Επικίνδυνο παιχνίδι στο Tik Tok που αφορά παιδιά – Πώς σχολιάζει σχολική ψυχολόγος

Ουδέν καλό αμιγές κακού, και η ευλογία που ονομάζεται τεχνολογία μπορεί σε ορισμένες περιπτώσεις και κάτω από συγκεκριμένες συνθήκες να καταστεί επικίνδυνη.

Ενδεικτικό νέο παράδειγμα αποτελεί ένα επικίνδυνο παιχνίδι που έκανε την εμφάνιση του, αυτή την φορά στο Tik Tok. Παιδιά προκαλούν συνομήλικους τους να κρατήσουν την αναπνοή τους μέχρι να χάσουν τις αισθήσεις τους, και στη συνέχεια να ανεβάσουν σχετικό βίντεο στο Tik Tok.

Μιλώντας στον Άστρα η σχολική ψυχολόγος Κάλια Λοϊζίδου, επισήμανε ότι τα παιδιά είναι πιο αυθόρμητα και αρέσκονται στις νέες εμπειρίες.

Ανέφερε ότι οι κίνδυνοι θα συνεχίσουν να υπάρχουν στο περιβάλλον του διαδικτύου, όπως και το ίδιο το Tik Tok. Ωστόσο τόνισε ότι εκτός από κίνδυνοι υπάρχουν και οφέλη.

Εξήγησε ότι αυτό το «παιχνίδι» στην αρχή ξεκίνησε ως μια ενδιαφέρουσα πληροφορία ότι μπορείς να δεις κατά πόσον οι πνεύμονες σου είναι υγιείς, ανάλογα με το πόσο χρόνο μπορείς να κρατήσεις την αναπνοή σου. Πρόσθεσε ότι για τα μικρότερα παιδιά δεν είναι αυτονόητο ότι πρέπει να σταματήσουν πριν λιποθυμήσουν.

Η κ. Λοϊζίδου υπογράμμισε ότι τα παιδιά, ειδικότερα στο Δημοτικό και το Γυμνάσιο, κάνουν το παν για να είναι δημοφιλή και αρεστά στους συνομήλικους τους και ανέφερε ότι η λύση δεν είναι να απαγορεύσουν στα παιδιά την χρήση της εφαρμογής, καθώς θα βρουν άλλο τρόπο να συμμετέχουν γιατί είναι δημοφιλή στην ηλικιακή τους ομάδα.

Το σημαντικό, όπως ανέφερε, είναι τα παιδιά να μπορούν να αναγνωρίσουν την ψευδαίσθηση της δημοφιλίας που υπάρχει στο διαδίκτυο. Τόνισε την ανάγκη οι γονείς να επικοινωνούν με τα παιδιά τους, να γνωρίζουν τους διαδικτυακούς τους φίλους και να βάζουν δικλείδες ασφαλείας στην χρήση του διαδικτύου.

Ανέφερε ότι πρέπει να δίνουν παραδείγματα στα παιδιά και να τα συζητούν μαζί τους, ώστε να μπορούν να προβλέψουν μια επικίνδυνη συμπεριφορά, να γνωρίζουν πώς να αντισταθούν και να πουν όχι χωρίς να ντρέπονται.

Αυτά τα εφόδια, σύμφωνα με την κ. Λοϊζίδου, θα τα έχουν και στην ενήλικη τους ζωή.

Τόνισε ότι κάποια παιδιά μαθαίνουν μέσα από τα παθήματα τους και άλλα από παραδείγματα.

Η σχολική ψυχολόγος επισήμανε ότι ακόμη και αν προκύψει μια επικίνδυνη συμπεριφορά, οι γονείς πρέπει να συζητήσουν με τρόπο που να μην προκαλέσουν ντροπή στα παιδιά και να τα οδηγήσει στο να αποκρύβουν πληροφορίες.

Πρόσθεσε ότι και τα παιδιά που δείχνουν ότι είναι παθητικά κατά την διάρκεια μιας συζήτησης, απορροφούν τις πληροφορίες.

Συμβούλευσε τους γονείς να μην γίνονται detectives αλλά να προσαρμόζονται και να αναγνωρίζουν την κατάλληλη χρονική στιγμή που τα παιδιά τους είναι έτοιμα να συζητήσουν.

Την ίδια ώρα, η κ. Λοϊζίδου επισήμανε και το ρόλο του σχολείου σε ότι αφορά την ασφάλεια των παιδιών στο διαδίκτυο.

Συγκεκριμένα, ανέφερε ότι κάποια ζητήματα μπορούν να εισαχθούν στα σχολεία ως θεματικές ή ακόμη και στο αναλυτικό πρόγραμμα και υπέδειξε ότι τα παιδιά πρέπει να προετοιμάζονται κοινωνικά, ώστε να προλαμβάνονται συγκεκριμένες καταστάσεις.

Google News icon Aκολουθήστε μας στο Google News

Οι τελευταίες ειδήσεις από την Κύπρο και τον κόσμο και όλη η επικαιρότητα στο dialogos.com.cy