Επιδιώκουμε τη μάθηση μέσω έργου και ενεργού συμμετοχής των παιδιών, λέει ο Προδρόμου

Η μάθηση μέσω έργου, με την πρωτοβουλία και την ενεργό συμμετοχή των παιδιών, είναι κάτι που επιδιώκουμε, σημείωσε ο Υπουργός Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας, Πρόδρομος Προδρόμου, στην παρουσίαση της έκδοσης «Παραμύθια στη Χρονομηχανή», στο Δημοτικό Θέατρο Λατσιών.

Πρόκειται για ένα βιβλίο που περιλαμβάνει τις ενδιαφέρουσες ιστορίες που δημιούργησαν παιδιά από 12 δημοτικά σχολεία, στο πλαίσιο της δράσης «Το Βιβλίο των Σχολείων ΙΙ». Η δράση φιλαναγνωσίας και δημιουργικής γραφής ήταν πρωτοβουλία των καταστημάτων Public Κύπρου και υλοποιήθηκε τη σχολική χρονιά 2019-2020, σε συνεργασία με τη Διεύθυνση Δημοτικής Εκπαίδευσης. Λόγω των μέτρων για αντιμετώπιση της πανδημίας, τα τελευταία δύο χρόνια, δεν κατέστη δυνατό να προχωρήσει η διαδικασία σχεδιασμού της έκδοσης και η εκτύπωση του βιβλίου, καθώς και η πραγματοποίηση της εκδήλωσης παρουσίασής του, η οποία τελικά πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη.

“Με αυτή τη δημιουργική εμπειρία αξιοποιήθηκαν η αγάπη των παιδιών για τα παραμύθια και ο ενθουσιασμός τους για τη δημιουργία δικών τους ιστοριών, σε δώδεκα τμήματα σχολείων που συμμετείχαν στη δράση”, ανέφερε ο κ. Προδρόμου.

Σύμφωνα με τον Υπουργό, τα παιδιά τμημάτων Ε΄τάξης και συμπλεγμάτων Ε΄-Στ΄τάξεων, 12 δημοτικών σχολείων, υπό την καθοδήγηση του συγγραφέα και μεταφραστή βιβλίων για παιδιά, Φίλιππου Μανδηλαρά, μετέφεραν δώδεκα πασίγνωστα κλασικά παραμύθια σε σύγχρονο περιβάλλον, με ήρωες και ηρωίδες που δημιούργησαν μόνα τους.

Η δράση αυτή συνάδει πλήρως με τον διαχρονικό στόχο του Υπουργείου Παιδείας, Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας, για ανάπτυξη της φιλαναγνωσίας στα παιδιά, καθώς και με το Αναλυτικό Πρόγραμμα της Λογοτεχνίας, σύμφωνα με το οποίο τα παιδιά ανακαλύπτουν ότι «…ο κόσμος της λογοτεχνίας είναι κατά βάση ένας κόσμος φαντασίας, ο οποίος αποσκοπεί πριν απ’ όλα στην τέρψη του αναγνώστη και στην έξαψη της περιέργειας και της δικής του φαντασίας», υπογράμμισε ο κ. Προδρόμου, καθώς το Αναλυτικό Πρόγραμμα Λογοτεχνίας προωθεί την άσκηση των παιδιών σε δραστηριότητες δημιουργικής ανάγνωσης και γραφής, δραστηριότητες που ενεργοποιούν τη φαντασία και τη δημιουργική και αποκλίνουσα σκέψη.

Το κύριο όφελος της δράσης, σύμφωνα με τον Υπουργό, είναι η εμπλοκή των παιδιών στη διαδικασία της δημιουργικής ανάγνωσης και επεξεργασίας κλασικών παραμυθιών, της συλλογικής δημιουργικής συγγραφής της δικής τους ιστορίας, καθώς και η γνωριμία και η αλληλεπίδρασή τους με τον συγγραφέα.

Συνεχάρηκε τα παιδιά, τους εκπαιδευτικούς και τους διευθυντές των δώδεκα δημοτικών σχολείων, της σχολικής χρονιάς 2019-2020, για τον ενθουσιασμό με τον οποίο αγκάλιασαν την όλη δράση. Τα σχολεία ήταν τα δημοτικά Αγίας Μαρίνας Χρυσοχούς, Αυγόρου Β΄, Δρούσειας, Ερήμης (Ενιαίο Ολοήμερο), Καμπιών – Εθνομάρτυρα Κυπριανού, Κελλιών, Λεμεσού ΚΒ΄- Αγίου Γεωργίου, Μέσα Γειτονιάς ΚΘ΄- Γ.Ν. Καλογερόπουλου, Ξυλοτύμβου Β΄, Παλουριώτισσας Γ΄, Περιστερώνας και Τσερίου Α΄.

Καθοριστική για την επιτυχία της δράσης «Το Βιβλίο των Σχολείων ΙΙ» ήταν η συμβολή και του συγγραφέα, Φίλιππου Μανδηλαρά, είπε ο Υπουργός. “Οι γνώσεις και η εμπειρία του κ. Μανδηλαρά, από την ενασχόλησή του τόσο με την παιδική λογοτεχνία, όσο και με δράσεις δημιουργικής γραφής για παιδιά, ήταν σημαντικά στοιχεία για την επιτυχία της δράσης αυτής”, σημείωσε. Πρόσθεσε ότι η συνεργασία του συγγραφέα με τα σχολεία άφησε τις καλύτερες εντυπώσεις σε παιδιά και εκπαιδευτικούς.

Επιπλέον, ο Υπουργός συνεχάρηκε και τον εικονογράφο Νίκο Γιαννόπουλο, καθώς και όλη την ομάδα που εργάστηκε για το έργο.

Τέλος, ο κ. Προδρόμου ευχαρίστησε και τα καταστήματα Public, που έδωσαν την ευκαιρία στα παιδιά να δουν δημοσιευμένες τις ιστορίες τους και για την απόφασή τους να δοθούν όλα τα καθαρά έσοδα από τις πωλήσεις του βιβλίου για τη στήριξη μαθητών και μαθητριών που έχουν κάποιες ανάγκες.

Google News icon Aκολουθήστε μας στο Google News

Οι τελευταίες ειδήσεις από την Κύπρο και τον κόσμο και όλη η επικαιρότητα στο dialogos.com.cy