουν την ανησυχία τους και ζητούν να δοθεί κάποια λύση έτσι που να προχωρήσει ομαλά το υπόλοιπο του σχολικού έτους.  Ο ΣΜΑΚ ζητά από την επιθεώρηση Μαθηματικών να δώσει οδηγίες στα σχολεία για λύση του προβλήματος.  Απλές παραινέσεις για αφαίρεση ασκήσεων, δεν θεωρούνται αρκετές. Ο στόχος είναι να διασκεδαστούν οι ανησυχίες όλων και να αποφευχθούν όσο γίνεται οι ανομοιομορφίες στο τελικό αποτέλεσμα».

Επίσης επισημαίνεται από τους Μαθηματικούς πως οι νέες διαδικασίες που έχουν εισαχθεί, αυξάνουν κατά πολύ τα καθήκοντα των καθηγητών που διδάσκουν εξεταζόμενα μαθήματα.  «Ειδικά για τους μαθηματικούς, φαίνεται πως ο φόρτος εργασίας θα είναι πάρα πολύ μεγάλος.  Αναμένεται πως με τις υποστηρικτικές διδασκαλίες, τις εξετάσεις και ανεξετάσεις, σε συνδυασμό με όλα τα άλλα που συνήθως αναλαμβάνουν οι μαθηματικοί, οι συνάδελφοι θα περάσουν πολύ δύσκολα.  Είμαστε βέβαιοι, πως η εφαρμογή των νέων κανονισμών εξετάσεων κάθε άλλο παρά θα ευκολύνει τους μαθητές ενώ παράλληλα θα δυσκολέψει υπέρμετρα το σύνολο των διαδικασιών που πρέπει να διεκπεραιωθούν στο σχολείο».

Ωστόσο παρά τα όσα έχει επισημάνει ο Σύνδεσμος καλεί τους Μαθηματικούς να εκτελέσουν τα καθήκοντά που τους αναλογούν με την ίδια συνέπεια και σοβαρότητα, όπως πάντοτε χωρίς εκπτώσεις. Με την συμπλήρωση της εξεταστικής του Ιούνη, θα επανέλθουν για να αξιολογήσουν την πρώτη εφαρμογή των κανονισμών και να προτείνουμε τις απαραίτητες διορθωτικές κινήσεις.  Να υπενθυμίσουμε επίσης πως ο Σύνδεσμος Μαθηματικών είχε επισημάνει τα ζητήματα αυτά από πολύ νωρίς και πριν οδηγηθούν οι Κανονισμοί για ψήφιση στην Ολομέλεια.

Ελένη Κωνσταντίνου

Google News icon Aκολουθήστε μας στο Google News

Οι τελευταίες ειδήσεις από την Κύπρο και τον κόσμο και όλη η επικαιρότητα στο dialogos.com.cy