Εξετάζεται σχέδιο προώθησης ηλεκτρικών οχημάτων

Σενάρια για εκπόνηση σχεδίου ενθάρρυνσης των οδηγών για μεγαλύτερη χρήση του ηλεκτρικού οχήματος επεξεργάζεται το Υπουργείο Μεταφορών, Έργων και Επικοινωνιών.

Σήμερα το ενδιαφέρον των Κύπριων οδηγών παραμένει σε χαμηλά επίπεδα για το ηλεκτρικό όχημα και μόλις 211 ηλεκτρικά οχήματα κυκλοφορούν.

Το υπό διαμόρφωση σχέδιο, όπως δήλωσε η Υπουργός Μεταφορών, Βασιλική Αναστασιάδου, στη «Χαραυγή», ενδέχεται να συνδυάζεται με σχέδιο απόσυρσης παλαιών οχημάτων και αντικατάστασης των συμβατικών με ηλεκτρικά οχήματα.

Όπως ανέφερε η αρμόδια υπουργός, «την προσπάθεια προώθησης της διακίνησης με ηλεκτρικό αυτοκίνητο ενισχύει το Τμήμα Ηλεκτρομηχανολογικών Υπηρεσιών, το οποίο προγραμματίζει, πριν το τέλος του χρόνου, την εγκατάσταση 10 διπλών σημείων γρήγορης φόρτισης στους αυτοκινητόδρομους και η χρήση και χρέωση της παρεχόμενης υπηρεσίας φόρτισης θα γίνεται μέσω των συνηθισμένων εμπορικών πιστωτικών καρτών».

Σήμερα, στη χώρα μας λειτουργούν 19 διπλά σημεία φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων, επτά στη Λευκωσία, πέντε στη Λεμεσό, από δύο στη Λάρνακα και στην Αμμόχωστο και τρία στην Πάφο, τα οποία εγκατέστησε και διαχειρίζεται η ΑΗΚ.

«Η προώθηση του ηλεκτρικού οχήματος είναι στις προτεραιότητες του Υπουργείου Μεταφορών, ως μέσο φιλικό προς το περιβάλλον», δήλωσε η κα Αναστασιάδου, υπενθυμίζοντας ότι το τέλος κυκλοφορίας είναι μηδενικό. Επίσης, σε ένα άλλο επίπεδο, σχετικά με τις δημόσιες συγκοινωνίες, η Υπουργός Μεταφορών ερωτήθηκε από τη «Χαραυγή» αν εξετάζεται η επιλογή λειτουργίας του τραμ ως μέσου μαζικής κυκλοφορίας που θα συμβάλει στην αποσυμφόρηση του κυκλοφοριακού μποτιλιαρίσματος. Το θέμα απασχόλησε και προηγούμενες κυβερνήσεις, πλην όμως έμεινε στα συρτάρια. Σύμφωνα λοιπόν με την Υπουργό Μεταφορών, κα Αναστασιάδου, «η επιλογή της λειτουργίας τραμ μας ενδιαφέρει και στο παρελθόν εκπονήθηκε οικονομική αξιολόγηση του έργου (economic cost benefit), η οποία κατέδειξε ότι η εγκατάσταση συστήματος τραμ στη Λευκωσία είναι οικονομικά βιώσιμη και ωφέλιμη για την πόλη, και πρόσφατα αυτή αξιολογήθηκε από το γραφείο Jaspers της ΕΤΕ, αλλά διατυπώθηκαν επιφυλάξεις για τεχνικά ζητήματα, όπως και για το κόστος της μελλοντικής ζήτησης».

Μετά από αυτή την εξέλιξη, το Υπουργείο Μεταφορών και Έργων προτίθεται να αναθέσει μελέτη με τους πιο κάτω στόχους:

  • διερεύνηση επιλογής χρηματοδότησης και προσφοροδότησης του έργου περιλαμβανομένης της συνδυαστικής προκήρυξης έργου παραγωγής ΑΠΕ (ανανεώσιμων πηγών ενέργειας),
  • διαμόρφωση οδικού χάρτη υλοποίησης του έργου στην επόμενη πενταετία με κατάλληλη διαμόρφωση βραχυπρόθεσμα λεωφορειακής γραμμής υψηλής ποιότητας στον προτεινόμενο άξονα του τραμ.

Αντωνία Λαμπράκη

Google News icon Aκολουθήστε μας στο Google News

Οι τελευταίες ειδήσεις από την Κύπρο και τον κόσμο και όλη η επικαιρότητα στο dialogos.com.cy