Επί τάπητος τα θέματα ασφάλειας και υγείας

Άμεσες λύσεις ζητούν οι εκπαιδευτικές οργανώσεις και εντατικοποίηση διαλόγου

Ψηλά στην ατζέντα των εκπαιδευτικών οργανώσεων παραμένουν τα ζητήματα ασφάλειας και υγείας μέσα στα σχολεία. Την ίδια ώρα, όπως πληροφορούμαστε, η ΟΕΛΜΕΚ δεν μένει μόνο στα θέματα όπως απασχόλησαν πρόσφατα και την Επιτροπή Παιδείας της Βουλής, αλλά επιθυμεί να τεθούν κάτω από το μικροσκόπιο ζητήματα όπως η παρουσία εξωσχολικών στις σχολικές μονάδες, η βία και η παραβατικότητα τόσο κατά μαθητών/τριών όσο και κατά εκπαιδευτικών, καθώς και το θέμα των ψυχοδραστικών ουσιών στους σχολικούς χώρους και στις εκδρομές.

Η συζήτηση μεταξύ εκπαιδευτικών οργανώσεων και Υπουργείου Παιδείας θα συνεχιστεί την ερχόμενη Τετάρτη οπότε και θα τεθούν αναλυτικά οι εισηγήσεις από πλευράς των οργανώσεων ως απάντηση στο έγγραφο που τους έχει ήδη δοθεί από την επίσημη πλευρά.

Να σημειώσουμε πως το έγγραφο από πλευράς Υπουργείου Παιδείας περιλαμβάνει 15 μέτρα για επίλυση προβλημάτων σε ό,τι αφορά την ασφάλεια και υγεία εντός των σχολείων. Σε ό,τι αφορά τη στάση των εκπαιδευτικών οργανώσεων η ΠΟΕΔ ζητά εντατικοποίηση του διαλόγου, ενώ επιθυμεί μεταξύ άλλων και τη θέσπιση ξεχωριστής νομοθεσίας περί Ασφάλειας και Υγείας η οποία θα αναφέρεται εξειδικευμένα στις σχολικές μονάδες.

Επίσης οι οργανωμένοι δάσκαλοι θέλουν να ξεκαθαρίσει το θέμα της διαχείρισης περιστατικού σοβαρού τραυματισμού με σχετική εγκύκλιο από πλευράς Υπουργείου Παιδείας και ενίσχυση του Πρωτοκόλλου Διαχείρισης Σοβαρού Τραυματισμού στο Σχολείο.

Μεταξύ άλλων η ΠΟΕΔ επισημαίνει πως θα πρέπει να τονίζεται στην αρχή ότι σε περίπτωση που οποιοδήποτε άτομο μέσα στη σχολική μονάδα (εκπαιδευτικός, μαθητής/τρια, άλλος εργαζόμενος στο σχολείο, επισκέπτης) απολέσει τις αισθήσεις του ή τραυματιστεί σοβαρά, καλείται αμέσως το ασθενοφόρο πριν γίνουν οποιαδήποτε άλλα βήματα ή ενέργειες που αναφέρονται στο Πρωτόκολλο.

Επίσης διευκρινίσεις ζητούνται και στην περίπτωση άμεσης παροχής πρώτων βοηθειών από «εκπαιδευμένα μέλη του εκπαιδευτικού προσωπικού» τα οποία επιβάλλεται να ορισθεί ποια είναι αυτά τα άτομα, πότε θα θεωρούνται εκπαιδευμένα (βάσει ποιων σεμιναρίων ή εκπαιδεύσεων), πώς ειδοποιούνται αυτά τα άτομα, τι πρέπει να γίνεται σε περίπτωση απουσίας τους από το σχολείο, εάν θα υπάρχουν σε όλα τα σχολεία τέτοια άτομα, πόσα και ποια.

Αξίζει να σημειώσουμε πως από τον περασμένο Μάιο η ΠΟΕΔ είχε εισηγηθεί για την καλύτερη διάγνωση και διαχείριση όλων των τραυματισμών, και ιδιαίτερα των σοβαρών, την περαιτέρω αξιοποίηση των επισκεπτών/τριών Υγείας σε περιφέρειες σχολικών μονάδων.

