ΕΚΥΣΥ ΠΕΟ για ΕΕΕ: «Αφάνταστη ταλαιπωρία – Καταιγισμός διαμαρτυριών»

Έλα στο Google News

Ο λανθασμένος προγραμματισμός ταλαιπωρεί τους ευάλωτους κοινωνικά πολίτες

Κόλαφο για την κυβέρνηση και το Υπουργείο Εργασίας χαρακτήρισε το ΑΚΕΛ την έκθεση της Επιτρόπου Διοικήσεως για το θεσμό του ΕΕΕ, η οποία κάνει λόγο για απρόσωπη προσέγγιση και συστημικά προβλήματα επί του ζητήματος που δημιουργούν μεγάλη καθυστέρηση τόσο στην εξέταση των αιτημάτων όσο και στην καταβολή των πληρωμών.

Συγκεκριμένα, σε χθεσινή ανακοίνωση του εκπροσώπου Τύπου του ΑΚΕΛ, Γιώργου Κουκουμά, τονίζεται ότι η Επίτροπος επιβεβαιώνει όσα βιώνουν χιλιάδες πολίτες εδώ και χρόνια.

Υπογραμμίζει πως οι αιτητές του ΕΕΕ αναμένουν για μήνες την εξέταση των αιτήσεών τους, εξ υπαιτιότητας του κράτους και όχι δικής τους, γνωστοποιώντας ότι ταλαιπωρούνται διπλά με άσκοπη γραφειοκρατία και απαίτηση για προσκόμιση νέων πιστοποιητικών.

Και όλα αυτά, προσθέτει, σε βάρος των πιο ευάλωτων κοινωνικά πολιτών του τόπου, ανθρώπων που βασίζονται σε αυτό το επίδομα για να ζήσουν.

Παρατηρεί πως επτά χρόνια μετά την εισαγωγή του ΕΕΕ είναι φανερό ότι διαψεύδονται παταγωδώς οι δεσμεύσεις της κυβέρνησης ότι με το ΕΕΕ οι πολίτες θα στηρίζονταν άμεσα και αποτελεσματικά.

«Η Κύπρος χρειάζεται μια σύγχρονη και προοδευτική κοινωνική πολιτική, με υπηρεσίες προσβάσιμες στον πολίτη, που να αγκαλιάζουν -και να μην ταλαιπωρούν- τις ευάλωτες ομάδες του τόπου, οι οποίοι χρειάζονται περισσότερο από όλους κοινωνική και οικονομική στήριξη», καταλήγει.

«Αυτά που η ΕΚΥΣΥ κατάγγελλε τα τελευταία χρόνια επιβεβαιώνονται με την έκθεση της Επιτρόπου Διοικήσεως», δήλωσε στη «Χαραυγή» ο ΓΓ της ΕΚΥΣΥ ΠΕΟ, Κώστας Σκαρπάρης.

Η ΕΚΥΣΥ, πρόσθεσε, δέχεται καταιγισμό τηλεφωνημάτων διαμαρτυρίας από τους συνταξιούχους που θέλουν να τηλεφωνήσουν στα γραφεία διαχείρισης επιδομάτων πρόνοιας για να πληροφορηθούν για την εξέταση της αίτησής τους, διότι παρατηρείται αφάνταστη ταλαιπωρία.

«Εάν τολμήσουν να παν οι αιτούντες του ΕΕΕ στα γραφεία, υπάρχουν φρουροί που δεν τους επιτρέπουν να εισέλθουν για να ενημερωθούν σχετικά με την αίτησή τους», τόνισε.

Παρατήρησε ότι περνάει ένα μεγάλο χρονικό διάστημα για να φθάσει μία αίτηση στην Υπηρεσία Διαχείρισης Επιδομάτων που εδρεύει στη Λευκωσία από τα κατά τόπους ΚΕΠ και επεσήμανε ότι δεν ευθύνεται το αρμόδιο προσωπικό για την καθυστέρηση, αλλά ο λανθασμένος προγραμματισμός και η υποστελέχωση.

Ο Κ. Σκαρπάρης έφερε ως παράδειγμα ότι ζητείται ιστορικό κατανάλωσης του ηλεκτρικού ρεύματος από τον αιτούντα, για να διαπιστώσει η Υπηρεσία εάν είναι μόνιμος κάτοικος Κύπρου. «Εάν είναι κάποιος μόνιμος κάτοικος Κύπρου, διαπιστώνεται από την υπογραφή εκ των προτέρων από τον κοινοτάρχη», εξήγησε.

Σε επικοινωνία που είχαμε με το υπουργείο, επεσήμανε ότι αξιολογείται η έκθεση της Επιτρόπου, προσθέτοντας πως κάθε εισήγηση είναι καλοδεχούμενη και υπάρχουν ορισμένα σημεία εντός της έκθεσης που το υπουργείο θέλει να εγκύψει για να βελτιώσει την όλη διαδικασία, τόσο προς όφελος του αιτητή όσο και της Υπηρεσίας.

Κωστής Πιτσιλλούδης

Eιδήσεις από την Κύπρο και τον κόσμο, όλη η επικαιρότητα στο dialogos.com.cy.
Ακολουθήστε μας και στο Google News.