Εξαντλείται η υπομονή των οδηγών στην πρωτεύουσα

Καλά τα έργα, αλλά δεν έχουν σωστό προγραμματισμό και παρουσιάζουν μεγάλες καθυστερήσεις και αφάνταστη ταλαιπωρία για τους πολίτες

Το πρώτο κεντρικό ζευγάρι μονοδρομήσεων οι Καλλιπόλεως-Μακαρίου

Της Ελένης Κωνσταντίνου

Με περίσσια υπομονή είναι εφοδιασμένοι εδώ και καιρό οι πολίτες που χρησιμοποιούν δρόμους όπου γίνονται διάφορα κατασκευαστικά έργα. Η ήδη βεβαρημένη περιοχή της Πλατείας Ελευθερίας πρόκειται να ταλαιπωρήσει και άλλο τους περαστικούς αφού άρχισαν τα έργα και στη Λεωφόρο Ομήρου. Παράλληλα τα έργα στην Καλλιπόλεως σε συνδυασμό με τις μονοδρομήσεις που έρχονται, καθώς και τα έργα στις κύριες Λεωφόρους του Δήμου Αγλαντζιάς δεν αφήνουν τους οδηγούς να ανασάνουν. Αποστάσεις που για να διανυθούν χρειάζονταν λίγα λεπτά, σήμερα οι οδηγοί τρώνε ώρες ατέλειωτες στους δρόμους. Στα αρνητικά βέβαια καταγράφεται και η έλλειψη συντονισμού μεταξύ των αρμοδίων υπηρεσιών αφού ενώ είναι υπό εξέλιξη, παρατηρούνται καθυστερήσεις και την ίδια στιγμή άλλα έργα αρχίζουν, δημιουργώντας επιπρόσθετα προβλήματα.

Το πράσινο φως έδωσε σε πρόσφατη συνεδρία του το Δημοτικό Συμβούλιο Λευκωσίας, ώστε να προχωρήσουν τα έργα που αφορούν στην ανάπλαση και μονοδρόμηση των λεωφόρων Καλλιπόλεως, Μακαρίου Γ’ καθώς και της ενδιάμεσης περιοχής.

Συγκεκριμένα, το Δημοτικό Συμβούλιο έκανε δεκτή την πρόταση του Κεντρικού Φορέα Οδικής Ασφάλειας που αφορά μεταξύ άλλων στις μονοδρομήσεις των λεωφόρων Καλλιπόλεως και Μακαρίου, οι οποίες θα είναι το πρώτο ζευγάρι από μια σειρά μονοδρομήσεων που θα ακολουθήσουν.

Ήδη τα έργα που αφορούν τη λεωφόρο Καλλιπόλεως έχουν αρχίσει και αναμένεται όλες οι φάσεις του έργου, όπως ανάφερε ο Ανώτερος Εκτελεστικός Μηχανικός και Υπεύθυνος για την επίβλεψη και διαχείριση οδικών έργων του Τμήματος Δημοσίων Έργων, Ελευθέριος Ελευθερίου, να ολοκληρωθούν μέχρι τον Ιούλιο του 2019. Το έργο για τη λεωφόρο Καλλιπόλεως χωρίζεται σε πέντε φάσεις με την πρώτη να έχει ολοκληρωθεί, ενώ μέχρι και τις 22 Αυγούστου αναμένεται να τελειώσει και η δεύτερη φάση που τοποθετείται στα φώτα της αγοράς Αγίου Αντωνίου μέχρι την οδό Πειραιώς, η οποία είναι πάροδος της λεωφόρου Καλλιπόλεως.

Στη συνέχεια θα αρχίσει η τρίτη φάση η οποία αναμένεται να ολοκληρωθεί τον Ιανουάριο του 2019 και θα επεκτείνεται μέχρι τη λεωφόρο Εθνικής Φρουράς. Η τέταρτη φάση θα περιλαμβάνει τα έργα από τη λεωφόρο Εθνικής Φρουράς μέχρι και τη λεωφόρο Λεμεσού και αναμένεται να ολοκληρωθεί τον Απρίλιο του 2019, ενώ η τελευταία φάση που αναμένεται να ολοκληρωθεί τον Ιούλιο του 2019 θα αφορά τα έργα των λεωφόρων Ευγενίας και Αντωνίου Θεοδότου.