Από την πλευρά της η ΟΕΛΜΕΚ θέτει επί τάπητος το φαινόμενο των εξωσχολικών στις σχολικές μονάδες, της βίας και παραβατικότητας τόσο κατά μαθητών/τριών όσο και κατά εκπαιδευτικών, καθώς και το θέμα των ψυχοδραστικών ουσιών στους σχολικούς χώρους και στις εκδρομές.

Μάλιστα εισηγείται τη δημιουργία Κέντρων Εναλλακτικής Εκπαίδευσης τόσο εντός όσο και εκτός σχολικών μονάδων για στήριξη μαθητών με ακραία παραβατική συμπεριφορά και με στόχο την ομαλή επανένταξη των τελευταίων στις σχολικές μονάδες, τη φύλαξη των σχολικών μονάδων, την τοποθέτηση καθηγητών συμβουλευτικής και επαγγελματικής αγωγής έναν σε κάθε Γυμνάσιο και δύο σε κάθε Λύκειο, την αύξηση του αριθμού των εκπαιδευτικών ψυχολόγων και πρόσληψη σχολικών κοινωνικών λειτουργών, την ενίσχυση της επιτελικής ομάδας άμεσης παρέμβασης και του Παρατηρητηρίου για τη σχολική βία, την αύξηση των κονδυλίων για σκοπούς πρόληψης και αντιμετώπισης του προβλήματος με στόχο τη λειτουργία σχετικών προγραμμάτων.

Ελένη Κωνσταντίνου

15 μέτρα προτείνει το Υπουργείο Παιδείας

Εκτός από τα τρία πρώτα μέτρα που αποφάσισε το Υπουργείο Παιδείας σε σχέση με την ασφάλεια και υγεία στα σχολεία και αφορούν στην έκδοση κάρτας εισόδου / εξόδου, στην περίφραξη των σχολικών χώρων και εγκατάσταση θυροτηλεφώνων και αγορά υπηρεσιών παροχής υπηρεσιών ασφάλειας για την περιφρούρηση των μαθητών των δημόσιων σχολείων Προδημοτικής και Δημοτικής Εκπαίδευσης κατά το χρονικό διάστημα 7:00 – 8:00, προτείνονται και μια σειρά από άλλα μέτρα.

Τα μέτρα αυτά αφορούν μεταξύ άλλων τη σύμπτυξη κάποιων Σχολικών Εφορειών καθώς και αναθεώρηση του πλαισίου λειτουργίας τους, την εφαρμογή του εργαλείου ΟΙRA (διαδραστικό εργαλείο εκτίμησης κινδύνου) στη Δημοτική Εκπαίδευση, την ετοιμασία Συστήματος Διαχείρισης Κινδύνου στη Δημοτική Εκπαίδευση και την πιστοποίηση ατόμων που θα προσφέρουν Πρώτες Βοήθειες στις σχολικές μονάδες. Βέβαια, όπως είχε αναφερθεί και στην πρόσφατη συνεδρία της Επιτροπής Παιδείας της Βουλής, οι εκπαιδευτικοί δεν είναι ειδικοί για να μπορούν να εκτιμούν τους κινδύνους και να τους συμπεριλαμβάνουν στο ΟΙRA.

Θα πρέπει επιτέλους να αρχίσουν να εφαρμόζονται συγκεκριμένες νομοθεσίες οι οποίες υπάρχουν και σήμερα παραμένουν στα χαρτιά. Να σημειώσουμε ακόμη ότι ο ίδιος ο Υπουργός Παιδείας δήλωσε ότι έχει τεθεί ένα πλάνο για την πιστοποίηση των ηλεκτρολογικών εγκαταστάσεων στα σχολεία.

Google News icon Aκολουθήστε μας στο Google News

Οι τελευταίες ειδήσεις από την Κύπρο και τον κόσμο και όλη η επικαιρότητα στο dialogos.com.cy