Νέα λεωφόρος με δύο λωρίδες, χωρίς κτιστή διαχωριστική νησίδα

Χωρίς τη διαχωριστική κτιστή νησίδα, την οποία οι πλείστοι περίοικοι δεν ήθελαν να δουν ούτε ζωγραφιστή στη νέα λεωφόρο Τσερίου, προχωρεί η ανάπλαση της λεωφόρου.

Το Δημοτικό Συμβούλιο Στροβόλου προχωρεί πλέον στην εξεύρεση ιδιώτη μελετητή, ο οποίος καλείται να εκπονήσει κυκλοφοριακή μελέτη και στη βάση των αποτελεσμάτων της αναμένεται να προχωρήσουν οι απαραίτητες διαδικασίες μέχρι και την προκήρυξη προσφορών για τα κατασκευαστικά έργα.

Στην ουσία το Δημοτικό Συμβούλιο, με ψήφους 18 υπέρ, 6 εναντίον και μια αποχή, επέλεξε μία από τις δύο επιλογές που είχε ενώπιόν του, για δρόμο δύο λωρίδων μια προς Τσέρι και μια προς τη συμβολή με τη Λεωφόρο Στροβόλου χωρίς νησίδα στη μέση.

Απορρίφθηκε η πρώτη επιλογή η οποία στην ουσία αποτελούσε μια επανέκδοση παλαιότερων σχεδιασμών του Τμήματος Πολεοδομίας και Οικήσεως, αφού προέβλεπε δρόμο δύο λωρίδων από και προς το Τσέρι, με κτιστή νησίδα στη μέση.

Πλέον ο δήμος εκτιμά ότι ο σχεδιασμός που πέρασε πλειοψηφικά από το Δημοτικό Συμβούλιο θα συμβάλει στη δημιουργία ενός περιβάλλοντος στο οποίο θα επικρατεί μια προσέγγιση φιλική προς τους πεζούς και τα εμπορικά καταστήματα της περιοχής.

Όπως ανέφερε ο ίδιος ο δήμαρχος Ανδρέας Παπαχαραλάμπους στη ”Χ”, με τον εγκριθέντα σχεδιασμό, η λεωφόρος Τσερίου δεν θα καταστεί δρόμος διερχόμενων οχημάτων όπως στην περίπτωση της λεωφόρου Στροβόλου όπου κατέρρευσε ο εμπορικός χαρακτήρας της. Σημειώνεται ότι πρόκειται για πολεοδομικό έργο στο οποίο θα συνεισφέρει η κυβέρνηση κατά 4/5 και κατά 1/5 ο δήμος μέσα από τον δικό του προϋπολογισμό. Στο νέο σχέδιο περιλαμβάνεται ποδηλατόδρομος από τον κυκλικό κόμβο προς Τσέρι μέχρι τη συμβολή με τη λεωφόρο Στροβόλου όπως και 250 χώροι στάθμευσης κατά μήκος του δρόμου για διευκόλυνση της εξυπηρέτησης των οδηγών από τα εμπορικά καταστήματα.

Κατά τη συνεδρία του Δημοτικού Συμβουλίου, η δημοτική ομάδα του ΑΚΕΛ κατέθεσε τη θέση ότι ο δήμος οφείλει άμεσα να αναλάβει την ευθύνη να ετοιμάσει δικό του σχεδιασμό εντός εξαμήνου, ο οποίος θα αφορά τις προδιαγραφές του δρόμου με δύο λωρίδες χωρίς νησίδα, κατά τρόπον που να εξυπηρετούνται πρωτίστως οι άνθρωποι και όχι τα οχήματα και έτσι ώστε να παρέχεται ασφαλής πρόσβαση των πεζών, αναπήρων και ποδηλατιστών.

Η δημοτική ομάδα του ΑΚΕΛ εισηγήθηκε όπως ο δήμος απαιτήσει από την κυβέρνηση να υλοποιήσει τις δεσμεύσεις που έλαβε και δημόσια διακήρυξε παραμονές των τελευταίων προεδρικών εκλογών και εξέφρασε σοβαρές αμφιβολίες και ανησυχίες για την ετοιμότητα, αλλά και τη συνέπεια των αρμόδιων τμημάτων να προχωρήσουν σε σχεδιασμούς που ”προφανώς”, όπως αναφέρει, διαφωνούν.

Κώστας Α. Κωνσταντίνου