Ειδική εκπαίδευση: Παρουσιάστηκε χθες το προσχέδιο, σε 18 μήνες οι Κανονισμοί

Προβληματισμός επικρατεί για το νομοσχέδιο που αφορά την Ενιαία Δημόσια Εκπαίδευση Παιδιών και το οποίο ρυθμίζει ζητήματα που άπτονται της ειδικής εκπαίδευσης. Το προσχέδιο του νομοσχεδίου παρουσιάστηκε χθες στην Επιτροπή Παιδείας της Βουλής με τους Κανονισμούς που το διέπουν να απουσιάζουν και να αναμένονται μετά από 18 μήνες.

Την ίδια ώρα υπάρχουν ανησυχίες, κυρίως εκ μέρους των κομμάτων ΑΚΕΛ και ΔΗΚΟ, πως θα παραμένει εν τέλει ακόμη ένας νόμος στα χαρτιά αφού είναι πολύ θεωρητικός με επιμέρους αδυναμίες. Χαρακτηριστικά αναφέρθηκε πως αν και προβλέπεται να υπάρχουν ειδικοί εκπαιδευτικοί σε κάθε σχολείο, όπως για παράδειγμα εκπαιδευτικοί ψυχολόγοι, οι αρμόδιοι είπαν ότι θα γίνει καταγραφή των αναγκών και ανακατανομή των ειδικών εκεί και όπου χρειάζεται.

Γεγονός ωστόσο που γεννά ερωτηματικά δεδομένου του γεγονότος ότι οι εκπαιδευτικοί ψυχολόγοι που εργοδοτούνται σήμερα δεν επαρκούν για τις υφιστάμενες ανάγκες πόσω μάλλον για επιπρόσθετες. Παράλληλα ο βουλευτής του ΑΚΕΛ Γιώργος Τ. Γεωργίου έθεσε το ερώτημα εάν έχουν ληφθεί υπόψιν και τα αποτελέσματα του διαλόγου που αφορά την ασφάλεια και υγεία. Από την πλευρά του ο πρόεδρος της Επιτροπής Παιδείας και βουλευτής του ΔΗΣΥ, Κυριάκος Χατζηγιάννης, ανέφερε ότι το περιεχόμενο του προκαταρκτικού κειμένου του σχεδίου νόμου είναι αποτέλεσμα μακράς διαβούλευσης του Υπουργείου Παιδείας και εμπειρογνωμόνων της ΕΕ και όλων των φορέων εκπαίδευσης στην Κύπρο και εκφράζει την άποψη ότι αντιμετωπίζει σε μεγάλο βαθμό τις αδυναμίες της ειδικής εκπαίδευσης, που τα τελευταία χρόνια εντοπίστηκαν.

Ωστόσο, όπως πρόσθεσε, θα ακολουθήσουν περαιτέρω διαβουλεύσεις με τους εμπλεκόμενους φορείς. Να σημειώσουμε πως σκοπός του νομοσχεδίου είναι η δημιουργία ενός νομοθετικού πλαισίου που να εξασφαλίζει ένα εκπαιδευτικό σύστημα χωρίς αποκλεισμούς και να περιλαμβάνει ένα ολοκληρωμένο πλαίσιο δράσης, για την παροχή ποιοτικής εκπαίδευσης όλων των παιδιών.

Με το νομοσχέδιο δίνεται έμφαση στον ενεργό ρόλο και τη συμμετοχή των γονέων/κηδεμόνων και των παιδιών στην εκπαιδευτική διαδικασία. Οι γονείς θα συμμετέχουν ως ίσοι εταίροι σε όλες τις εκπαιδευτικές διαδικασίες. Οι απόψεις τους θα λαμβάνονται υπόψιν κατά τη διαδικασία αξιολόγησης και λήψης απόφασης, με βάση το καλώς νοούμενο συμφέρον του παιδιού. Το νομοσχέδιο διασφαλίζει ότι οι οικογένειες ενημερώνονται για τις ανάγκες του παιδιού μέσα από τη στενή συνεργασία με τα σχολεία και με τις «Ομάδες Αξιολόγησης και Στήριξης». Σε ό,τι αφορά τα Ειδικά Σχολεία αυτά θα μετεξελιχθούν σε Κέντρα Στήριξης για την Ενιαία Εκπαίδευση παρέχοντας τεχνογνωσία και στήριξη προς τους εκπαιδευτικούς, προκειμένου να αυξήσουν τις γνώσεις και δεξιότητές τους σχετικά με τη διαχείριση διαφορετικών αναγκών των παιδιών.

 

Ελένη Κωνσταντίνου

Google News icon Aκολουθήστε μας στο Google News

Οι τελευταίες ειδήσεις από την Κύπρο και τον κόσμο και όλη η επικαιρότητα στο dialogos.com.cy