Επιμένει στις εξετάσεις τετραμήνων ο Προδρόμου και τις προωθεί και στο Γυμνάσιο – Στήριξη από ΔΗΣΥ

  • Καθημερινή ενημέρωση

    Κάθε πρωί η επικαιρότητα στο inbox σου.


Σε τεταμένο πολιτικό κλίμα εξετάστηκαν στην Κοινοβουλευτική Επιτροπή παιδείας, οι προεκτάσεις του θεσμού   των εξετάσεων τετραμήνων, την υλοποίηση των οποίων δρομολογεί, του χρόνου, το Υπουργείο Παιδείας και στο Γυμνάσιο.

Κατά την παρουσιάση των μαθησιακών αποτελεσμάτων των εξετάσεων ο Υπουργός Παιδείας κατέθεσε τις σκέψεις του για αλλαγές στο θεσμό, την ίδια ώρα που η αντιπολίτευση καθόρισε τη στάση της με δύο προτάσεις, μια από το ΑΚΕΛ και μια από το ΔΗΚΟ.

Ο Πρόδρομος Προδρόμου, δήλωσε ότι γίνονται σκέψεις για εισαγωγή εργασιών αφού ως μέσο εξέτασης δεν γίνονται στο βαθμό που θα ήθελε το Υπουργείο και σημείωσε ότι θα γίνουν σχετικές επιμορφώσεις των εκπαιδευτικών.

Σημείωσε την ίδια ώρα, αναφέρθηκε την ανάγκη εισαγωγής ενός συγκεκριμένου αριθμού διαγωνισμάτων ενώ σημείωσε την ανάγκη για μείωση των εξεταζόμενων μαθητών στα τρία βασικά και μείωση του χρόνου διεξαγωγής των εξετάσεων.

Επιπλέον κατέθεσε την πρόταση για εισαγωγή των πολλαπλών ψηφιακών βιβλίων, έτσι ώστε να αυξηθεί η πρόσβαση σε πηγές πληροφόρησης και να μειωθεί η αποστήθηση.

Κατά τα άλλα επέμεινε στην ορθότητα του θεσμού των τετραμήνων υποστηρίζοντας ότι τα αποτελέσματα, είναι από ικανοποιητικά έως πολύ ικανοποιητικά. Ενδεικτικά είπε ότι με βάση το 20, στα Νέα Ελληνικά ο μέσος όρος ήταν στο 11, στα Μαθηματικά στο 9,6 στην Φυσική στο 11.2 και στα Αρχαία στο 10,9.

Ανέφερε ότι ουσιαστικά οι μαθητές από μια εξέταση το χρόνο περάσανε σε δύο εξετάσεις, με αποτέλεσμα να μειωθεί η πίεση και η ένταση ενώ όπως είπε, πλέον εκπαιδευτικοί έχουν εικόνα για το αποτέλεσμα της διδασκαλίας και μπορούν να αναπροσαρμόσουν την διδασκαλία.

Οι γονείς, είπε ο Υπουργός έχουν μια αντικειμενική και αξιόπιστη αξιολόγηση για τα παιδιά τους.

Διαφορετική ωστόσο ήταν η εκτίμηση των τριών φορεών για τα αποτελέσματα των εξετάσεων αφού ο Πρόεδρος της ΠΣΕΜ Γρηγόρης Γρηγορίου υπέδειξε ότι οι μαθητές οδηγούνται σε απόγνωση ενώ τόνισε ότι οι βαθμολογίες δεν δίδονται στους μαθητές παρά τις πολλές κινήσεις προς το Υπουργείο.

Η εκπρόσωπος των γονέων Μέσης Ξένια Τσολάκη επεσήμανε ότι ο εκπαιδευτικός χρόνος συρρικνώθηκε λόγω του προγραμματισμού για β μια γ σειρά εξέτασης κάτι για το οποίο έλαβε στήριξη από το ΑΚΕΛ και που απέρριψε ο Υπουργός Παιδείας. Παράλληλα επέκρινε την πρακτική να μην δίδονται οι βαθμοί της εξέτασης στα παιδιά για να δουν τα λάθη τους.

Η Πρόεδρος της ΟΕΛΜΕΚ Κώστας Χατζησάββας, πρότεινε επαναφορά της μιας εξέτασης το χρόνο ενώ τόνισε την αναγκαιότητα αναπροσαρμογής της ύλης. Ο Πρόεδρος της ΟΛΤΕΚ Παναγιώτης Λυσάνδρου υπεραμύνθηκε του θεσμού των τετραμήνων.

Κατά τη σημερινή συνεδρία το ΑΚΕΛ δια του Χρήστου Χριστοφίδη γνωστοποίησε ότι κατέθεσε για νομοτεχνική επεξεργασία και ζητά όπως κατατεθεί στην Ολομέλεια η πρόταση νόμου σύμφωνα με την οποία ζητεί κατάργηση ων εξετάσεων τετραμήνων στο 1ο τετράμηνο και με την οποία προτείνει όπως οι προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις πραγματοποιούνται στο τέλος του 2ου Τετραμήνου.

Με δεύτερη Πρόταση ο Βουλευτής του ΔΗΚΟ Χρύσανθος Σαββίδης, εισηγείται μεν επέκταση των εξετάσεων τετραμήνων στα Γυμνάσια αλλά να ξεκινούν από την Β Γυμνασίου ενώ προετίνει, για την Γ Λυκείου, η τελική κεντρική εξέταση να έχει διττή μορφή απόλυσης και πρόσβασης με μια μόνο κεντρική εξέταση. Ζητά όπως ο μέγιστος αριθμός μαθημάτων εξέτασης στη Λύκειο να είναι τρία με εξαίρεση τη Γ Λυκείου που θα είναι στα 4 μαθήματα και να αξιοποιηθούν εναλλακτικές μορφές αξιολόγησης όπως εργασίες και να σταματήσουν τα πολλά διαγωνίσματα, προσεγγίζοντας εισηγήσεις του Υπουργού Παιδείας.

Δίπλα στον Υπουργό στάθηκε ο ΔΗΣΥ , ο οποίος δια του Βουλευτή Γιώργου Κάρουλα σημείωσε ότι δεν γίνεται αντί να συμβάλουν θετικά οι πολιτικές δυνάμεις για να προχωρήσει η μεταρρύθμιση να ζητούν κατάργηση του θεσμού των τετραμήνων.

 

 

 

Ακολουθήστε μας στο Google News.
Eιδήσεις από την Κύπρο και τον κόσμο, όλη η επικαιρότητα στο dialogos.com.cy.