ΔΗΣΥ, ΔΗΚΟ, ΕΔΕΚ και Αλληλεγγύη βάζουν αυτοκίνητα στη Μακαρίου

Κατάργησαν τη μια λεωφορειολωρίδα και βάζουν το ιδιωτικό αυτοκίνητο

Η πλειοψηφία του Δημοτικού Συμβουλίου στο Δήμο Λευκωσίας προχώρησε ψες σε αλλαγή του αρχικού σχεδιασμού βιώσιμης κινητικότητας, αποφασίζοντας, όπως λέχθηκε, την «προσωρινή» μονοδρόμηση του τμήματος της λεωφόρου Μακαρίου που θα ανοίξει στις 7 Δεκεμβρίου. Αντί αντίστροφη κίνηση με δύο λωρίδες για το λεωφορείο, θα υπάρχει λεωφορειολωρίδα και μια λωρίδα για το ιδιωτικό αυτοκίνητο μόνο σε μια κατεύθυνση.


Κατεβάστε το  Dialogos App
Apple | Android | Huawei



Makariou 13 1 Scaled

Υπέρ αυτής ρύθμισης τάχθηκαν ο δήμαρχος Κ. Γιωρκάτζης και οι δημοτικοί σύμβουλοι του ΔΗΣΥ, ΔΗΚΟ, Κινήματος Αλληλεγγύης και ΕΔΕΚ και εναντίον οι δημοτικοί σύμβουλοι του ΑΚΕΛ και των Οικολόγων και ο δημοτικός σύμβουλος του ΔΗΚΟ Οδυσσέας Ελληνόπουλος, υποστηρίζοντας ότι δεν καλλιεργείται οδική συνείδηση με την «προσωρινότητα» του μέτρου και ότι θα προκληθεί οδικό κομφούζιο με ιδιωτικά αυτοκίνητα σε μια μόνο λωρίδα της Μακαρίου και αυτό σε βάρος της βιώσιμης κινητικότητας και της ποιότητας ζωής. Ενστάσεις φαίνεται να έχει και το Υπουργείο Μεταφορών, η Αστυνομία και το ΕΤΕΚ.

Makariou 10 1 Scaled

Να σημειώσουμε ότι η απόφαση θα πρέπει να εγκριθεί από τον Κεντρικό Οδικό Φορέα, κάτι πολύ δύσκολο, εκτός και εάν υπάρξουν πολιτικές παρεμβάσεις… Όλοι παραδέχονται ότι δεν μπορούν να ξεφύγουν από τον αρχικό σχεδιασμό του έργου.

Makariou 8 1 Scaled

Σημειώνεται ότι η αναβάθμιση του εμπορι­κού τριγώνου Στασικράτους – Μακαρίου – Ευα­γόρου συγχρηματοδοτείται από το Ταμείο Συνο­χής της Ε.Ε., στο πλαίσιο του Σχεδίου Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας, με προϋπολογισμό που υπολογίζεται ότι θα ξεπεράσει τα €26 εκ. Για την έγκαιρη, μάλιστα, παράδοση του τμήμα­τος της Μακαρίου (από τα φώτα τροχαίας της Αστυνομίας Λυκαβητού μέχρι τα φώτα τροχαί­ας του Λεβέντειου Μουσείου) έχει προσφερθεί στον εργολάβο φιλοδώρημα ύψους €850.000!

Σύμφωνα με την περιγραφή του σχεδιασμού από τον ίδιο τον Δήμο Λευκωσίας, «το έργο στο­χεύει στη μετατροπή του σε χώρο προσβάσιμο, ελκυστικό, ευχάριστο και φιλικό σε όλες τις ομά­δες πληθυσμού, σύμφωνα με τις αρχές της βι­ώσιμης κινητικότητας, όπου να ενθαρρύνονται κοινωνικές, εμπορικές, πολιτιστικές δραστηριό­τητες και αναψυχή».

Makariou 4 1 Scaled

Οι κυκλοφοριακές ρυθμί­σεις, σύμφωνα με τα κατασκευαστικά σχέδια, είναι:

– Απαγόρευση εισόδου ιδιωτικών οχημάτων σε όλο το τμήμα της Μακαρίου.

– Επιτρεπόμενη είσοδος μόνο σε λεωφορεία με αμφίδρομη κίνηση, τοποθέτηση σύγχρονων στάσεων – στεγάστρων και ενίσχυση της συχνό­τητας των δρομολογίων.

– Εγκατάσταση «έξυπνου» συστήματος φώ­των τροχαίας.

– Ελεγχόμενη είσοδος σε ιδιωτικά οχήματα – κατοίκων και τροφοδοσίας.

– Τοποθέτηση συστήματος ελεγχόμενης ει­σόδου – εξόδου οχήματων (License Plate).

Μόνο κάποια συμφέροντα εξυπηρετεί η διακίνηση του ιδιωτικού αυτοκινήτου

Δυστυχώς, κατόπιν προφανώς παρεμβάσε­ων προς εξυπηρέτηση οικονομικών και άλλων συμφερόντων, καταβάλλεται προσπάθεια πα­ρέκκλισης από τις βασικές αυτές πρόνοιες.

Η ουσιαστική παρέκκλιση από τους όρους του Σχεδίου Βιώσιμης Κινητικότητας προτάθη­κε με το επιχείρημα ότι «υπάρχει αδυναμία των Αρχών να ενισχύσουν τα δρομολόγια των λεω­φορείων» -σημειώνουμε ότι είναι εκατομμύρια τα ευρώ που πληρώνουμε για αναβάθμιση των δρομολογίων των λεωφορείων. Προβάλλεται ακόμη ως επιχείρημα ότι δεν είναι έτοιμα τα στέγαστρα και τα «έξυπνα» φώτα τροχαίας, ότι δεν κατατέθηκε νομοσχέδιο που θα ρυθμίζει το σύστημα ελεγχόμενης εισόδου και εξόδου μη­χανοκινήτων και ότι καθυστερεί το τμήμα της Λεωφόρου Μακαρίου, από τα φώτα τροχαίας της Αστυνομίας Λυκαβητού μέχρι τα φώτα τρο­χαίας του «Aluminium Tower», το οποίο εκτε­λείται από τα Δημόσια Εργα και το οποίο θα μονοδρομηθεί με κατεύθυνση προς το κέντρο. Να σημειώσουμε ότι έχει ήδη μονοδρομηθεί η λεωφόρος Καλλιπόλεως με κατεύθυνση την έξοδο από το κέντρο της Λευκωσίας, ως αμφί­δρομο ζεύγος με τη Μακαρίου.

Eιδήσεις από την Κύπρο και τον κόσμο, όλη η επικαιρότητα στο dialogos.com.cy.
Ακολουθήστε μας και στο Google News.