Ερευνα: 65% εκτιμούν ότι πάμε από το κακό στο χειρότερο ενώ στην κυβέρνηση δίνουν «μάχη» για τα ρουσφέτια

Οι περισσότεροι Κύπριοι αισθάνονται ότι δεν μετράει η φωνή τους και δηλώνουν ότι δεν είναι ικανοποιημένοι από τον τρόπο που λειτουργεί η δημοκρατία

 

Του Κωνσταντίνου Ζαχαρίου

 

Την ώρα που η κυβέρνηση και τα κόμματα τα οποία την στηρίζουν αναλώνονται με τη νομή της εξουσίας και δίνουν μάχη για το ποιος θα κάνει τα περισσότερα ρουσφέτια για να βολέψει «δικούς του», η μεγάλη πλειοψηφία της κοινωνίας εκτιμά ότι τα πράγματα οδεύουν από το κακό στο χειρότερο. Μάλιστα οι περισσότεροι Κύπριοι αισθάνονται ότι δεν μετράει η φωνή τους και δηλώνουν ότι δεν είναι ικανοποιημένοι από τον τρόπο που λειτουργεί η δημοκρατία.

Τα πιο πάνω προκύπτουν από έρευνα η οποία πραγματοποιήθηκε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή (Ευρωβαρόμετρο), στην οποία συμμετείχαν και πρόσωπα από την Κύπρο.

Η έρευνα αφορά κυρίως τον τομέα των επικοινωνιών, αλλά σ’ αυτήν συμπεριλήφθηκαν και πολιτικές ερωτήσεις. Οι οποίες στην περίπτωση των Κυπρίων έδωσαν πολύ ενδιαφέρουσες απαντήσεις για το πώς αποτιμούν την κατάσταση.

Τα πιο σημαντικά συμπεράσματα τα οποία προκύπτουν από την έρευνα είναι τα ακόλουθα:

