Το μεγαλύτερο πρόβλημα της ευρύτερης περιοχής Πόλεως Χρυσοχούς είναι το κακό και ανεπαρκές οδικό δίκτυο και συγκεκριμένα ο αυτοκινητόδρομος Πάφου-Πόλεως. Οι κάτοικοι και οι δημοτικές Αρχές έλαβαν υποσχέσεις και δεσμεύσεις από όλες τις κυβερνήσεις από τη δεκαετία του ’80 για τη δημιουργία νέου δρόμου.

Το θέμα βρίσκεται σήμερα σε πλήρη στασιμότητα, τονίζει στη «Χ» ο δήμαρχος Πόλεως, Αγγελος Οδυσσέως, προσθέτοντας πως δεν γνωρίζει τις προθέσεις της κυβέρνησης για το θέμα.

Η μεγάλη απόσταση και ο κακός δρόμος αποτελούν αρνητικό παράγοντα για την οικονομική ανάπτυξη και την ευημερία των κατοίκων της περιοχής.
Υπό τις περιστάσεις, οι κάτοικοι και οι δημοτικές Αρχές θεωρούν ότι πρέπει να γίνει βελτίωση του υφιστάμενου οδικού δικτύου μέχρι να ξεκινήσει η κατασκευή του νέου δρόμου.

Ο δρόμος είχε τη δική του… πονεμένη ιστορία

«Σήμερα βρισκόμαστε στο σκότος, δεν γνωρίζουμε πού βρίσκεται το θέμα», δήλωσε στη «Χ» ο Κυριάκος Κυριάκου, δημοτικός σύμβουλος ΑΚΕΛ στο Δήμο Πόλεως Χρυσοχούς. «Η ιστορία αυτή είναι πονεμένη. Δόθηκαν και αποζημιώσεις για απαλλοτριώσεις σε πολύ κόσμο, αλλά τα πράγματα έμειναν και πάλι στάσιμα» τόνισε χαρακτηριστικά.

Σημείο αναφοράς το κάμπινγκ

Σημείο αναφοράς για την περιοχή αποτελεί το κάμπινγκ της Πόλης Χρυσοχούς. Εχει εξασφαλιστεί πολεοδομική άδεια για βελτίωση των υφιστάμενων εγκαταστάσεων, όπως είναι οι χώροι υγιεινής και σύντομα θα προκηρυχθούν προσφορές για στρατηγικό επενδυτή.

Παράλληλα ο δήμος καταβάλλει προσπάθειες για συγχρηματοδότηση του έργου από ευρωπαϊκά κονδύλια.

Αυτό που αναμένεται για να προχωρήσει η διαδικασία είναι να δοθούν οι άδειες οικοδομής.

Αμέσως μετά τις γιορτές θα πραγματοποιηθεί σύσκεψη με τους εμπλεκόμενους για να προχωρήσει η διαδικασία.

«Ο χώρος αυτός είναι πολύ σημαντικός γιατί διαδραμάτισε σημαντικό ρόλο στην προώθηση του τουρισμού στην περιοχή. Μπορεί να καταστεί ένας από τους πιο ελκυστικούς κατασκηνωτικούς χώρους της Μέσης Ανατολής», τονίζει ο δήμαρχος της Πόλης.

Το κάμπινγκ ήταν υπό την ευθύνη του Τμήματος Δασών, το οποίο το εκμίσθωσε στο Δήμο Πόλεως για μακροχρόνιο διάστημα, υπό την προϋπόθεση όμως ότι θα βρει σύντομα στρατηγικό επενδυτή και θα ακολουθηθεί το Master Plan που έχει τεθεί ενώπιόν τους.

Στόχος είναι να δημιουργηθούν κάποιες καινούριες υποδομές που να συνάδουν με το χώρο και οι οποίες να μπορούν να προσελκύσουν καλοκαιρινά σχολεία από το εξωτερικό ή γκρουπ ηλικιωμένων κ.ο.κ.

Το Master Plan προνοεί μεταξύ άλλων ότι δεν θα αλλοιωθεί ο χαρακτήρας του χώρου με τα αντίσκηνα, θα φτιαχτούν κάποιοι δρόμοι, θα ανακαινιστούν οι χώροι υγιεινής κ.λπ.

Ανάγκη για νέες ξενοδοχειακές μονάδες

Από την περιοχή λείπουν οι τουριστικές υποδομές. Δεν υπάρχουν πολλά ξενοδοχεία. Ενα από τα προβλήματα για νέες επενδύσεις σε αυτό τον τομέα είναι η απαγόρευση ανέγερσης πέραν των τριών ορόφων. Οι Αρχές και οι κάτοικοι της Πόλης διαμαρτύρονται γιατί σε όλες τις τουριστικές περιοχές της Κύπρου υπάρχει υψηλότερος συντελεστής δόμησης, ενώ στην Πόλη υπάρχει αυτός ο περιορισμός, όπως μας είπε ο δημοτικός σύμβουλος του ΑΚΕΛ, Κυριάκος Κυριάκου.
Γίνεται προσπάθεια να αυξηθεί ο συντελεστής σε κάποιες περιοχές έτσι ώστε να προσελκύσουν επενδυτές για ανέγερση ξενοδοχείων.

