Αποδεκατισμένα τα τμήματα εκμάθησης τουρκικών, όπως καταδεικνύουν τα στοιχεία που κατέθεσε στη Βουλή ο Υπουργός Παιδείας, Κώστας Χαμπιαούρης, απαντώντας σε ερώτηση του βουλευτή των Οικολόγων, κ. Γιώργου Περδίκη, ο οποίος ζήτησε ενημέρωση σχετικά με την υλοποίηση του προγράμματος Διδασκαλίας της Τουρκικής Γλώσσας, αλλά και της εκμάθησης τουρκικών γενικότερα.

Σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία διδασκαλίας της τουρκικής γλώσσας για την περίοδο 2003- 2004 έως 2018-2019, ο αριθμός των μαθητών που επιλέγουν την εκμάθηση της τουρκικής κατέβηκε στα τάρταρα, αφού από τους 607 μαθητές το 2010- 2011 κατέβηκε στους 27 το 2017-2018 και στους 24 για τη σχολική χρονιά 2018-2019. Σαν να μην έφτανε αυτό, στην επιστολή του Υπουργείου Παιδείας στη Βουλή αναφέρεται ότι με την εφαρμογή του Νέου Ωρολογίου Προγράμματος για τη Β’ και Γ’ τάξη, οπόταν καταργήθηκε η ελεύθερη επιλογή μαθημάτων και εισήχθηκε η επιλογή κατευθύνσεων, οι ξένες γλώσσες τέθηκαν ανάμεσα στα μαθήματα επιλογής, με αποτέλεσμα τη μείωση στην επιλογή του μαθήματος των τουρκικών.

Επιπρόσθετα, αποφεύγεται επιμελώς από τον Υπουργό Παιδείας η απάντηση όσον αφορά στη μείωση των καθηγητών Τουρκικών και αναφέρεται ότι με την εφαρμογή του Ενιαίου Λυκείου μέχρι τη σχολική χρονιά 2015-2016, οι μαθητές/τριες ήταν υποχρεωμένοι να επιλέξουν δύο ξένες γλώσσες για τη Β’ και Γ’ τάξη από τις επτά που προσφέρονταν (Αγγλικά, Γαλλικά, Γερμανικά, Ισπανικά, Ιταλικά, Ρωσικά, Τουρκικά), που εμμέσως πλην σαφώς μπορεί να θεωρηθεί ότι προχωρά η μείωση του αριθμού καθηγητών Τουρκικών. Τα στοιχεία αυτά έρχονται να συμπληρώσουν το παζλ της κυβερνητικής πολιτικής όσον αφορά την κουλτούρα επανένωσης και ειρήνης, ξεκινώντας από το λιγότερο επώδυνο που είναι η εκμάθηση της γλώσσας της άλλης κοινότητας.

Μετά τις δηλώσεις του Προέδρου της Δημοκρατίας κατά το διάγγελμά του για την αποκεντρωμένη ομοσπονδία, όσον αφορά την καλλιέργεια κουλτούρας επανένωσης και ειρήνης, έρχονται τα στοιχεία του υπουργού του να συμπληρώσουν την εικόνα των κυβερνητικών προθέσεων.

Και όλα αυτά ενώ στην τ/κ κοινότητα προωθήθηκε, σύμφωνα με παλαιότερο ρεπορτάζ της «Κυριακάτικης Χαραυγής», η αύξηση των ωρών εκμάθησης Ελληνικών και εκπαιδευτικών για το σκοπό αυτό, εξαιτίας του ενδιαφέροντος από το μαθητόκοσμο, που φαίνεται να καλλιεργείται, όπως διευκρινίστηκε τότε και από τον Σενέρ Ελτζίλ της συντεχνίας Τ/κ εκπαιδευτικών.

Άννα Μισιαούλη