“Όπως μας επιβεβαίωσε η Κομισιόν, οι κυβερνήσεις είχαν ενημερωθεί από το 2013 πως με τις μελέτες που πραγματοποιήθηκαν σε ειδικά εργαστήρια του Κοινού Ερευνητικού Κέντρου επιβεβαιώθηκε πως μπορούσαν να υπάρξουν συστήματα αναστολής που αλλοιώνουν τις μετρήσεις των εκπομπών. Σας ρωτάμε γιατί δεν λάβατε μέτρα από τότε και εσείς απαντάτε ότι πήρατε όλα τα μέτρα μετά που ξέσπασε το σκάνδαλο. Γιατί έπρεπε να ξεσπάσει το σκάνδαλο της Volkswagen για να προβείτε σε οποιεσδήποτε ενέργειες; ” Αυτά τόνισε ο Ευρωβουλευτής του ΑΚΕΛ, Ν. Συλικιώτης, στην ακρόαση που διοργάνωσε η εξεταστική επιτροπή του Ευρωκοινοβουλίου για το σκάνδαλο με τις μετρήσεις εκπομπών στην αυτοκινητοβιομηχανία. Στην ακρόαση συμμετείχε ως κύρια ομιλήτρια η Υπουργός Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Θαλάσσης της Γαλλία, κα Ségolène Royal.

Μιλώντας εκ μέρους της ομάδας της Ευρωπαϊκής Ενωτικής Αριστεράς, ο κ. Συλικιώτης υπενθύμισε πως η κυβέρνηση της Γαλλίας κατέχει το 20% των μετοχών της εταιρείας Renault. Υπογράμμισε δε πως η εταιρεία Renault το Γενάρη του 2016 απέσυρε 15.000 οχήματα για να διαπιστώσει κατά πόσο ανταποκρίνονται στα πρότυπα εκπομπών ρύπων. Το ζητούμενο, είπε, ήταν να λάβετε υπόψη τα αποτελέσματα της έρευνας από το Κοινό Ερευνητικό Κέντρο πως υπήρχε η δυνατότητα αλλοίωσης των μετρήσεων και να λάβετε άμεσα μέτρα και όχι να ενεργήσετε μονάχα μετά που ξέσπασε το σκάνδαλο.

Κλείνοντας ο κ. Συλικιώτης τόνισε πως λόγω της απουσίας αποτελεσματικού ελέγχου φαίνεται πως όχι μόνο η Volkswagen αλλά και άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες εμπλέκονται σε σκάνδαλα, όπως έχει ήδη εκτιμήσει και το Διεθνές Συμβούλιο Καθαρών Μεταφορών από τα πρώτα ευρήματα της έρευνας του στην Γαλλία.

Απαντώντας στον κ. Συλικιώτη, η κα Royal, αρνήθηκε πως υπήρξε οποιαδήποτε ενημέρωση σχετικά με την δυνατότητα αλλοίωσης των εκπομπών. Υποστήριξε δε πως το μόνο που γνώριζαν είναι πως υπάρχει διαφορά στις μετρήσεις εκπομπών που γίνονται στα εργαστήρια σε σχέση με τις μετρήσεις σε πραγματικές συνθήκες δρόμου.