Όπως σημείωσε ο κ. Ελευθερίου, μεταξύ άλλων τα έργα περιλαμβάνουν μονοδρομήσεις από το βορρά προς το νότο, δηλαδή μέσω της λεωφόρου Καλλιπόλεως θα γίνεται η έξοδος των οχημάτων από τη Λευκωσία με δύο λωρίδες κυκλοφορίας και κατασκευή πεζοδρομίων, με πλάτος 2 μέτρων. Θα κατασκευαστεί νέο σύστημα αποχέτευσης ομβρίων υδάτων καθώς και πλατεία στη συμβολή των οδών Καλλιπόλεως και Υπατίας. Παράλληλα, υπάρχουν πρόνοιες για φύτευση δεκάδων δέντρων.

Ερωτηθείς για το αν τα έργα που γίνονται στον Δήμο Αγλαντζιάς ενδεχομένως να δυσχεραίνουν την κυκλοφορία, ο κ. Ελευθερίου σημείωσε ότι δεν επηρεάζεται ο πολίτης, αφού οι παρακάμψεις στην Αγλαντζιά είναι καλά μελετημένες και δεν προκαλούν οποιοδήποτε πρόβλημα. Πάντως, όπως πληροφορούμαστε, ο Δήμος Λευκωσίας με ταυτόχρονα διαβήματα ζητά να προχωρήσουν άμεσα τα δύο κομβικής σημασίας οδικά έργα που αφορούν ανάπλαση της λεωφόρου Λάρνακος και επέκταση και ολοκλήρωση των οδικών έργων της λεωφόρου Αμμοχώστου.

Σε ένα μήνα οι προσφορές για τη Μακαρίου

Για τη λεωφόρο Μακαρίου τα έργα όταν αρχίσουν θα ολοκληρωθούν συντομότερα, αφού θα πρόκειται στην ουσία για ανάπλασή της. Θα γίνει μονοδρόμηση από τα φώτα του ξενοδοχείου Χίλτον μέχρι τα φώτα της αστυνομίας Λυκαβητού, δηλαδή, θα μετατραπεί σε μονόδρομο εισόδου προς το κέντρο της Λευκωσίας. Συγκεκριμένα σε ό,τι αφορά τη Μακαρίου αναμένεται εντός ενός μηνός να προκηρυχθούν οι προσφορές.

Επίσης, το κεντρικό κομμάτι της Μακαρίου από τα φώτα τροχαίας της Αστυνομίας Λυκαβηττού μέχρι το τέρμα της θα είναι προσβάσιμο μόνο για λεωφορεία και πεζούς, ενώ θα υπάρξει και διαπλάτυνση των πεζοδρομίων.

Μάλιστα το Δημοτικό Συμβούλιο θέλει με τη νέα σύμβαση που θα υπογραφεί για τα λεωφορεία το 2021 να προβλέπεται ενίσχυση της συχνότητας των γραμμών, αλλά και εκσυγχρονισμού των οχημάτων με λεωφορεία φιλικά για τους επιβάτες. Ήδη από τον Σεπτέμβριο θα υιοθετηθεί το έξυπνο εισιτήριο και θα εκσυγχρονιστούν οι στάσεις, ενώ θα αντικατασταθούν χίλια στέγαστρα στην επαρχία Λευκωσίας.

Σήμερα η χρήση του λεωφορείου στην πρωτεύουσα είναι 5,1% σε σχέση με 3,5% που ήταν το 2014, ενώ ευρωπαϊκός στόχος είναι να φθάσει το 8% το 2023. Μελλοντικά δεν αποκλείεται και η λειτουργία τραμ στη Μακαρίου, αφού ήδη υπάρχει η πρόνοια.

