Έμεινε στα χαρτιά ο Παρακαμπτήριος της Λεμεσού

Οι κόμβοι από τη Γερμασόγεια μέχρι τα Πολεμίδια θα συνεχίσουν να ταλαιπωρούν και τα επόμενα χρόνια

Με την ελπίδα, όπως όλα δείχνουν, θα μεί­νουν οι Τοπικές Αρχές αλλά και οι πολίτες της μείζονος Λεμεσού, που ανέμεναν ότι το τεράστιο κυκλοφοριακό πρόβλημα που παρουσιάζεται ιδιαίτερα στους πέντε κυκλικούς κόμβους του αυτοκινητόδρομου θα μειωνόταν σε σημαντικό βαθμό με την κατασκευή νέου Παρακαμπτήριου που θα κάλυπτε τη διαδρομή από τη Γερμασό­γεια μέχρι και τα Πολεμίδια (με βάση και τις σχε­τικές εξαγγελίες και προγραμματισμούς της κυ­βέρνησης από το 2015).

Το πρόβλημα όχι μόνο θα συνεχίσει να υπάρ­χει, άγνωστο ακόμα για πόσα χρόνια, αλλά είναι βέβαιο ότι συνεχώς θα οξύνεται, κυρίως στις ει­σόδους και εξόδους προς τους αντίστοιχους δή­μους, με δεδομένη τη συνεχή διεύρυνση των οι­κιστικών αναπτύξεων στις περιοχές που εκτεί­νονται βόρεια του αυτοκινητόδρομου και της επακόλουθης αύξησης του αριθμού των οχη­μάτων. Η αρνητική αυτή εκτίμηση προκύπτει μέσα από το περιεχόμενο πρόσφατης απαντη­τικής επιστολής του αρμόδιου Υπουργού Με­ταφορών, Επικοινωνιών και Έργων, Γιάννη Κα­ρούσου, προς τον βουλευτή του ΑΚΕΛ Λεμεσού, Γιώργο Γεωργίου, ο οποίος είχε ζητήσει πριν από ένα περίπου χρόνο ενημέρωση για το πού βρίσκονται οι διαδικασίες που αφορούν την κα­τασκευή του Παρακαμπτήριου Δρόμου της Λε­μεσού και τη σύνδεσή του με τον Κάθετο Δρόμο Λιμανιού- Νοσοκομείου.

Στην επιστολή του ο βουλευτής της Λεμεσού τόνιζε την ανάγκη επίσπευσης αυτών των διαδι­κασιών, ώστε να ξεκινήσουν το ταχύτερο τα κα­τασκευαστικά έργα γι’ αυτό το ζωτικής σημασί­ας έργο, επισημαίνοντας το γεγονός ότι τα τε­λευταία χρόνια ο υπεραστικός αυτοκινητόδρο­μος καθώς και οι υπέργειες γέφυρες σε ώρες αιχμής μπλοκάρονται σε σημείο ανυπόφορο, με το πρόβλημα να είναι ιδιαίτερα έντονο στους κυ­κλικούς κόμβους Αγίας Φύλας, Πολεμιδιών και Αγίου Αθανασίου, όπου χρειάζεται κανείς περισ­σότερο από μια ώρα να φτάσει στον προορισμό του. Να σημειωθεί ότι οι συγκεκριμένοι κόμβοι αποτελούν και το βασικό οδικό δίκτυο σύνδεσης της Λεμεσού με δεκάδες κοινότητες της υπαί­θρου.