  • Ο δείκτης πολιτικού ενδιαφέροντος των Κυπρίων βρίσκεται κάπου στη μέση, αφού στην ερώτηση πόσο συχνά συζητούν με φίλους και συγγενείς θέματα πολιτικού ενδιαφέροντος, ποσοστό 21% απάντησε συχνά, 46% μερικές φορές, 8% καθόλου και 25% δεν απάντησαν. Σημειώνεται ότι το ενδιαφέρον των Κυπρίων είναι κάπως πιο ψηλό όταν το θέμα αφορά την Τοπική Αυτοδιοίκηση (24% συχνά, 50% μερικές φορές, 26% καθόλου), ενώ ακολουθούν κατά σειρά τα εθνικά πολιτικά θέματα (22% συχνά, 51% μερικές φορές, 27% καθόλου) και τελευταία τα ευρωπαϊκά πολιτικά θέματα (19% συχνά, 48% μερικές φορές, 33% καθόλου).
  • Οι περισσότεροι πιστεύουν ότι δεν μετράει η φωνή τους στη λήψη αποφάσεων, αλλά ούτε και η φωνή της Κύπρου στην ΕΕ. Στην ερώτηση κατά πόσο αισθάνονται ότι μετράει η φωνή τους στη χώρα τους, το 63% των Κυπρίων απάντησαν αρνητικά και το 34% θετικά, ενώ ακόμη χειρότερα είναι τα δεδομένα στην ερώτηση κατά πόσο αισθάνονται ότι μετράει η φωνή τους στην ΕΕ, αφού το 74% απάντησαν αρνητικά και το 23% θετικά. Επίσης, στην ερώτηση κατά πόσο μετράει η φωνή της χώρας τους στην ΕΕ, το 64% των Κυπρίων απάντησαν αρνητικά και το 34% θετικά.
  • Παρά τον όχι ιδιαίτερα υψηλό δείκτη πολιτικού ενδιαφέροντος, οι Κύπριοι έχουν ισχυρή άποψη για τα τεκταινόμενα. Ποσοστό 64% δήλωσαν ότι τα πράγματα κινούνται προς τη λανθασμένη κατάσταση στην Κύπρο (16% ότι κινούνται προς τη σωστή κατάσταση, 16% ούτε το ένα ούτε το άλλο και 4% δήλωσαν ότι δεν γνωρίζουν), ενώ με παρόμοιο τρόπο τοποθετήθηκαν και για τα τεκταινόμενα στην ΕΕ (56% ότι τα πράγματα κινούνται προς τη λανθασμένη κατάσταση, 19% προς τη σωστή κατεύθυνση, 19% ούτε το ένα ούτε το άλλο και 6% δεν γνωρίζουν). Εν τω μεταξύ, ανάποδη είναι η εικόνα στο ερώτημα για τα τεκταινόμενα στην προσωπική τους ζωή, αφού το 68% των Κυπρίων δήλωσαν ότι τα πράγματα πηγαίνουν προς τη σωστή κατεύθυνση, 13% προς τη λανθασμένη κατεύθυνση, 16% ούτε το ένα ούτε το άλλο και 3% δήλωσαν ότι δεν γνωρίζουν.
  • Οι περισσότεροι εκτιμούν ότι έρχονται χειρότερες μέρες. Στην ερώτηση ποια είναι η εκτίμησή τους όσον αφορά το ποιες θα είναι οι συνθήκες διαβίωσής τους σε ένα χρόνο, το 40% των Κυπρίων απάντησαν ότι θα είναι χειρότερες, 38% το ίδιο, 12 καλύτερες και 7% απάντησαν ότι δεν γνωρίζουν. Επίσης, στην ερώτηση για το ποια θα είναι η κατάσταση της εθνικής τους οικονομίας, το 52% των Κυπρίων απάντησαν ότι θα είναι χειρότερες, 30% το ίδιο, 12% καλύτερες και 6% απάντησαν ότι δεν γνωρίζουν
  • Ποσοστό 59% δεν είναι ικανοποιημένοι από τον τρόπο που λειτουργεί η δημοκρατία στην Κύπρο, ενώ υψηλό είναι και το ποσοστό όσων δεν είναι ικανοποιημένοι από τον τρόπο που λειτουργεί η δημοκρατία στην ΕΕ (52%).
  • Στην ερώτηση για το μέλλον της ΕΕ, το 53% δήλωσαν απαισιόδοξοι και 44% αισιόδοξοι.

 

60% δεν μπορούν να πληρώσουν τους λογαριασμούς τους

 

Όπως προκύπτει από την έρευνα, η πλειοψηφία των Κυπρίων αντιμετωπίζουν προβλήματα στην αποπληρωμή του λογαριασμού τους. Την ίδια ώρα όμως, φαίνεται ότι είναι χαμηλός ο δείκτης όσον αφορά την καταναλωτική κουλτούρα, τουλάχιστον στον τομέα των επικοινωνιών, αφού η συντριπτική πλειοψηφία των Κυπρίων είτε δεν γνωρίζουν τίποτα για το πλαφόν το οποίο επιβλήθηκε από την ΕΕ στο κόστος των κλήσεων μεταξύ χωρών της ΕΕ, είτε κάτι άκουσαν αλλά δεν γνωρίζουν τι σημαίνει.

Τα πιο σημαντικά συμπεράσματα τα οποία προκύπτουν από την έρευνα είναι τα ακόλουθα:

  • Σχεδόν 60% των Κυπρίων δηλώνουν ότι αντιμετωπίζουν δυσκολίες στην αποπληρωμή των λογαριασμών τους στο τέλος του μήνα (18% κάθε μήνα και 41% αρκετές φορές).
  • Στην ερώτηση κατά πόσο γνωρίζουν ότι από τον Μάιο του 2019 έχει επιβληθεί πλαφόν στο κόστος των κλήσεων μεταξύ χωρών της ΕΕ, το 55% των Κυπρίων απάντησε θετικά. Παρά ταύτα, οι περισσότεροι (42% στο σύνολο) δεν γνώριζαν τι σημαίνει αυτό, ενώ 45% δεν γνώριζαν καθόλου για το πλαφόν.
  • Η επιβολή του πλαφόν στο κόστος των κλήσεων μεταξύ χωρών της ΕΕ φαίνεται ότι δεν επηρέασε σε μεγάλο βαθμό τις συνήθειες των Κυπρίων. Ποσοστό 64% δήλωσαν ότι δεν έχουν πραγματοποιήσει περισσότερες κλήσεις μέσω του κινητού τους τηλεφώνου, που είναι το πιο συνηθισμένο μέσω επικοινωνίας των Κυπρίων. Επίσης, με τον ίδιο τρόπο απάντησαν και οι χρήστες των σταθερών τηλεφώνων (62% δεν άλλαξαν τις συνήθειες τους).

