
Εσκεμμένη κωλυσιεργία από πλευράς του κράτους κρατά στάσιμο το έργο της επιδιόρθωσης του κόμβου σύνδεσης του αεροδρομίου Λάρνακας με τη Δρομολαξιά και το Μενεού.
Αυτό ήταν το συμπέρασμα της συζήτησης του θέματος στην Επιτροπή Μεταφορών και Έργων της Βουλής, με τους βουλευτές του ΑΚΕΛ να διερωτώνται τι ακριβώς λέχθηκε σε κατ’ ιδίαν συνάντηση του τέως Υπουργού Μεταφορών και Έργων με τους ιδιοκτήτες της ιδιωτικής γης που χρειάζεται να απαλλοτριωθεί για να υλοποιηθεί το έργο.
Η στάση των κρατικών τμημάτων δημιούργησε πολλά ερωτηματικά, αφού δεν δόθηκε καμία επαρκής εξήγηση για το λόγο που δεν προχώρησε η αναγκαστική απαλλοτρίωση της γης για να ξεκινήσει η κατασκευή κυκλικού κόμβου στη θέση της φωτοελεγχόμενης συμβολής, ούτως ώστε να ομαλοποιηθεί η κυκλοφορία των αυτοκινήτων.
Τον Μάρτιο του 2022, όπως αποκαλύψαμε στη «Χ», ο τότε Υπουργός Μεταφορών και Έργων Γιάννης Καρούσος απάντησε γραπτώς στον βουλευτή του ΑΚΕΛ Ανδρέα Πασιουρτίδη ότι δεν μπορούσε να προχωρήσει ο κυκλικός κόμβος, επειδή ο ιδιοκτήτης της γης που χρειάζεται αρνείται να δώσει συγκατάθεση για απαλλοτρίωση τμήματος του τεμαχίου του.
Στη συνέχεια όμως, τον Ιούνιο, αποκαλύφθηκε ότι τα αρμόδια κρατικά τμήματα αποφάσισαν αναγκαστική απαλλοτρίωση της γης για σκοπούς δημοσίου συμφέροντος, κατόπιν έγκρισης του έργου από τον Φορέα Επίλυσης Κυκλοφοριακών Προβλημάτων.
Όπως όμως με έκπληξη διαπίστωσαν οι βουλευτές, αντί να προχωρήσει σε αναγκαστική απαλλοτρίωση, το κράτος ζήτησε συγκατάθεση του ιδιοκτήτη, κάτι που δεν συνάδει με τη διαδικασία αναγκαστικής απαλλοτρίωσης. Τα μέλη της Επιτροπής Μεταφορών και Έργων ζήτησαν εξηγήσεις που δεν δόθηκαν, αφήνοντας να εννοηθεί ότι το θέμα αφέθηκε να «κοιμηθεί» ώστε να εξυπηρετηθεί ο ιδιοκτήτης της γης.
Τάσος Περδίος
