Διερεύνηση του σοβαρού περιστατικού μαθήτριας με σύνδρομο down, η οποία κλήθηκε και εξετάστηκε στο ίδιο γραπτό και με τον ίδιο βαθμό δυσκολίας με τα υπόλοιπα παιδιά με αποτέλεσμα να μείνει ανεξεταστέα στο μάθημα των Μαθηματικών, διεξάγει το Υπουργείο Παιδείας, μετά από οδηγίες του ίδιου του Υπουργού.

Σε σχετική δήλωσή του ο κ. Χαμπιαουρής, επιβεβαιώνοντας το συμβάν αφού είχε σχετική ενημέρωση από τον διευθυντή του σχολείου, ανέφερε ότι επικοινώνησε με τους αρμόδιους λειτουργούς και έδωσε οδηγίες να διερευνήσουν το όλο θέμα «για να μπορέσω να έχω μία πιο ολοκληρωμένη εικόνα και να δούμε πώς μπορούμε να διαχειριστούμε τη συγκεκριμένη περίπτωση, για το καλώς νοούμενο συμφέρον του παιδιού», όπως χαρακτηριστικά επισήμανε. Όπως είπε, μετά από επικοινωνία με τη διεύθυνση του σχολείου, δόθηκαν οδηγίες να επισκεφθούν το σχολείο και την οικογένεια εκπαιδευτικοί ψυχολόγοι και άλλοι αρμόδιοι λειτουργοί «για να μπορέσουμε να δούμε πώς μπορούμε να διαχειριστούμε την περίπτωση και να νιώσει το παιδί ευτυχισμένο».

Το Υπουργείο Παιδείας έχει στείλει, όπως ανέφερε, εγκύκλιο εδώ και μερικούς μήνες ζητώντας να γίνουν διαφοροποιημένα δοκίμια αξιολόγησης, ενώ το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο προσφέρει σεμινάρια γι’ αυτό το θέμα και καλούνται οι καθηγητές να τα παρακολουθήσουν.

Σε ανακοίνωση του Υπ. Παιδείας εκφράζεται η πεποίθηση ότι σε συνεργασία με τον Καθηγητικό Σύλλογο του σχολείου και με την οικογένεια του παιδιού, θα εξευρεθεί η καλύτερη λύση προς όφελος του ιδίου του παιδιού. Το Υπουργείο παροτρύνει τον Καθηγητικό Σύλλογο, ως το αρμόδιο όργανο, να εξαντλήσει όλη την επιείκειά του.

Επισημαίνεται ότι το Υπ. Παιδείας επιδεικνύει ιδιαίτερη ευαισθησία και ενδιαφέρον για όλα τα παιδιά ανεξαιρέτως και ιδιαίτερα για τα παιδιά με αναπηρία. Υπενθυμίζεται, επίσης, ότι ήδη το Υπουργείο ευρίσκεται σε πορεία ετοιμασίας νέας, σύγχρονης νομοθεσίας, η οποία θα ρυθμίζει τα θέματα ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης σε όλες τις βαθμίδες.

Επιμένει στα τετράμηνα

Αναφερόμενος στα τετράμηνα και σε όσους, όπως είπε, προσπαθούν να πουν πως θα κάνουν χειρότερη την κατάσταση, ο κ. Χαμπιαούρης υπέδειξε ότι «ουδέν αναληθέστερον», επισημαίνοντας ότι «με τα τετράμηνα τα παιδιά αυτά θα πάρουν τα πάνω τους».

Όπως είπε, «δεν θα είναι το 100% της βαθμολογίας το γραπτό, θα έχουμε το 60% που θα είναι προφορικό και 40% το γραπτό, το μεγάλο διαγώνισμα όπως το λέμε» προσθέτοντας ότι «μέσα στο 60% υπάρχουν εννέα διαφορετικοί τρόποι αξιολόγησης που συνάδουν με τις ιδιαιτερότητες του κάθε παιδιού». Σύμφωνα με τον Υπ. Παιδείας γίνεται προσπάθεια αλλαγής της νομοθεσίας για την Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση.

Χρήστος Χαραλάμπους