
Με ύφος αυταρχικό και ειρωνικό το Υπουργείο Παιδείας απαντάει στην κριτική που το ασκεί το ΑΚΕΛ για τις εξετάσεις τετραμήνων.
Το Υπουργείο όπως μας έχει συνηθίσει τόσα χρόνια εξέδωσε ανακοίνωση – απάντηση στο ΑΚΕΛ, χωρίς όμως να λέει κάτι για τα προβλήματα που παρουσιάζονται με τις εξετάσεις τετραμήνων.
Ουσιαστικά δεν βλέπουν προβλήματα.
Προηγουμένως ο Επικεφαλής του Τομέα της Παιδείας της Κεντρικής Επιτροπής του ΑΚΕΛ, Χρίστος Χριστοφίδη δήλωσε:
«Όπως είχαμε δυστυχώς προβλέψει, εδώ και βέβαια πολλούς μήνες, η υπόθεση εξετάσεις στα τετράμηνα, οδηγεί τα σχολεία μας, από φέτος και τα γυμνάσια μας, σε μια εξαιρετικά επικίνδυνη πορεία. Έχουν προκύψει τεράστια ζητήματα τα οποία δημιουργούν μια χαοτική κατάσταση. Μια κατάσταση η οποία έχει να κάνει με την τοποθέτηση διαφόρων μαθημάτων την ίδια μέρα, την επικάλυψη, την μη γνώση από τις ίδιες τις Διευθύνσεις των σχολείων και από τους εκπαιδευτικούς, του τι πραγματικά θα γίνει με τις εξετάσεις στα τετράμηνα.
Για ακόμη μία φορά γινόμαστε δέκτες έντονων αντιδράσεων, από γονείς, μαθητές και εκπαιδευτικούς. Ταυτόχρονα βέβαια, εκτός από αυτή την χαοτική κατάσταση που έχει δημιουργηθεί λόγω λανθασμένων χειρισμών, συνεχίζουν να υφίστανται τα τεράστια ζητήματα σε σχέση με τον αποτυχημένο αυτό θεσμό, που σχετίζονται με την ενίσχυση της παραπαιδείας, τον πολλαπλασιασμό του άγχους και της πίεσης σε μαθητές και εκπαιδευτικούς και κυρίως στο ότι χάνεται η ουσία της μάθησης, της παιδαγωγικής διαδικασίας, πίσω από αυτή την βιομηχανία συνεχών εξετάσεων, που το μόνο που επιτυγχάνει είναι να ενισχύει την παπαγαλία, την απομνημόνευση γνώσεων και τις τεχνικές για τις εξετάσεις. Πράγματα τα οποία ούτε σύγχρονα είναι ούτε και θα χρησιμεύσουν σε οτιδήποτε στους μαθητές και στις μαθήτριες μας στο μέλλον.
Στην απάντηση του το Υπουργείο Παιδείας σημείωσε:
«Για μια ακόμα φορά, επανερχόμενο μονότονα στις δογματικές και αναχρονιστικές τοποθετήσεις του, το ΑΚΕΛ προσπαθεί να αρνηθεί τη μεταρρύθμιση του συστήματος αξιολόγησης μαθητών/-τριών που συντελείται τα τελευταία χρόνια με επιτυχία και ολοκληρώνεται φέτος στα γυμνάσια. Σε ανακοίνωση του το ΑΚΕΛ κινδυνολογεί κάνοντας λόγο για «εξαιρετικά επικίνδυνη πορεία». Αν όμως κάτι επικίνδυνο υπάρχει, είναι η αναχρονιστική αντίληψη του ΑΚΕΛ και η άρνηση διαδικασιών αξιολόγησης και αξιοκρατίας. Αν κάτι επικίνδυνο υπάρχει είναι οι πολιτικές ισοπέδωσης που πρεσβεύει το ΑΚΕΛ. Πράγματι, εκεί όπου στο παρελθόν εφαρμόστηκαν οι ισοπεδωτικές αντιλήψεις τους, είτε σε θέματα εκπαίδευσης είτε σε άλλες σφαίρες της κοινωνικής ζωής, έχουμε δει τα ολέθρια αποτελέσματα.
Σε μια σύγχρονη κοινωνία και για ένα συγκροτημένο εκπαιδευτικό σύστημα που προάγει τη γνώση και την αξιοκρατία, χρειάζονται και οι ανάλογες διαδικασίες αξιολόγησης. Παντού στο σύγχρονο κόσμο και στα συγκροτημένα εκπαιδευτικά συστήματα υπάρχουν και αξιόπιστες διαδικασίες αξιολόγησης. Με μεγάλες προσπάθειες, αντιμετωπίζοντας τα επιμέρους προβλήματα και υιοθετώντας σημαντικές προσαρμογές και βελτιωτικές αλλαγές, που θα πρέπει να πιστωθούν και στους εκπαιδευτικούς, τα τελευταία χρόνια ολοκληρώνεται στην πράξη και εφαρμόζεται με επιτυχία στη χώρα μας το νέο σύστημα αξιολόγησης μαθητών/-τριών. Ενώ είναι πλέον έτοιμη και η πρόταση για ένα σύγχρονο σύστημα αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου και των εκπαιδευτικών. Ως γνωστόν, από την πρώτη στιγμή το ΑΚΕΛ αντιστρατεύεται αυτή τη μεταρρύθμιση, μένοντας προσκολλημένο στη γνωστή λογική του, εκείνη της ισοπέδωσης. Αν όμως θα κάναμε λόγο για αποτυχία, όπως γίνεται στην ανακοίνωση του ΑΚΕΛ, εκείνο που απέτυχε ήταν οι συστηματικές προσπάθειες τους να επιβάλουν τις αναχρονιστικές αντιλήψεις τους και να σταθούν εμπόδιο σε προοδευτικές αλλαγές».
