Ένας ΔΗΣΥ, πολύ.. Σύρου

Του ∆ηµήτρη Παλµύρη

Είναι τελικά η Ελένη Σταύρου – Σύρου το ολίσθηµα και η εξαίρεση την οποία πρέπει ο ∆ΗΣΥ να διαψεύδει ή µήπως η Σύρου είναι ο ∆ΗΣΥ; Να µε συγχωρέσουν οι Συναγερµικοί της νεοφιλελέ «προοδευτικότητας», αλλά το κόµµα τους αποδεικνύει συνέχεια το δεύτερο: πως ο ∆ΗΣΥ είναι πολύ Σύρου.

Θα πουν κάποιοι πως ο ∆ΗΣΥ δεν είπε πως ο Νιαζί Κιζίλγιουρεκ πήρε «άδεια από την Άγκυρα να κατεβεί στις εκλογές». Αυτά τα είπε η Σύρου. Θα πουν ακόµη πως ο ∆ΗΣΥ δεν είπε πως η Κυπριακή ∆ηµοκρατία είναι των Ελληνοκυπρίων. Κι αυτά η Σύρου τα είπε.

Αλήθεια ποιον νοµίζουν πως κοροϊδεύουν; Μήπως η Σύρου δεν είναι ∆ΗΣΥ; Πώς βρέθηκε στο ψηφοδέλτιό τους; Είναι καµιά τυχαία; Έκαναν «άνοιγµα» και δεν τους έκατσε; Όχι βέβαια. Η Σύρου είναι βουλευτής τους, ήταν και σύµβουλος του Προέδρου. ∆εν βρέθηκε τυχαία εκεί. ∆εν είναι πως πρώτη φορά την ακούν να µιλά και διαπιστώνουν: «Πω! Πω! Εθνικισµός! ∆εν ξέραµε». «Ελλάς, Κύπρος, Ένωσις» φώναζε και προχθές και βγήκαν να πουν πως είναι για την «ιστορικότητα» του συνθήµατος που το είπε η γυναίκα. Να σβήσουν καλέ την ιστορία; Ακίνδυνα πράγµατα αυτά, ε;

Αλλά και πάλι, δεν µπορεί να αποδίδεται αυτή η εθνικιστική υστερία µόνο στη Σύρου. Αυτή, ναι, έριξε και καµιά κουβέντα παραπάνω. Κουβέντες οι οποίες δεν ενόχλησαν καθόλου τα µαθηµένα στον εθνικισµό αυτιά του Συναγερµικού ψηφοφόρου. Όµως το πανηγύρι το είχε ξεκινήσει ο ίδιος ο Πρόεδρος, όταν άρχισε να µιλά για «δανεικές ψήφους» Τουρκοκυπρίων. Το σύνθηµα έπεσε. Μπορεί την πιο βρόµικη δουλειά να αναλαµβάνουν πιο αµφιλεγόµενοι χαρακτήρες, αλλά δεν θα αθωώνουµε κιόλας τους ηθικούς αυτουργούς.

Και αν νοµίζετε πως οι «δανεικές ψήφοι» ήταν µία ατυχής κουβέντα από τον Ηγέτη της Λύσης, τότε να πούµε για τον επίσηµο ∆ΗΣΥ που ανακάλυψε πως χρειάζεται να θέσει ερωτήµατα σε Νιαζί και ΑΚΕΛ για το θέµα της υποψηφιότητάς του ως Τουρκοκύπριου. ∆εν τα λένε όπως η Σύρου, αλλά µια χαρά αφήνουν σκιές για το τι συµφέροντα εκπροσωπεί ο ίδιος και το ΑΚΕΛ στην τ/κ κοινότητα.

Το κριτήριο για τον εθνικιστικό λόγο δεν είναι αν λέγεται ευθέως ή αν υπονοείται. Και είναι ακόµη µεγαλύτερη λαµογιά να πει κάποιος πως «συντηρούµε την καχυποψία απέναντι στους Τ/κ γιατί είµαστε σε εκλογές και δεν θέλουµε να πάνε οι ψήφοι στο ΕΛΑΜ, αλλά σε εµάς που τους ελέγχουµε».

Πάντως εάν και πώς ελέγχεται ο φασισµός, το έχει δείξει η ιστορία. Τέλος, αν κάποιος παρουσιάζεται σαν εθνικιστής και συµπεριφέρεται σαν εθνικιστής, τότε είναι εθνικιστής και αναπαράγει τον εθνικισµό έστω κι αν το κάνει για «καλό σκοπό».

Google News icon Aκολουθήστε μας στο Google News

Οι τελευταίες ειδήσεις από την Κύπρο και τον κόσμο και όλη η επικαιρότητα στο dialogos.com.cy