Αύξηση χρήσης του ιδιωτικού οχήματος κατά 3.2% το χρόνο

Αν δεν αλλάξουν οι τροχαίες ρυθμίσεις από το 2023 και έπειτα, θα υπάρξουν προβλήματα στο κέντρο της πρωτεύουσας λόγω αύξησης του κυκλοφοριακού, αφού ήδη καταγράφεται αύξηση της χρήσης των ιδιωτικών οχημάτων κατά 3,2% το χρόνο.

Σε ό,τι αφορά τη λεωφόρο Διγενή Ακρίτα αναμένεται η τελική πρόταση από τα Δημόσια Έργα, ενώ φαίνεται ότι ο σχεδιασμός περιλαμβάνει διακεκομμένες νησίδες, κάτι για το οποίο διαμαρτύρονται οι καταστηματάρχες.

Ξεκινούν συζητήσεις αν θα περνά ή όχι αυτοκίνητο από την Πλ. Ελευθερίας

Σύμφωνα με την τελευταία ενημέρωση στο Δημοτικό Συμβούλιο από τον δήμαρχο κ. Κ. Γιωρκάτζιη, δίνεται νέα παράταση ολοκλήρωσης της Πλ. Ελευθερίας. Δεν θα ολοκληρωθεί ούτε στο τέταρτο χρονοδιάγραμμα που είναι ο ερχόμενος Ιούνιος και δόθηκε νέα υπόσχεση για το ερχόμενο Φθινόπωρο…! Ταυτόχρονα, ξεκίνησαν και συζητήσεις στην Επιτροπή Κυκλοφοριακού του δήμου κατά πόσο θα περνά ή όχι αυτοκίνητο από την Πλατεία και σύντομα το θέμα θα συζητηθεί στο Δημοτικό Συμβούλιο. Επίσης, δεν έχει ακόμη ξεκαθαριστεί αν θα ανοίξει και πότε θα ανοίξει για οχήματα η οδός Κωστάκη Παντελίδη, η οποία συνδέει το δρόμο από το δημαρχείο μέχρι το Άγαλμα Σολωμού. Το γεγονός ότι δεν έχει ολοκληρωθεί το έργο και ταυτόχρονα έχει κλείσει και η λεωφόρος Ομήρου δημιουργεί επιπρόσθετα κυκλοφοριακά προβλήματα στο κέντρο της πρωτεύουσας.

Ευχή η Ομήρου να μην έχει την τύχη της Πλατείας Ελευθερίας

Την ίδια ώρα έχουν αρχίσει και οι εργασίες επί της λεωφόρου Ομήρου. Πρόκειται για το έργο της ανάπλασης της λεωφόρου Ομήρου, τα κατασκευαστικά συμβόλαια του οποίου υπεγράφησαν τον περασμένο Δεκέμβριο και με βάση τα οποία αναμένεται να παραδοθεί τον Ιούνιο του 2019. Όπως και να ’χει, οι πολίτες ελπίζουν ότι το έργο αυτό δεν θα έχει την πονεμένη ιστορία της Πλατείας Ελευθερίας -προβλεπόταν αρχικά ως ενιαίο έργο μαζί με την Πλατεία Ελευθερίαςαφού ναι μεν τα όποια έργα είναι ωφέλιμα, ωστόσο όταν αυτά δεν επηρεάζουν σε μεγάλο βαθμό την καθημερινή διακίνηση δημιουργώντας οδικά προβλήματα καθώς και προβλήματα σε όσους διατηρούν καταστήματα στις συγκεκριμένες περιοχές. Το έργο θα κοστίσει €5.137.000 πλέον ΦΠΑ, ενώ ο υπόγειος χώρος στάθμευσης θα καλύψει το τμήμα της λεωφόρου από τη συμβολή της με τη λεωφόρο Αναστασίου Γ. Λεβέντη μέχρι τη συμβολή της με τη λεωφόρο Ευαγόρου. Σύμφωνα με τα σχέδια, ο χώρος στάθμευσης θα είναι διώροφος και θα έχει χωρητικότητα 147 οχημάτων εκ των οποίων οκτώ θέσεις για οχήματα ΑμεΑ.

 

Google News icon Aκολουθήστε μας στο Google News

Οι τελευταίες ειδήσεις από την Κύπρο και τον κόσμο και όλη η επικαιρότητα στο dialogos.com.cy