Επικίνδυνα παιδικά και βρεφικά είδη εντοπίστηκαν στην κυπριακή αγορά

Επικίνδυνα παιδικά και βρεφικά είδη εντοπίστηκαν στην κυπριακή αγορά, μέσω του Ευρωπαϊκού Συστήματος Ταχείας Ανταλλαγής Πληροφοριών για Επικίνδυνα Προϊόντα (RAPEX). Σύμφωνα με την ανακοίνωσή της Υπηρεσίας Προστασίας Καταναλωτή (ΥΠΚ) του Υπουργείου Ενέργειας, Εμπορίου και Βιομηχανίας, κάποια από αυτά έχουν αξιολογηθεί ως προϊόντα σοβαρού κινδύνου και άλλα ως χαμηλότερου κινδύνου.

Η ΥΠΚ αναφέρει ότι την εβδομάδα από τις 29 Αυγούστου μέχρι τις 4 Σεπτεμβρίου 2022 έχουν κοινοποιηθεί στο Σύστημα RAPEX 31 προϊόντα που παρουσιάζουν κίνδυνο για την υγεία και την ασφάλειά τους. Από αυτά, δέκα προϊόντα αφορούν την ΥΠΚ, η οποία δημοσίευσε πίνακα όπου δίνεται περιγραφή των προϊόντων και των συνεπαγόμενων κινδύνων.

Σημειώνεται ότι από τα πάνω δέκα προϊόντα, τα τέσσερα έχουν εντοπιστεί αρχικά από την ΥΠΚ στην αγορά της Κύπρου (χωρίς να έχουν προηγουμένως εντοπιστεί στις άλλες χώρες μέλη) και έχει προχωρήσει με δέσμευση και απόσυρση τους. Τα υπόλοιπα προϊόντα, είναι πιθανό να βρίσκονται στην αγορά της Κύπρου και να απειλούν άμεσα την υγεία και ασφάλεια των καταναλωτών και κυρίως των παιδιών. Η Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή έχει ήδη αρχίσει εντατικούς ελέγχους της αγοράς, για τυχόν εντοπισμό των προϊόντων.

Η λίστα περιλαμβάνει παιδικά και βρεφικά παιχνίδια και βρεφικές κούνιες. Τη λίστα μπορεί να βρει κανείς στον σύνδεσμο:

https://www.pio.gov.cy/assets/pdf/newsroom/2022/09/5.9.2022_epikindina%20proionta.pdf

Επισημαίνεται ότι τα προϊόντα με αριθμούς 1 – 7, έχουν αξιολογηθεί από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή ως προϊόντα σοβαρού κινδύνου, ενώ τα προϊόντα με αύξοντες αριθμούς 8 – 10 έχουν αξιολογηθεί από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή ως προϊόντα χαμηλότερου κινδύνου.

Η Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή καλεί τους εισαγωγείς, διανομείς, πωλητές που τυχόν διαθέτουν τέτοια προϊόντα να σταματήσουν αμέσως την διάθεση τους και να ειδοποιήσουν την Υπηρεσία. Καλεί, επίσης, τους καταναλωτές σε περίπτωση που κατέχουν τα πιο πάνω προϊόντα να σταματήσουν να τα χρησιμοποιούν και να τα επιστρέψουν στον πωλητή, δηλαδή από το κατάστημα από τα οποία τα έχουν προμηθευτεί και παράλληλα να την ενημερώσουν σχετικά.

Σημειώνεται, ακόμα, ότι σύμφωνα με τον περί Προστασίας του Καταναλωτή Νόμο του 2021, σε περίπτωση αγοράς μη ασφαλούς προϊόντος, ο καταναλωτής δικαιούται σε αντικατάσταση του προϊόντος, ώστε το προϊόν να είναι σύμφωνο προς τους όρους της σύμβασης πώλησης. Αν αυτό δεν είναι εφικτό, τότε ο καταναλωτής δικαιούται να επιστρέψει το προϊόν στον πωλητή και να λάβει πίσω το πλήρες ποσό που πλήρωσε. Υπενθυμίζεται ότι τα πιο πάνω δικαιώματα ισχύουν για περίοδο δύο ετών από την αρχική παράδοση του προϊόντος στον καταναλωτή και ότι την αποκλειστική ευθύνη έναντι του καταναλωτή έχει πάντα ο τελικός πωλητής.

Στην περίπτωση που ο πωλητής αρνείται να ανταποκριθεί στα πιο πάνω δικαιώματα του καταναλωτή, καλείται ο καταναλωτής να υποβάλει γραπτώς το παράπονο του μέσω της ιστοσελίδας της Υπηρεσίας Προστασίας Καταναλωτή (www.consumer.gov.cy).

Για περαιτέρω πληροφορίες ή για υποβολή καταγγελίας οι καταναλωτές μπορούν να επικοινωνούν με την Υπηρεσία στη Γραμμή Καταναλωτή 1429, στα Κεντρικά Γραφεία Λευκωσίας 22200926 – 22200925 – 22200923 ή στα Επαρχιακά Γραφεία, στη Λεμεσό 25819150, Πάφο 26804613 και Λάρνακα / Αμμόχωστο 24816160.

Ακολουθήστε το dialogos.com.cy, στο Google News

Οι τελευταίες ειδήσεις από την Κύπρο και τον κόσμο και όλη η επικαιρότητα στο dialogos.com.cy.