Πρακτικά δεν υπάρχει η δυνατότητα εφαρμογής της νομοθεσίας και τα παιδιά δεν πάνε εκδρομές…

 

Πρακτικές λύσεις στο θέμα της μεταφοράς παιδιών ηλικίας κάτω των έξι ετών με λεωφορεία για σκοπούς σχολικών εκδρομών και άλλων δραστηριοτήτων θα αναζητήσει το Υπουργείο Μεταφορών για να τις παρουσιάσει ενώπιον της Βουλής.

Στη χθεσινή συνεδρία της Επιτροπής Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων, στην παρουσία του Προέδρου της Βουλής Δημήτρη Συλλούρη και τριών Υπουργών, ανατέθηκε στον Υπουργό Μεταφορών Γιάννη Καρούσο και στο Υπουργείο να προχωρήσουν σε δοκιμές, ώστε να διαπιστωθεί στην πράξη κατά πόσο μπορούν να εφαρμοστούν πρακτικά και με ασφάλεια οι πρόνοιες τις σχετικής νομοθεσίας που ψηφίστηκε πέρσι.

Να σημειωθεί ότι μετά τις αντιδράσεις εμπλεκόμενων, η σχετική νομοθεσία είχε ανασταλεί για ένα χρόνο, μέχρι τον περασμένο Ιούνιο. Με την ισχύ της νομοθεσίας, όπως αναφέρθηκε στη Βουλή, τα παιδιά, κυρίως προσχολικής ηλικίας, παραμένουν περιορισμένα στα σχολεία τους και δεν πηγαίνουν εκδρομές ή άλλες δραστηριότητες, αφού πρακτικά θεωρείται ότι δεν υπάρχει η δυνατότητα εφαρμογής της νομοθεσίας.

Η Πρόεδρος της Βουλής, τονίζοντας ότι προτεραιότητα πρέπει να έχει η ασφάλεια των παιδιών, σημείωσε ότι δεν πρέπει τα παιδιά να μένουν εγκλωβισμένα στα σχολεία γιατί δεν μπόρεσε η πολιτεία να βρει μια λύση. Ανέφερε ότι θα μπορούσαν κάποιες εταιρείες λεωφορείων να δώσουν προσφορές για ειδικές διαδρομές. Τόνισε ότι η λύση πρέπει να είναι τεχνοοικονομική και ζήτησε από τον Υπουργό Μεταφορών να φέρει λύσεις επί του πρακτέου εντός 2-3 εβδομάδων.

Κοινή αντίληψη στην Επιτροπή ήταν ότι η όποια νομοθεσία θα πρέπει να επεκταθεί και στις μετακινήσεις παιδιών με λεωφορεία από και προς το σχολείο και όχι μόνο για σχολικές εκδρομές.

Κατά τη συνεδρία της Επιτροπής, ο Υπουργός Μεταφορών, Γιάννης Καρούσος, δεσμεύτηκε να κάνει μια πρακτική άσκηση, όπου σε λεωφορεία με ζώνες τριών σημείων, όπως προνοεί η νομοθεσία, θα εφαρμοστούν τα κατάλληλα παιδικά καθίσματα στην παρουσία γονιών, δασκάλων αλλά και των ιδίων των παιδιών, ώστε να παρατηρηθεί κατά πόσο η διαδικασία αυτή είναι εφικτή και ασφαλής για τα παιδιά και κατά πόσο υπάρχουν προβλήματα. Στη συνέχεια, όπως είπε, το Υπουργείο θα έρθει εκ νέου στην Επιτροπή με πρακτικές λύσεις.
Εξέφρασε την άποψη ότι το Υπουργείο θεωρεί ότι μπορεί να εφαρμοστεί η νομοθεσία, αλλά παράλληλα είπε ότι θα πρέπει να διευκρινιστεί ποιος θα έχει την ευθύνη για τη σωστή εφαρμογή της στο λεωφορείο. Εξέφρασε την άποψη ότι θα πρέπει να την έχει ο ιδιοκτήτης του λεωφορείου με την ανάλογη χρέωση.

Αναφερόμενος σε στοιχεία που συγκέντρωσε το Υπουργείο, ο κ. Καρούσος είπε ότι αυτή τη στιγμή τα λεωφορεία που διαθέτουν ζώνες τριών σημείων είναι 68 στη Λευκωσία με 1.931 θέσεις, στη Λεμεσό 50 με 1.271 θέσεις, στη Λάρνακα 35 με 988 θέσεις, στην Πάφο 47 με 1.018 θέσεις και στην Αμμόχωστο 5 με 79 θέσεις.

Ο αναπληρωτής διευθυντής του Τμήματος Οδικών Μεταφορών, Γιάννης Νικολαΐδης, ανέφερε ότι η μέγιστη ασφάλεια είναι ένα παιδάκι να μετακινείται στο σωστό κάθισμα με ράχη, το οποίο να είναι ορθά τοποθετημένο σε ζώνη τριών σημείων, ενώ, όπως είπε, αν δεν τοποθετηθεί το κάθισμα σωστά ή αν δεν τοποθετηθεί το κατάλληλο κάθισμα σε ζώνη τριών σημείων, είναι περισσότερο επικίνδυνο.