Η πλειοψηφία του Δημοτικού Συμβουλίου στο Δήμο Λευκωσίας προχώρησε ψες σε αλλαγή του αρχικού σχεδιασμού βιώσιμης κινητικότητας, αποφασίζοντας, όπως λέχθηκε, την «προσωρινή» μονοδρόμηση του τμήματος της λεωφόρου Μακαρίου που θα ανοίξει στις 7 Δεκεμβρίου. Αντί αντίστροφη κίνηση με δύο λωρίδες για το λεωφορείο, θα υπάρχει λεωφορειολωρίδα και μια λωρίδα για το ιδιωτικό αυτοκίνητο μόνο σε μια κατεύθυνση.
Υπέρ αυτής ρύθμισης τάχθηκαν ο δήμαρχος Κ. Γιωρκάτζης και οι δημοτικοί σύμβουλοι του ΔΗΣΥ, ΔΗΚΟ, Κινήματος Αλληλεγγύης και ΕΔΕΚ και εναντίον οι δημοτικοί σύμβουλοι του ΑΚΕΛ και των Οικολόγων και ο δημοτικός σύμβουλος του ΔΗΚΟ Οδυσσέας Ελληνόπουλος, υποστηρίζοντας ότι δεν καλλιεργείται οδική συνείδηση με την «προσωρινότητα» του μέτρου και ότι θα προκληθεί οδικό κομφούζιο με ιδιωτικά αυτοκίνητα σε μια μόνο λωρίδα της Μακαρίου και αυτό σε βάρος της βιώσιμης κινητικότητας και της ποιότητας ζωής. Ενστάσεις φαίνεται να έχει και το Υπουργείο Μεταφορών, η Αστυνομία και το ΕΤΕΚ.
Να σημειώσουμε ότι η απόφαση θα πρέπει να εγκριθεί από τον Κεντρικό Οδικό Φορέα, κάτι πολύ δύσκολο, εκτός και εάν υπάρξουν πολιτικές παρεμβάσεις… Όλοι παραδέχονται ότι δεν μπορούν να ξεφύγουν από τον αρχικό σχεδιασμό του έργου.
Σημειώνεται ότι η αναβάθμιση του εμπορικού τριγώνου Στασικράτους – Μακαρίου – Ευαγόρου συγχρηματοδοτείται από το Ταμείο Συνοχής της Ε.Ε., στο πλαίσιο του Σχεδίου Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας, με προϋπολογισμό που υπολογίζεται ότι θα ξεπεράσει τα €26 εκ. Για την έγκαιρη, μάλιστα, παράδοση του τμήματος της Μακαρίου (από τα φώτα τροχαίας της Αστυνομίας Λυκαβητού μέχρι τα φώτα τροχαίας του Λεβέντειου Μουσείου) έχει προσφερθεί στον εργολάβο φιλοδώρημα ύψους €850.000!
Σύμφωνα με την περιγραφή του σχεδιασμού από τον ίδιο τον Δήμο Λευκωσίας, «το έργο στοχεύει στη μετατροπή του σε χώρο προσβάσιμο, ελκυστικό, ευχάριστο και φιλικό σε όλες τις ομάδες πληθυσμού, σύμφωνα με τις αρχές της βιώσιμης κινητικότητας, όπου να ενθαρρύνονται κοινωνικές, εμπορικές, πολιτιστικές δραστηριότητες και αναψυχή».
Οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις, σύμφωνα με τα κατασκευαστικά σχέδια, είναι:
– Απαγόρευση εισόδου ιδιωτικών οχημάτων σε όλο το τμήμα της Μακαρίου.
– Επιτρεπόμενη είσοδος μόνο σε λεωφορεία με αμφίδρομη κίνηση, τοποθέτηση σύγχρονων στάσεων – στεγάστρων και ενίσχυση της συχνότητας των δρομολογίων.
– Εγκατάσταση «έξυπνου» συστήματος φώτων τροχαίας.
– Ελεγχόμενη είσοδος σε ιδιωτικά οχήματα – κατοίκων και τροφοδοσίας.
– Τοποθέτηση συστήματος ελεγχόμενης εισόδου – εξόδου οχήματων (License Plate).
Μόνο κάποια συμφέροντα εξυπηρετεί η διακίνηση του ιδιωτικού αυτοκινήτου
Δυστυχώς, κατόπιν προφανώς παρεμβάσεων προς εξυπηρέτηση οικονομικών και άλλων συμφερόντων, καταβάλλεται προσπάθεια παρέκκλισης από τις βασικές αυτές πρόνοιες.
Η ουσιαστική παρέκκλιση από τους όρους του Σχεδίου Βιώσιμης Κινητικότητας προτάθηκε με το επιχείρημα ότι «υπάρχει αδυναμία των Αρχών να ενισχύσουν τα δρομολόγια των λεωφορείων» -σημειώνουμε ότι είναι εκατομμύρια τα ευρώ που πληρώνουμε για αναβάθμιση των δρομολογίων των λεωφορείων. Προβάλλεται ακόμη ως επιχείρημα ότι δεν είναι έτοιμα τα στέγαστρα και τα «έξυπνα» φώτα τροχαίας, ότι δεν κατατέθηκε νομοσχέδιο που θα ρυθμίζει το σύστημα ελεγχόμενης εισόδου και εξόδου μηχανοκινήτων και ότι καθυστερεί το τμήμα της Λεωφόρου Μακαρίου, από τα φώτα τροχαίας της Αστυνομίας Λυκαβητού μέχρι τα φώτα τροχαίας του «Aluminium Tower», το οποίο εκτελείται από τα Δημόσια Εργα και το οποίο θα μονοδρομηθεί με κατεύθυνση προς το κέντρο. Να σημειώσουμε ότι έχει ήδη μονοδρομηθεί η λεωφόρος Καλλιπόλεως με κατεύθυνση την έξοδο από το κέντρο της Λευκωσίας, ως αμφίδρομο ζεύγος με τη Μακαρίου.
Ακολουθήστε το dialogos.com.cy, στο Google News
Οι τελευταίες ειδήσεις από την Κύπρο και τον κόσμο και όλη η επικαιρότητα στο dialogos.com.cy.