Εξ αποστάσεως εκπαίδευση χωρίς την αναγκαία υποδομή

Απέφυγε να σχολιάσει τις διαφωνίες εκπαιδευτικών και μαθητών ο ΥΠΠΑΝ

Καθήκον πολιτείας και σχολείου είναι όπως τα παιδιά που μένουν στο σπίτι να στηρίζονται με εξ αποστάσεως διαδικασίες και χρησιμοποιώντας την ηλεκτρονική τεχνολογία, υποστήριξε χθες ο Υπουργός Παιδείας Πρόδρομος Προδρόμου, χωρίς όμως να προβεί σε ουσιαστικό σχόλιο για τη διαφωνία των εκπαιδευτικών και των μαθητών με το νομοσχέδιο. Προηγουμένως, οι εκπαιδευτικές οργανώσεις εξέφρασαν τη διαφωνία τους με τον ορισμό της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, όπως ψηφίστηκε στη σχετική τροποποίηση, καθώς όπως υποστηρίζουν δεν προηγήθηκε διαβούλευση, ενώ εκφράζουν παράλληλα και επιφυλάξεις για τη διαφύλαξη των δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα. Την ίδια ώρα και η ΠΣΕΜ διαφώνησε με το σχετικό νομοσχέδιο, το οποίο θεωρεί «απαράδεκτο, καθώς θα μετατρέψει τα μαθήματα σε reality show» και υποστηρίζει πως υπάρχει θέμα προστασίας των προσωπικών δεδομένων των μαθητών και των καθηγητών.

Επισημαίνει δε «ότι η τεχνολογική αναβάθμιση των σχολείων είναι απαραίτητη προϋπόθεση για να μπορούν να γίνουν με όσο το δυνατό πιο σύγχρονα μέσα τα μαθήματα, αλλά να μπορούν και τα σχολεία να λειτουργήσουν σε περίπτωση καραντίνας. Οι υπολογιστές στα περισσότερα σχολεία είναι πολύ παλιοί, ενώ ακόμα δεν έχει ενισχυθεί το wifi στα σχολεία».

Κληθείς, στο περιθώριο επίσκεψής του στο Λύκειο Εθνομάρτυρα Κυπριανού, στον Στρόβολο, να σχολιάσει αντιδράσεις που υπήρξαν από εκπαιδευτικές οργανώσεις για τους κανονισμούς που ψηφίστηκαν από τη Βουλή για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση, ο κ. Προδρόμου είπε ότι «έχουμε μία τάξη σε ένα γυμνάσιο για την οποία αποφασίστηκε πολύ σωστά από χθες ότι τα παιδιά θα μείνουν για σκοπούς προφύλαξης στο σπίτι, επειδή υπήρξε εκεί κάποιο θετικό δείγμα με ίωση και το ίδιο ένας αριθμός παιδιών σε ένα λύκειο».

Ανέφερε ότι «αυτά τα παιδιά που μένουν στο σπίτι θα πρέπει το σχολείο να τα στηρίξει και τα στηρίζει ήδη με εξ αποστάσεως διαδικασίες και χρησιμοποιώντας την ηλεκτρονική τεχνολογία, όπως έγινε και στο προηγούμενο σχολικό έτος» και πρόσθεσε πως «τα υπόλοιπα όλα μπορούμε να τα συζητήσουμε και να τα συζητάμε συνέχεια».

Αναφέροντας ότι «αυτά τα παιδιά που μένουν στο σπίτι κανένας δεν νομίζω να εισηγείται ότι θα πρέπει να μείνουν χωρίς εκπαίδευση», ο κ. Προδρόμου είπε ότι αυτό είναι το καθήκον της πολιτείας και του σχολείου. «Καθήκον το οποίο οι εκπαιδευτικοί την προηγούμενη σχολική χρονιά απέδειξαν ότι το επωμίζονται και το φέρουν σε πέρας με πολύ καλό τρόπο», ανέφερε και πρόσθεσε ότι «οι εκπαιδευτικοί είναι που έκαναν περίπου εκ του απροόπτου την προηγούμενη σχολική χρονιά αυτό το άλμα χρησιμοποιώντας την ψηφιακή τεχνολογία και οι εκπαιδευτικοί είναι που θα πρέπει να το συνεχίσουν εφόσον η πολιτεία τους δώσει τα απαραίτητα μέσα». Σε σχέση με το Λύκειο Εθνομάρτυρα Κυπριανού, ο κ. Προδρόμου εξέφρασε ικανοποίηση για το γεγονός ότι το σχολείο είναι «πολύ καλά οργανωμένο» και ανέφερε πως άκουσε απόψεις από τον διευθυντή και τη διευθυντική ομάδα του σχολείου και μίλησε με παιδιά στις τάξεις.

Ο Υπουργός Παιδείας είπε ακόμη ότι στο πλαίσιο και των αποφάσεων που έχει πάρει η Κυβέρνηση και με τη λειτουργία μιας ειδικής επιτροπής με πρόεδρο τον καθηγητή Γεώργιο Μπαμπινιώτη για τους εορτασμούς των 200 χρόνων από την εθνική επανάσταση του 1821 και «επειδή θέλουμε να υπογραμμίσουμε και την κυπριακή διάσταση, μιλώντας εδώ στο Λύκειο Εθνομάρτυρα Κυπριανού θα προγραμματίσουμε κάποιες εκδηλώσεις με επίκεντρο και τον Στρόβολο και το συγκεκριμένο Λύκειο». Ο κ. Προδρόμου τόνισε πως «τα σχολεία πρέπει ανά πάσα στιγμή να είναι έτοιμα και κυρίως να τα αφήσουμε να λειτουργήσουν όπως λειτουργεί αυτό το Λύκειο, παρέχοντας στα παιδιά την ποιοτική εκπαίδευση που είναι ο στόχος μας».

Ειρηναίος Πίττας

Όλες τις τελευταίες ειδήσεις από την Κύπρο και τον Κόσμο και όλη την επικαιρότητα στο dialogos.com.cy