Ενιαίο κοινό διαγώνισμα αντί εξέτασης

Ολιστική πρόταση από τον πρόεδρο της ΟΕΛΜΕΚ με έμφαση στα προφορικά

Την ερχόμενη Πέμπτη θα εγκρίνει την τελική πρότασή του το ΚΔΣ της ΟΕΛΜΕΚ σε σχέση με την αξιολόγηση του μαθητή/τριας στο κομμάτι που αφορά τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση.

Ωστόσο, σύμφωνα με πληροφορίες, χθες ο πρόεδρος της ΟΕΛΜΕΚ, Γιάννος Σωκράτους, ετοίμασε και παρουσίασε συγκεκριμένη πρόταση η οποία και φαίνεται να υιοθετείται από την πλειοψηφία των μελών. Μάλιστα πληροφορίες αναφέρουν πως ο πρόεδρος της ΟΕΛΜΕΚ ανέλαβε πρωτοβουλία και παρουσίασε την πρόταση τόσο στους οργανωμένους γονείς όσο και στους οργανωμένους μαθητές σε μια προσπάθεια να συντονίσουν τις ενέργειές τους προς αυτή την κατεύθυνση αλλά και να βρεθεί η χρυσή τομή στο καυτό κεφάλαιο που αφορά στις εξετάσεις τετραμήνων.

Μεταξύ άλλων, η κύρια αλλαγή που προτείνει η ΟΕΛΜΕΚ είναι η αντικατάσταση των εξετάσεων στο τέλος του πρώτου τετραμήνου με ένα ενιαίο κοινό διαγώνισμα 90 λεπτών που θα ετοιμάζεται κεντρικά για τα εξεταζόμενα μαθήματα.

Στην πρόταση της ΟΕΛΜΕΚ επισημαίνεται μεταξύ άλλων πως η πρόταση αξιολόγησης του μαθητή/τριας έχει κυρίως θεωρητικό χαρακτήρα, δεν επικεντρώνεται στο επίμαχο ζήτημα των εξετάσεων τετραμήνων και θεωρεί δεδομένη την εφαρμογή τους, όπως προβλέπεται στους υφιστάμενους Κανονισμούς Λειτουργίας των Σχολείων.

Ετσι λοιπόν ο κ. Σωκράτους προχώρησε στην ετοιμασία πρότασης που αποβλέπει στη διαμόρφωση ενός ολιστικού συστήματος αξιολόγησης του μαθητή/-τριας, η οποία αξιοποιεί αφενός θετικά στοιχεία της πρότασης που κατατέθηκε με τίτλο «Ενιαίο Σύστημα Αξιολόγησης Μαθητή/-τριας» και αφετέρου αποτρέπει τις αρνητικές παρενέργειες που εκτιμά ότι θα προκύψουν από την εφαρμογή της διπλής εξεταστικής περιόδου. Κατ’ αρχάς η πρόταση αφορά σε πρώτη φάση το Λύκειο και μετά από αξιολόγηση τότε θα επεκταθεί στο Γυμνάσιο.

Περιλαμβάνει όλες τις μορφές αξιολόγησης με βάση το σκοπό της αξιολόγησης (διαμορφωτική και τελική), ανάλογα με το χρόνο διεξαγωγής της (αρχική διαγνωστική, συντρέχουσα, τελική) και σε σχέση με τα μέσα που χρησιμοποιούνται (γραπτή, προφορική ή/και άλλη).

Σε ό,τι αφορά μόνο το κομμάτι τις αξιολόγησης επισημαίνεται πως ορθά το σχέδιο αναφέρει ότι στη Μέση Εκπαίδευση η αξιολόγηση γίνεται, σχεδόν αποκλειστικά, με τα γραπτά διαγωνίσματα και τις τελικές εξετάσεις. Το δεδομένο αυτό διαμορφώνει διαχρονικά τον εξετασιοκεντρικό χαρακτήρα του σχολείου, ο οποίος θα γινόταν ακόμα πιο έντονος με την εφαρμογή των εξετάσεων τετραμήνων.

Έτσι λοιπόν η έμφαση μετατίθεται από τη γραπτή αξιολόγηση και τις τελικές εξετάσεις στην προφορική ή/και άλλη αξιολόγηση. Για τα εξεταζόμενα μαθήματα προτείνεται η γραπτή αξιολόγηση να έχει μια βαρύτητα 40% και αντί εξέταση να γίνεται ένα ενιαίο κοινό διαγώνισμα 90 λεπτών ανά τετράμηνο, που θα ετοιμάζεται κεντρικά. Ως εξεταστέα ύλη θα καθορίζεται το 50% της διδακτέας ύλης μέχρι τη διεξαγωγή του κοινού διαγωνίσματος (25% βαρύτητα) και ένα προειδοποιημένο διαγώνισμα 45 λεπτών ανά τετράμηνο (15% βαρύτητα).

Η προφορική ή άλλη αξιολόγηση να έχει βαρύτητα 60% και να περιλαμβάνει μέχρι δύο μικρές (20λεπτες) γραπτές βαθμολογητέες ασκήσεις στην τάξη βάσει των Δεικτών Επιτυχίας/Επάρκειας (προειδοποιημένες) ή μέχρι δύο κουίζ ή παρόμοιων τύπων ασκήσεων ή ένα πρότζεκτ. Επίσης θα περιλαμβάνεται και η κατ’ οίκον εργασία καθώς και οι δραστηριότητες εκτός της αίθουσας διδασκαλίας.

Ελένη Κωνσταντίνου

Google News icon Aκολουθήστε μας στο Google News

Οι τελευταίες ειδήσεις από την Κύπρο και τον κόσμο και όλη η επικαιρότητα στο dialogos.com.cy