€15 εκ. επιπλέον θα πληρώσουν όσοι αιτήθηκαν αναστολή δόσεων

Καταγγέλλεται δυσμενής μεταχείριση καταναλωτών έναντι τραπεζών

Ο Κυπριακός Σύνδεσμος Καταναλωτών σε ανακοίνωσή του αναφέρει πως μετά λύπης του παρατηρεί ότι η δυσμενής μεταχείριση των καταναλωτών έναντι των τραπεζών συνεχίζεται. Όπως αναφέρεται, στις 05 Απριλίου 2020 ο Σύνδεσμος, με αφορμή την ψήφιση του νόμου 33(Ι)/2020 και την έκδοση του Διατάγματος ΚΔΠ 134/2020, με δημόσια ανακοίνωσή του υποστήριξε ότι η 9μηνη αναστολή δόσεων δημιουργεί σοβαρές επιπρόσθετες οικονομικές υποχρεώσεις στους καταναλωτές και κάλεσε τους καταναλωτές, προτού αιτηθούν αναστολή των δόσεών τους, να πληροφορηθούν το επιπρόσθετο κόστος που θα έχουν.

Παράλληλα, κάλεσε τις τράπεζες να πληροφορούν τους καταναλωτές για το πραγματικό επιπρόσθετο κόστος που θα επιβαρυνθούν. Δυστυχώς, σημειώνει, οι τράπεζες μέχρι σήμερα αρνούνται να δώσουν αυτή την πληροφόρηση στους καταναλωτές, παρά και τις σχετικές παροτρύνσεις της Κεντρικής Τράπεζας. Σύμφωνα με τον σύνδεσμο, μέχρι τα μέσα Ιουνίου 2020 υποβλήθηκαν συνολικά (για νοικοκυριά και επιχειρήσεις) 50.586 αιτήσεις για αναστολή δόσεων, οι οποίες αντιστοιχούν με το συνολικό ποσό της αναστολής δόσεων του 1,37 δισ. ευρώ.

Σημειώνεται ότι το μέσο επιτόκιο του 1,37 δις που επιβλήθηκε στους καταναλωτές εκτιμάται στο 3,5%, τη στιγμή που το τρέχον επιτόκιο δανεισμού στην αγορά είναι κάτω του 2%. Αυτό σημαίνει ότι όσοι αιτήθηκαν αναστολή δόσεων θα πληρώσουν, μόνο για το χρονικό διάστημα των εννιά μηνών, το επιπρόσθετο συνολικό ποσό των 15 εκατομμυρίων, σε σύγκριση με το τρέχον επιτόκιο της αγοράς. Τα 15 εκατομμύρια θα αυξηθούν σημαντικά, αν ληφθούν υπόψη οι ανατοκισμοί τους μέχρι την πλήρη αποπληρωμή των δανείων.

Οι ειδήσεις από την Κύπρο και τον κόσμο και όλη η επικαιρότητα στο dialogos.com.cy. Ακολουθήστε μας και στο Google News