 

Με κινητό και βιντεοκλήσεις γίνονται πλέον οι επικοινωνίες των Κυπρίων

Η έρευνα δείχνει ότι αλλάζουν σταδιακά οι προτιμήσεις των Κυπρίων όσον αφορά τον τομέα των επικοινωνιών.

Τα πιο σημαντικά συμπεράσματα τα οποία προκύπτουν από την έρευνα είναι τα ακόλουθα:

  • Η πρώτη επιλογή των Κυπρίων για την επικοινωνία τους είναι το κινητό τηλέφωνο (34%), ενώ ακολουθούν οι κλήσεις από εφαρμογές στο διαδίκτυο προς άλλες παρόμοιες εφαρμογές διαδικτύου, συμπεριλαμβανομένων των βιντεοκλήσεων (28%), οι κλήσεις από εφαρμογές στο διαδίκτυο προς αριθμούς τηλεφώνων (10%), τα μηνύματα μέσω εφαρμογών στο διαδίκτυο (4%), οι κλήσεις από σταθερό τηλέφωνο (4%) και τα SMS (3%). Επίσης, ποσοστό 14% δηλώνει ότι δεν χρησιμοποιεί τίποτα από τα πιο πάνω.
  • Τα κριτήρια με τα οποία κάνουν την επιλογή τους όσον αφορά τη μορφή της επικοινωνίας τους είναι κατά σειρά τα ακόλουθα: Λόγω ευκολίας (67%), κόστους (46%), ευρύτερης λειτουργικότητας (23%) και αξιοπιστίας και ποιότητας (10%). Σημειώνεται επίσης ότι ποσοστό 4% των Κυπρίων απάντησαν ότι η επιλογή τους συνδέεται με την αβεβαιότητά τους όσον αφορά τις χρεώσεις, ενώ ένα άλλο 4% για προστασία της ιδιωτικής τους ζωής (Privacy).
  • Ποσοστό 98% δήλωσαν ότι έχουν κινητό τηλέφωνο, ενώ 58% δήλωσαν ότι δεν διαθέτουν σταθερό τηλέφωνο στο σπίτι τους.
  • Είναι σχετικά υψηλό το ποσοστό όσων χρησιμοποιούν το διαδίκτυο στο σπίτι τους, αλλά χαμηλό στους χώρους εργασίας και άλλους χώρους (π.χ.: σχολείο, πανεπιστήμιο, καφετέρια κ.λπ.). Στο σπίτι το ποσοστό είναι 85% (79% σχεδόν κάθε μέρα, 3% δύο με τρεις φορές την εβδομάδα, 1% μία φορά την εβδομάδα, 2% λιγότερο συχνά, 10% ποτέ και 5% απάντησαν ότι δεν έχουν πρόσβαση στο διαδίκτυο), στο χώρο εργασίας 61% (58% σχεδόν κάθε μέρα, 1% δύο με τρεις φορές την εβδομάδα, 2% λιγότερο συχνά, 22% ποτέ και 17% δεν έχουν πρόσβαση στο διαδίκτυο) και σε άλλους χώρους 62% (37% σχεδόν κάθε μέρα, 6% δύο με τρείς φορές την εβδομάδα, 6% μία φορά την εβδομάδα, 13% λιγότερο συχνά, 4% ποτέ και 5% δεν έχουν πρόσβαση στο διαδίκτυο).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Google News icon Aκολουθήστε μας στο Google News

Οι τελευταίες ειδήσεις από την Κύπρο και τον κόσμο και όλη η επικαιρότητα στο dialogos.com.cy