Με αφορμή/Ορίζοντας

«Εβδομάδα Κυπριακού Θεάτρου» με δύο παραστάσεις στην Αθήνα

Το Κυπριακό Κέντρο Διεθνούς Ινστιτούτου Θεάτρου σε συνεργασία με το Εθνικό Θέατρο της Ελλάδας παρουσιάζουν την πρώτη «Εβδομάδα Κυπριακού Θεάτρου», που θα φιλοξενηθεί στις σκηνές του Εθνικού Θεάτρου στην Αθήνα, στις 20 και 21 Σεπτεμβρίου 2022.

Σύμφωνα με ανακοίνωση του Κέντρου «στόχος της διοργάνωσης είναι η προβολή και η γνωριμία της σύγχρονης και συνεχούς συνεχώς εξελισσόμενης κυπριακής θεατρικής δημιουργίας στον ελλαδικό χώρο, η προώθηση αξιόλογων θεατρικών παραγωγών εκτός των κυπριακών συνόρων, καθώς και η δημιουργία ενός καλλιτεχνικού διαλόγου, με τα ελλαδικά θεατρικά σχήματα και το ελλαδικό κοινό».

Όπως αναφέρει η ανακοίνωση, «στη φετινή, πρώτη, διοργάνωση της «Εβδομάδας Κυπριακού Θεάτρου», συμμετέχουν δύο παραγωγές οι οποίες παρουσιάστηκαν με επιτυχία στις κυπριακές θεατρικές σκηνές το 2020 και το 2021.» Συγκεκριμένα, «η καταξιωμένη ηθοποιός Δέσποινα Μπεμπεδέλη επιστρέφει στο Εθνικό Θέατρο και ερμηνεύει τον μονόλογο του πολυβραβευμένου Κρίστοφερ Χάμπτον Μια ζωή γερμανική, σε σκηνοθεσία Ανδρέα Αραούζου και παραγωγή του Σατιρικού Θεάτρου και της Alpha Square, για μια μόνο παράσταση στην Κεντρική Σκηνή – Κτήριο Τσίλλερ στις 20 Σεπτεμβρίου». Το θέατρο ΑντίΛογος παρουσιάζει τη βραβευμένη παραγωγή Περιμένοντας τον Γκοντό σε διασκευή και σκηνοθεσία Κώστα Σιλβέστρου, με τους ηθοποιούς Izel Seylani και Γιώργο Κυριάκου, στη Σκηνή «Κατίνα Παξινού» – Θέατρο Rex στις 21 Σεπτεμβρίου.

Η «Εβδομάδα Κυπριακού Θεάτρου» διοργανώνεται από το Κυπριακό Κέντρο Διεθνούς Ινστιτούτου Θεάτρου, με τη στήριξη του Υφυπουργείου Πολιτισμού της Κυπριακής Δημοκρατίας και του Μορφωτικού Γραφείου της Πρεσβείας της Κυπριακής Δημοκρατίας στην Αθήνα – Σπίτι της Κύπρου.

Σημειώνεται ότι η «Εβδομάδα Κυπριακού Θεάτρου» αποτελεί μετεξέλιξη της «Εβδομάδας Κυπριακού Θεατρικού Έργου στην Αθήνα», η οποία πραγματοποιήθηκε την περίοδο 2009 – 2018 με έξι συνολικά διοργανώσεις.

(ΚΥΠΕ/ΑΑΓ/ΗΦ)

Παρατηρήσεις και εισηγήσεις για την εξέλιξη του θεσμού

Η μετεξέλιξη της «Εβδομάδας Κυπριακού Θεατρικού Έργου» σε «Εβδομάδα Κυπριακού Θεάτρου» είναι μια σημαντική διαφοροποίηση και θεωρώ ότι πρέπει να γίνει προσπάθεια –σε συνεργασία με το Υφυπουργείο Πολιτισμού στο οποίο εντάχθηκε η θεατρική ανάπτυξη αλλά και με τον ΘΟΚ, που έχει υπογράψει διάφορα μνημόνια στην Ελλάδα– να τύχει περαιτέρω στήριξης, οικονομικής κυρίως. Έτσι ώστε να μπορούν να ταξιδεύουν περισσότερες ή μεγαλύτερες παραγωγές και να παρουσιάζεται μια όσο το δυνατόν αντιπροσωπευτικότερη εικόνα του σύγχρονου κυπριακού θεάτρου.

Θα μπορούσε, επίσης, παράλληλα με τις παραστάσεις να προβάλλεται το κυπριακό θέατρο και με άλλους τρόπους: συζητήσεις με τη συμμετοχή Κύπριων καλλιτεχνών του θεάτρου, ομιλίες από θεατρολόγους ή κριτικούς, ακόμα, για παράδειγμα, μια έκθεση αφίσας και θεατρικών προγραμμάτων, παρουσίαση οπτικογραφημένων πολυπρόσωπων και σύνθετων τεχνικά παραστάσεων που θα ήταν ίσως πολύ δαπανηρό να ταξιδέψουν.

Είναι σημαντικό, πιστεύω, να συνεχίσει η κυπριακή θεατρική γραφή να τυγχάνει προτεραιότητας, εφόσον θα υπάρχουν αξιόλογα δείγματα. Επισημαίνω αυτή την ανάγκη, όχι μόνο όντας θεατρικός συγγραφέας αλλά επειδή το εγχώριο θεατρικό έργο αποτελεί δομικό στοιχείο οποιασδήποτε τοπικής θεατρικής παραγωγής.

Θα ήθελα επίσης να επισημάνω –με τον κίνδυνο να στεναχωρήσω ανθρώπους την προσφορά των οποίων εκτιμώ– ότι θα έπρεπε, το Διοικητικό Συμβούλιο του Κυπριακού Κέντρου Διεθνούς Ινστιτούτου Θεάτρου να αποφεύγει να στέλνει, σε τέτοιες ή παρόμοιες διοργανώσεις, παραστάσεις στις οποίες έχουν συμβάλει μέλη του Δ.Σ., ειδικά όταν το ίδιο αποφασίζει και επιλέγει. Απλές αρχές ασυμβίβαστου και δεοντολογίας.

Αντώνης Γεωργίου

Google News icon Aκολουθήστε μας στο Google News

Οι τελευταίες ειδήσεις από την Κύπρο και τον κόσμο και όλη η επικαιρότητα στο dialogos.com.cy