Ελπίδα για αλλαγές στα Τοπικά Σχέδια

Οπως μας εξήγησε ο δήμαρχος της Πόλης, Αγγελος Οδυσσέως, το πρόβλημα ξεκινά από τα Τοπικά Σχέδια με τις πολλές απαγορεύσεις και περιορισμούς. Εκφράζει παράλληλα την ελπίδα ότι με την οριστικοποίηση των Τοπικών Σχεδίων θα ικανοποιηθούν κάποια από τα αιτήματα του δήμου για να γίνει η περιοχή πιο ελκυστική στους επενδυτές.

Το λιμάνι και τα κρουαζιερόπλοια

Μεγάλο κεφάλαιο για την περιοχή αποτελεί και το λιμάνι του Λατσιού, το οποίο είναι πιο μεγάλο από της Κάτω Πάφου.

Η σωστή αξιοποίηση του λιμανιού θα βοηθήσει στην ανάπτυξη και προώθηση ναυτικού τουρισμού.

Διακαής πόθος για την περιοχή είναι η ανάπλαση του λιμανιού έτσι ώστε να μπορούν να αγκυροβολήσουν κρουαζιερόπλοια. Σε μια τέτοια εξέλιξη αλλάζει ο τουριστικός χάρτης και δημιουργούνται νέες προοπτικές.

Το περασμένο καλοκαίρι υπήρξε μια σημαντική εξέλιξη μέσα από ιδιωτική πρωτοβουλία από μια τουριστική εταιρεία, η οποία έφερε ένα κρουαζιερόπλοιο με Γερμανούς τουρίστες.

Αυτό που επιδιώκει ο δήμος είναι να ενταχθεί το λιμάνι του Λατσιού στα δρομολόγια των κρουαζιερόπλοιων. Θα αντισταθμίσει παράλληλα και τις αρνητικές επιπτώσεις από την έλλειψη οδικού δικτύου.

Σήμερα, μπορούν τα κρουαζιερόπλοια να αγκυροβολούν στα ανοιχτά του λιμανιού και να επιβιβάζονται με βάρκες οι τουρίστες. Η περιοχή προσφέρεται γιατί δεν υπάρχουν θαλάσσια ρεύματα και κύματα και διότι γειτνιάζει με τον Ακάμα.

Το Limni Bay Resort

Στην περιοχή Λίμνη υπάρχουν μεγαλεπήβολα σχέδια για τη δημιουργία του Limni Bay Resort από τον Ομιλο Σιακόλα. Για τη συγκεκριμένη ανάπτυξη υπάρχουν μεγάλες προσδοκίες για την περιοχή και αναμένεται να δημιουργηθούν πολλές θέσεις εργασίας.

Στο πρότζεκτ προγραμματίζεται μεταξύ άλλων η δημιουργία δύο γηπέδων γκολφ υψηλών προδιαγραφών, τα οποία θα προσελκύσουν ποιοτικό τουρισμό. Για το έργο θα αξιοποιηθεί τεράστια έκταση γης στον πανέμορφο Κόλπο της Χρυσοχούς. Προβλέπεται επίσης να ανεγερθούν εξοχικές κατοικίες και ξενοδοχείο πέντε αστέρων.

Σε επικοινωνία που είχε ο δήμαρχος Πόλεως, Αγγελος Οδυσσέως, με τον Νίκο Σιακόλα, ο επιχειρηματίας ανέφερε ότι τα έργα θα ξεκινήσουν στα μέσα του 2015.

Υπό ανέγερση και τετράστερο ξενοδοχείο

Υπάρχει ενδιαφέρον για επενδύσεις από ιδιώτες. Σύντομα μάλιστα ξεκινά η ανέγερση τετράστερου ξενοδοχείου στην περιοχή του Λατσιού.

Το ξενοδοχείο θα είναι χωρητικότητας 200 περίπου κλινών και αποτελεί σύμπραξη Κύπριου και Ρώσου επιχειρηματία. Το συγκεκριμένο πρότζεκτ θα συμβάλει στην αύξηση των κλινών που προσφέρονται στην περιοχή.

Υπήρξε ενδιαφέρον και από άλλους Ρώσους επενδυτές.

Καθαρός και οικολογικός δήμος

Η Πόλη Χρυσοχούς είναι από τους πιο καθαρούς δήμους παρά το γεγονός ότι, όπως μάθαμε, ολόχρονα υπάρχουν μόνο δύο υπάλληλοι για την καθαριότητα. «Οφείλουμε ένα μεγάλο ευχαριστώ σε αυτούς τους ανθρώπους που κρατούν το σκυβαλοφόρο και μαζεύουν τα σκουπίδια. Είναι συνεπείς οι εργάτες μας», δηλώνει στη «Χ» ο δημοτικός σύμβουλος του ΑΚΕΛ, Κυριάκος Κυριάκου.

Ο Δήμος Πόλεως Χρυσοχούς είναι ο μόνος δήμος της Κύπρου που συμμετέχει στο Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα Eco-Smart City (Οικολογική Εξυπνη Πόλη).