Το έργο, που σύμφωνα με το Τοπικό Σχέδιο Λεμεσού αποτελεί δρόμο πρωταρχικής σημα­σίας και περιλαμβάνει 4 λωρίδες κυκλοφορίας με κτιστή διαχωριστική νησίδα μήκους 10 χι­λιομέτρων, διαλαμβάνει τρία τμήματα κατά σει­ρά προτεραιότητας και σύμφωνα με την αναφο­ρά του Υπουργού, προς το παρόν υπάρχει κά­ποια προοπτική υλοποίησης μέσα στα επόμε­να χρόνια μόνο του ενός τμήματος του δρόμου, το οποίο αφορά τη συμβολή των λεωφόρων Ευ­αγόρα Λανίτη και Γιάννου Κρανιδιώτη με την οδό 1ης Απριλίου, μήκους δυο περίπου χιλιο­μέτρων. Το τμήμα αυτό του δρόμου είναι πολε­οδομικό με κόστος 8 εκ. ευρώ και έχει ενταχθεί στο Δημοσιονομικό Πλαίσιο 2021-2023. Έχουν ετοιμαστεί τα κατασκευαστικά σχέδια, αλλά χρει­άζεται, όπως επισημαίνεται, να γίνει αναθεώρη­ση και επικαιροποίησή τους. Στο ίδιο έργο, με βάση νέους σχεδιασμούς αντιπλημμυρικών έρ­γων του ΣΑΛΑ, θα ενταχθεί και διπλός οχετός μήκους 2,2 χιλιομέτρων για σκοπούς εκτροπής τμήματος του ποταμού της περιοχής Αγίας Φύ­λας, με κόστος 7 εκ. περίπου ευρώ.

Σε ό,τι αφορά τα χρονοδιαγράμματα που έχουν τεθεί, αναφέρεται, μεταξύ άλλων, ότι αφού ετοιμαστούν τα έγγραφα προσφορών ανα­μένεται ότι θα γίνει από το Τμήμα Δημοσίων Έρ­γων η προκήρυξη των προσφορών τον Φεβρου­άριο του 2021 με στόχο να αρχίσουν οι εργασίες τον Οκτώβριο του ίδιου έτους.

Σε ό,τι αφορά το δυτικό τμήμα του δρόμου (λεωφόρος Συνεργατισμού) που καλύπτει άλλα 2,2 χιλιόμετρα από τη συμβολή της λεωφόρου Γιάννου Κρανιδιώτη (όπου θα κατασκευαστεί κυκλικός κόμβος) μέχρι τη λεωφόρο Νίκαιας (κεντρικό δρόμος Γενικού Νοσοκομείου Λεμε­σού), η σχετική μελέτη βρίσκεται στο στάδιο της εκπόνησης και σ’ αυτήν περιλαμβάνεται και δι­απλάτυνση της λεωφόρου Νίκαιας από τη συμ­βολή της με τον Κάθετο Δρόμο που οδηγεί στην περιοχή του λιμανιού και αφορά άλλα 2,5 χιλιό­μετρα. Για το έργο αυτό που δεν έχει περιληφθεί στο Δημοσιονομικό Πλαίσιο 2019-2021 ανα­μένεται η ολοκλήρωση της επαναχωρομέτρη­σης ιδιωτικών τεμαχίων, ώστε να καταστεί δυ­νατή η οριστικοποίηση του ρυθμιστικού σχεδί­ου του έργου.

Τέλος, για το ανατολικό τμήμα του δρόμου, από την οδό 1ης Απριλίου μέχρι και τη Γερμα­σόγεια, αναφέρεται σαφώς ότι παρουσιάζει σο­βαρά προβλήματα χάραξης που έχουν να κά­νουν με τη μορφολογία της περιοχής κι ως εκ τούτου θα γίνει του χρόνου προκήρυξη προσφο­ράς για τεχνοοικονομική αξιολόγηση της όδευ­σης του δρόμου και ετοιμασία προμελέτης για βελτιστοποίησή της σε σχέση με το γεωμετρικό σχεδιασμό και τα κυκλοφοριακά δεδομένα.

Χρήστος Χαραλάμπους

Google News icon Aκολουθήστε μας στο Google News

Οι τελευταίες ειδήσεις από την Κύπρο και τον κόσμο και όλη η επικαιρότητα στο dialogos.com.cy